Oor zit dicht

Hallo meiden,

Beetje raar vraagje… zonet ging ik in bad, en toen ik de shampoo ging uitspoelen ging m’n oor ineens dichtzitten. Waarschijnlijk is er dus wat water in gekomen.
Normaal ‘popt’ m’n oor daarna vanzelf weer open, maar hij zit nu echt al een uur ofzo dicht! En alles wat ik op google vind, zijn mensen die al een week ofzo hun oor dicht hebben zitten. Dus de vraag is, weten jullie wat ik nu kan doen? Heb er zelfs hoofdpijn van gekregen, echt ontzettend vervelend is dit. Net al tig keer gegapen en geslikt, wattenstaafje in m’n oor; niets helpt :frowning_face: Dus weten jullie iets??

Alvast bedankt !!

Juist geen wattenstaafjes in je oor, dan gaat het alleen maar meer verstoppen!

Dit is wat ik altijd doe en het werkt geweldig:
Ga ergens met de zijkant van je hoofd op liggen, zodat één oor op het oppervlak en het ander oor boven ligt. Laat iemand in dat oor wat olie (zonnbloem of olijfolie bijvoorbeeld) druppelen. Laat dat 1 min erin zakken en draai je hoofd dan om (leg op het oppervlak een zakdoekje/wc-papier/stukje keukenrol zodat de olie daar uit kan druppelen). Blijf zo weer 1 min liggen.

Beetje lange en vage uitleg, maar ik hoop dat je het zo snapt en er wat aan hebt.

op je oor liggen? misschien loopt het er dan uit?
njaa ik heb dat bijna nooit dus ik heb geen idee.

^ Heb al een kwartier op m’n oor gelegen, maar komt niks uit.

@Nagisa, ik ben alleen thuis dus niemand die me nu kan helpen :frowning_face: maar in ieder geval bedankt voor je uitleg, ik kan het zelf ook wel proberen te doen

Ik heb dat na het zwemmen ook eens gehad.
Dat bleef een paar dagen zo en toen ben ik naar de dokter geweest om mijn oor uit te laten spuiten. Dus als het nog aan blijft houden, zou ik de dokter bellen voor een afspraak.

je moet met je vinger er op drukken zeg maar, dan gaat het weg, hielp wel bij mijn\

Ik had dat als jong kind alleen maar, heb ook buisjes gehad. Ik doe altijd gewoon poppen, dus neus dicht en blazen… dat is alleen wel heel slecht voor je oren. Olie helpt idd ook. Kan je anders niet even naar de winkel?

~

Ja inderdaad, dat helpt bij mij ook wel vaak. En tegelijk mijn hoofd schuin naar beneden houden. (Naar de kant van welk oor dicht zit.

je kan ook gewoon naar de dokter gaan als het niet lukt, dan kun je laten uitspuiten en heb je er vet lang geen last meer van… en ook als ie zo wel weer open gaat kan je dat misschien beter doen, voor het nog een keer weer zo is! (:

oordruppels,
als ze dichtzitten helpt dit altijd bij mij!

schudden met je hoofd naar die kant, dat werkt bij mij altijd

Ik weet niet wat voorn soort vertsoppen je bedoelt, maar iets wat je kan proberen:
neus dichthouden en mond dicht en dan blazen.
Maar doe dit niet te vaak, dat is niet goed voor je :wink:

Helpt altijd (bij mij) !

Ik heb het wel eens een week gehad. Verschrikkelijk… hele tijd zo’n irritant gevoel/geluid.
Maar opeens was het weg. Mijn hoofd schuin houden hielp niet, niets hielp, het had blijkbaar tijd nodig.

Als je water in je oor hebt, moet je gewoon op de kop gaan hangen, dan gaat het water eruit (kwam ik bij toeval achter, toen ik water in m’n oor had, en salto ging springen. Later nog een keer gehad en toen ik op de kop ging met mijn hoofd drupte het er zo uit) als ze echt dichtzitten zoals wanneer je verkouden bent dan weet ik het niet…

noooooit met wattenstaafjes in je oren, dat is heeeeel slecht!
verder kun je zonnebloemolie ofzo in je oor doen en als het na een paar dagen nog dicht zit je oren uit laten spuiten bij de dokter.

Op een been springen, het been aan de kant waar je oor verstopt zit en dan je hoofd schuin houden naar die kant maar dat helpt meestal alleen als het niet zo erg verstopt zit. Anders zou ik op de kant waar je oor dicht zit gaan liggen en zo heel lang blijven liggen. als het na een paar dagen nog steeds verstopt zit naar de dokter gaan.

Ik heb het soms ook wel is, ik sla altijd zachtjes op mijn oor en dan gaat het meestal weer los. Of ik knijp mijn neus dicht en probeer dan heel hard door mijn neus te ademen, dan gaat het ook wel los.

Maar heb je geen shampoo ín je oor gekregen? Want dat heb ik ook wel is gehad namelijk. Heb er toen eczeem van gekregen in mijn oor. Maar dat kwam weinig voor zei de dokter toen tegen mij. Maar het jeukt verschrikkelijk en doet ook veel pijn.