Hiiiii,
mijn oogpotlood op mijn waterlijn blijft nooit zitten echt nooit. Nu had ik ergens gelezen dat je m dan even moet verwarmen met een aansteker, maar hoe moet dit precies? moet je m na het verwarmen meteen erop doen of moet je m hard laten worden, en moet je m echt in t vlammetje houden of erboven, en hoe lang?
ik wil heelgraag dat mn oogpotlood gewoon mooi de hele dag blijft zitten, heb echt alle merken van hier tot Tokio gehad.
iemand nog andere tips?
Misschien kan je een primer proberen of concealer? Bij mij werkt concealer heel goed en blijft het beter zitten. Ik zou niet gaan lopen klooien met vuur tbh
concealer? moet je dat dan op je waterlijn smeren? is dat speciaal voor je ogen ofzo haha
Nee niet op je waterlijn gewoon boven je oog, wat je kan doen om het op je waterlijn langer te laten zitten weet ik niet want daar draag ik zelf nooit eyeliner.
Wat dacht je van een waterproof oogpotlood? En anders gewoon je potloodje meenemen en smiddags een keer bijtekenen. Mer vuur en hitte rond je ogen gaan klooien lijkt me niet zo verstandig.
kan best hoor je oogpotloodje in een aansteker houden. Hou hem er alleen niet te lang in en laat hem eerst heel ff afkoelen.
Volgens mij hoort het niet op je waterlijn maar vlak er onder/boven.
Ik zou hem anders boven de verwarming houden ipv hem in een aansteker te steken haha. Werkt denk ik ook wel. Volgens mij is het enige effect van warmte dat hij wat makkelijker kleur afgeeft trouwens, niet dat het langer blijft zitten.
Of probeer vloeibare eyeliner, die blijft sowieso beter zitten dan potlood. Bij de HEMA hebben ze van die stiften, die brengen vrij gemakkelijk aan.
Hoe vetter een oogpotlood, hoe ‘smeerbaarder’ en dus gemakkelijker aan te brengen. Maar dan zal het ook sneller vervagen en weggaan. Een iets minder vet potlood kan je ook ‘vochtiger/smeerbaarder’ maken door het te verwarmen. Het brengt dan aan als een vet potlood, maar blijft even goed zitten als een niet vet potlood. Door het boven een vlammetje te houden zou je ook de kleur intenser maken. Ik verwarm mijn potloodje gewoon door er soort van op te hijgen, klinkt vreemd, maar het werkt wel echt. Je verwarmt het dan met je mondwarmte, is ook veiliger dan een vlammetje. Geleerd van mijn grootje Maar op je waterlijn zal je oogvocht het potloodlijntje altijd doen vervagen, dat is hoe je oog werkt. Ik zou dus gewoon een potloodje op zak hebben en het om de paar uur bijtekenen.
ik gebruik zo’n uitdraaibaar potlood van essence en verhit deze ook even met een aansteker, echt maar iets van 1 of 2 secondes, daarna even wachten want het is dan echt superette!! resultaat is dat het oogpotlood zeker 8uur lang blijft zitten op mijn waterlijn!! hoef het in ieder geval nooit bij te tekenen.
Ik denk dat je beter een longlasting oogpotlood kunt gebruiken of een gel eyeliner. Die zijn gemaakt om goed op hun plek te blijven zitten! Ik zweer bij de Urban Decay 24/7 oogpotloden, die zijn super fijn.
Probeer gelliner, werkt prima !