Oogsterkte

Hey allemaal,

Ik was vandaag naar eyewish gegaan voor een oogmeting en bij mijn linker oog was dat -5.25 ik was daarna voor de zekerheid naar pearle gegaan voor een oogmeting maar daar kwam ik met mijn linkeroog uit op een -5.50. Rechteroog zijn allebei het zelfde.
Het zijn voor contactlenzen

Maakt dat nou wat uit :S

Hoor het graag
Groetjes

Ik zou voor de 5,5 gaan.
Ik weet niet hoe oud je bent maar meestal gaan je ogen toch nog wel achteruit.
(Als je het zeker wilt weten bij beiden opnieuw testen)

Ja, het zou sowieso wel uitmaken. Zeker als je je lenzen in hebt dan ga je wel een beetje verschil merken, ook voor je ogen zelf is het niet fijn om een andere sterkte te hebben.

Misschien kan je naar de oogarts gaan en daar een meting doen? Dan weet je altijd dat het 100% zeker is.

Ik zou idd voor de grootste sterkte gaan. Je ogen worden meestal alleen maar slechter op den duur. Daarnaast kan er best wel een klein verschil in zitten.

Gaan je ogen er juist niet sneller van achteruit als je een sterkere sterkte neemt, dan dat je nodig heb? En zou het misschien niet kunnen liggen aan de soort lenzen kunnen liggen, want aan die van pearle had ik eerlijk aangegeven dat ik ook bij eyewish een test had gedaan en de uitslag anders was, maar hij gaf er soort van geen antwoord op -.-

Ik zou de -5.25 nemen. Je ogen gaan met de tijd zich aanpassen, dus als jij de -5.50 neemt word het alleen nog maar ‘slechter’. Check het voor de zekerheid gewoon even bij de opticien. :slightly_smiling_face:

Gewoon nog een keer testen, het is toch gratis. En anders vragen aan je opticien, die hebben er verstand van.

dit! plus je kan ook hoofdpijn krijgen als de sterkte te hoog is.

Ik zou het sowieso laten opmeten bij een echte oogarts. Hier in België is het tegenwoordig zelfs verboden om je sterkte te laten meten bij een opticien of keten (zoals Pearle) omdat zij niet gericht kunnen meten. Een oogarts gebruikt druppels of speciale apparaten om je sterkte te meten dus die zijn veel preciezer. Dan ben je zeker!

Ik zou als ik jou was je ogen bij een oogarts laten meten. Dan weet je toch zeker dat t klopt.