Oorbel in kraakbeen, bloemkooloor?

Heee meiden!
Ik wil graag een oorbel in mijn oor, een beetje in het midden, net in het kraakbeen.
Mijn moeder is heel erg bang dat is dan een vergroeid oor zal krijgen (bloemkooloor). Ik heb ooit gelezen dat dat komt omdat er stukjes kraakbeen los gaan zitten, maar dat dat alleen gebeurd als je het laat schieten, en niet als je het laat piercen. Weet iemand hoe dat zit?
xxxx

Yeah, je moet 'm laten piercen, dan gebeurt dat niet.

Niet dat ik iemand ken die m heeft laten schieten én een bloemkooloor heeft, maar oke, ik zou t risico niet nemen dan x’D

Niet laten schieten inderdaad, dan kan er iets verkeerd gaan met kraakbeen. Gewoon laten piercen, dan is de kans veel kleiner.

Geen idee hoe het precies zit, maar weet wel dat piercen een stuk veiliger is dan schieten. Van piercen kan je hooguit een onsteking krijgen maar die kans is ook best klein als je het goed schoon houd, dat zei tenminste diegene die bij mij een piercing heeft gezet. Ik heb zelf namelijk sinds kort ook een piercing boven in het oor door het kraakbeen.

het kán dat je kraakbeen versplinterd met schieten, en dat je een bultje krijgt op die plek…
maar als je pierced kan er niks gebeuren hoor (:

Ja ik precies het zelfde wil het ook kei graag
maar idd dan komt men moeder met het bloemkooloor -.-

ghehe zat een tijd lang met hetzelfde probleem,
maar een vriendin heeft me overgehaald en nu heb ik m inmiddels
al een klein halfjaar (:

Kijk het zit zo:

Als je het laat schieten . dan komt er een grote druk op het kraakbeen
waardoor het ‘scheurd’ zegmaar. het gaat kapot
dat gaat dan ontsteken.

Dus het is verstandig om het te laten piercen (met een naald en eigen kracht gedaan)
Maar sommige shops hebben een nieuwe methode
het is een plastic pistooltje die de piercing er ook in schiet alleen het verschil is dat er bij het échte schieten een veer wordt gebruikt (dat dus de grote druk veroorzaakt)
en bij dit schieten druk het persoontje de piercing er met eige kracht in alleen via een plastic pistooltje

mm ik hoop dat je em begrijpt

ojaa het is nog goedkoper ook ongv. 15euro ipv. 35 à 45

Hoe heet de plek trouwens waar je em wil ??
ik had er namelijk een in me tragus (het flapje voor je oorgang)
maar mijn oor ging hem afstoten :frowning_face:

Dankjulliewel!

Nu nog even mijn moeder overhalen door te zeggen dat het echt niet ordinair is…

Klopt wel dat ik mensen heb gezien met zo’n oor en die dat ook hadden…
Verder heb ik er ook geen verstand van.

Goed argument voor niet ordinair:

het is maar net wat je erbij draagt en hoe je erbij doet :stuck_out_tongue:

't werkte bij mij in ieder geval wel :grinning: :grinning:

Ik heb m laten schieten maar dat schijnt zelfs verboden te zijn…

volgens mij krijg je enkel een bloemkooloor als het telkens gaat ontsteken ?

als je het hebt over de tragus, moet je hem zeker laten piercen. schieten mag eigenlijk zelfs niet, mensen die dit doen zijn onverantwoordelijk. het is veel goedkoper en mensen die zich niet laten informeren doen het dan maar snel voor 5 euro bij iemand die ze wil schieten. gevolg: verlamd gezicht. Hoe dit komt? in je tragus komen allemaal zenuwen van je gezicht samen en er is maar een plaats waar die tragus-piercing dus mag zitten. mensen die hem schieten weten nooit correct waar ze hem schieten. als ze dus verkeerd schieten kan/wordt je gezicht langs de kant waar je hem hebt laten schieten verlamd (echt). ik weet niet hoelang dit duurt, zal wel afhangen van persoon tot persoon, maar ik ken iemand die een halfjaar/jaar met een half-verlamd gezicht heeft rondgelopen. Geloof mij als ik zeg dat dit een raar zicht is.
Dus ik raad je gewoon aan om hem te laten piercen. oké, het is duurder. maar liever 30 euro meer dan een verlamd gezicht, toch? :slightly_smiling_face:

Ik wil dus ook zo’n kraakbeen piercing…
Maar ik mag alleen maar laten schieten van me ma!
piercen vindt ze duur.

ik wil wel zo’n piercing maar geen bloemkooloor! :no_good_woman:

euhm ik heb dr 2 laten schieten… maar dan bovenin mn oor en geen bloemkool oor hoor :stuck_out_tongue: ga dr mischien nog 2 bij laten schieten

ik heb er zelf één (:
en ik heb geen bloemkoolhoor.
ik heb het in haarlem laten doen hij is goed

nja ik heb hem gewoon simpel zelf geprikt.
ik heb hem al 3 jaar ongeveer.
en het is nog nooit onstoken of raar ofzo!

ik heb er 2 boven in me oor, allebei gewoon bij een juwelier laten schieten, nooit problemen mee gehad. :ok_woman:

En ik heb ook 2x een tragus laten schieten bij een tattooshop maar aan de ene kant zat mijn achterkantje te strak en werd me oor dik, dus heb ik hem er gelijk uit gehaald.

En toen heb ik er 1 in me andere oor laten schieten, Helemaal geen problemen mee gehad ziet er super mooi uit.

Van schieten krijg je niet altijd gescheurd kraakbeen hoor, dat gebeurt zo weinig en als je zie dat je oor gaat ontsteken moet je hem er gewoon uit halen dan is er ook nog niks aan de hand. :sunglasses:

Veel succes met het laten zetten van je piercing!! :grinning:

Ik heb er zelf ook 1.
Ook bij de juwelier laten schieten, nog nooit problemen mee gehad. Maar dat verschild bij iedereen =]
succes !