Oom die nogal raar doet.

[i]Hi.

Ik heb een oom, en die doet tegenover mijn ouders en mijn broer heel erg raar. Vooral op MSN. Hij doet uitspraken die soms nogal in het verkeerde keelgat schieten. Mijn broer bijvoorbeeld, heeft geknokt met school om een goed baantje te krijgen. Mn broer is, naast mijn oom, de enigste in de familie die HBO heeft bereikt en gehaald. Wij zijn daar heel erg trots op. Mn broer heeft eindelijk een baan… Gaat mijn oom hem helemaal afkraken enzo.

Mijn vader, heeft het een en het ander meegemaakt, nu en vroeger. Hij wilt het best graag vertellen aan mijn oom (we hebben niet zo vaak contact met hem, wel via msn). Mijn vader verteld dat dan. Als mijn vader halverwege het typen is; dan gaat mijn oom ineens weg zonder enige waarschuwing of zonder mn pa uit te laten typen. Dat komt nogal ongeïnteresseerd over, lijkt me.

Net sprak hij me aan op msn en ik ging verhaal vragen, omdat ik ook niet echt op mn achterhoofd ben gevallen en ik weet dat mijn vader er mee zit. Ik heb ook duidelijk gezegd tegen hem dat ik weet dat ik me er niet mee moet bemoeien, maar ik wil toch wel weten wat er aan de hand is, want het gaat tenslotte wel om mijn vader die er mee zit. Ik ben ook helemaal niet boos op mijn oom, echt niet. Maar hij denkt ineens dat ik frustratie en irritatie heb van binnen.

Nu voel ik me dus wel geïrriteerd nu ik dit heb gezegd. Maar toen ik het zei, bleef ik rustig… Ik schelde niet en dat soort dingen. Ik vroeg alleen maar waarom hij zo ongeïnteresseerd doet tegenover ons. En dit is al langer aan de hand, ook een langer verhaal, maar dat ligt heel erg persoonlijk.

Kunnen jullie mij misschien helpen wat ik moet doen? Ik wou gewoon er iets van zeggen. Het zat mij ook best dwars. [/i]

De fout is hier: MSN.

Praat met hem. In real life.

Ja oke, maar ik kon het niet laten om het aan hem te vragen. Nu hij me toch aansprak. Maar het is niet zo dat ik boos ben op hem. Ik ben echt trots op een oom als hij, maar het doet me best wel wat dat hij zo ongeïnteresseerd is tegenover ons.

Hoe weet je zo zeker dat hij echt midden in het gesprek met je pa wegging?
Misschien was het de internet verbinding die haperde?

Precies wat E_Kid zegt. Op MSN kunnen dingen heel anders overkomen dan dat ze bedoeld worden.

[i]Omdat hij gewoon zei van; Ik ben weer weg! Toedeloe.

Mijn pa heeft het me ook heel vaak laten zien wat het msn gesprek was.[/i]

Ö
Oh ja dat is behoorlijk onbeleefd :confused:

Maar door het msn gesprek denkt hij dat jij boos op 'm bent, omdat hij natuurlijk niet kan horen op wat voor manier(toon) jij het bedoeld hebt.
Hij heeft het zo opgevat.
Daarom kun je(of jullie) hem beter in het echt spreken.

Dat misschien wel ja. Maar nu probeer ik me er buiten te houden. Ik zeg het uiteraard wel tegen mijn ouders. Misschien dat hij dan wel met hun gaat praten. Ik heb alleen gevraagd waarom hij zo ongeïnteresseerd doet. Want als familielid zijnde, doe je dat gewoon niet. In weze ben ik niet verkeerd bezig, maar het was gewoon een vraag die me al zo lang achtervolgde.

nouja logisch toch dat je erom gaat vragen
t zijn wel je ouders
misschien moet je gewoon eens naar m toe gaan en uitleggen wat je bedoelde…

Praat nooit over zulke dingen op msn. En is ook een beetje dom van je vader eigenlijk om persoonlijke dingen op die manier te vertellen…

Wat wil je anders, als we hem alleen via MSN spreken? Als we mn oom bellen, istie nooit thuis en paktie de telefoon niet op, en als we langsgaan istie er nooit. En waarom zou ik of hij geen persoonlijke dingen tegen familieleden zeggen? Ik neem toch echt aan dat familie kunt vertrouwen.

waarom bespreekt je vader dat met jou? :confused:

waarom ging je vader dat hele belangrijke op msn vertellen? hij wist al dat je oom niet zo msn-erig was

Mag hij dat niet dan? Ik vraag er niet om.

Mn pa heeft zoiets van ‘het is wel familie van me’ :slightly_smiling_face:. Dus alleen maar uit goede bedoelingen. En mijn oom is best msn-erig. Alleen tegenover zijn eigen broer niet. Maar ik zeg nogmaals; er is nog heel wat vooraf gegaan waar door het vertrouwen is geschaad.

jewel maar zoiets vertel je toch in real life?

Dat wel. Maar zoals ik al zei, we hebben vaak alleen maar contact via MSN… Als we mijn oom bellen, istie of niet thuis, of hij neemt niet op of hij heeft geen tijd. En als we langsgaan, komen we van de koude kermis thuis…

Mensen, wat boeit het nou of je dit in reallife moet zeggen of niet. Dit is nu gebeurd en ze vraagt hulp.

Als hij niet te pakken is via de telefoon, probeer dan eens via msn een afspraak te maken met hem om hem in echt te zien.

Als je hem nou belt als hij online is op msn,
dan is hij dus zeker thuis! Of hij moet gaan msnen op z’n mobiel ufzeuu…

Maar vroeg je hem echt: waarom ging je opeens weg?
Want wat zei hij dan ^^ ?

[i]Ik vroeg gewoon van hoe ik de situatie in mijn ogen aanzag.

Dat hij dan uit het niets zegt van ´Ik ben weer weg, toedeloe.´

Daar heb ik geen antwoord op gekregen; ik zei gewoon dat het nogal ongeïnteresseerd over kwam tegenover mij, en iedereen die er mee te maken heeft.

Hij zei: Ik ga niet meer in discussie voordat ik verkeerde dingen zeg.

Ik had één opmerking op het puntje van mn tong liggen;
(als je het quote, zie je mijn opmerking wel die ik niet heb gezegd) En dat was dat hij mijn pa heeft laten stikken met mn ouders hun 25 jarig huwelijk…
[/i]