Oogpijn!

Is hier iemand met verstand van ogen die mij eventjes een stapje verder kan helpen?

Mijn oog doet gigantisch pijn. Bij mijn ooglid, (zo noem je dat toch? Het velletje boven je oog (a’), in de hoek is het wat dikker. En als ik met mijn oog knipper doet het behoorlijk pijn.
Nu ben ik niet het type die direct naar de dokter springt, maar ik vind het op zo’n dusdanig irritatielevel, dat ik even hier iemand zoek die er verstand van heeft.
Of die misschien weet wat het is, en of het zo over gaat. Of er wat water / vaseline of iets op smeren?

Ik had laatst ook zonder verklaring ineens heel erg last van mijn oog en het werd helemaal dik, pijnlijk, ik kon het bijna niet openhouden en ik begon een beetje scheel te kijken enzo. Ik ben uiteindelijk naar de dokter gegaan en ik heb antibioticazalf gekregen en dat hielp heel erg.
Ik zou eerst je ogen helemaal laten controleren (door iemand anders) of er niets in zit (wimper, pluisje ect.) En je oog helemaal uitspoelen met veel water.
En als het dan nog niet over gaat zou ik toch contact opnemen met de huisarts want het is wel je oog en misschien heb je hetzelfde als wat ik had en dat is makkelijk te verhelpen.

Lijkt mij gewoon een ontsteking. Komt er ook groene smurrie uit? Even afwachten denk ik en als het niet beter wordt toch maar even de dokter bellen.

Ik zal er niks op smeren en er even geen mascara oid op doen.

Doet het ook pijn bij je wimper(rand)? zie je daar misschien een bultje ofzo? Misschien is er dan een talgkliertje ontstoken…of je hebt een zogenaamd ‘strontje’. Zou er geen vaseline op smeren

als je dat doet moet je wel het water eerst koken zodat er geen bacteriën meer in zitten.

Nee, komt geen groene smurrie uit. Komt helemaal niks uit. :’)
En ik heb de laatste paar dagen al last van mijn ogen gehad, gisteravond nog wat spul opgesmeerd, op beide ogen. En nu is er ineens op wonderbaarlijke wijze een bultje bij mijn linkeroog gekomen.
Ik wacht vannacht wel even af en anders maar gewoon naar de dokter gaan.

Misschien een ontsteking van make-up? Ik zou toch even naar de dokter gaan, die heeft er waarschijnlijk het meest verstand van.

Lijkt me gewoon een strontje. Weet niet of het zo heet, maar zo noemt m’n moeder het altijd. Soort van ontstoken plekje/bultje. Heb het best wel vaak.

lijkt mij een goed plan. Maar ik zou er niet zomaar zalf op gaan smeren (tenzij het echt uitgedroogd is). Je kunt beter even de dokter afwachten.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik normaal gesproken elke dag een lijntje boven mijn ogen zet, maar de afgelopen week helemaal niet gedaan, omdat ik toen last van beide ogen had. Wel gooide ik er mascara op wanneer ik wegging, maar verder ook niet. Persoonlijk denk ik niet dat mascara zoveel kwaad kan, aangezien het niet OP je oog zit.

@ Parsproto, dat bultje noemt je moeder een strontje? Of bedoelt ze met strontje dat er iets in je oog is gekomen ofzo?

@ MoonPie, vaseline is toch juist goed als iets droog is? Of zit ik nu helemaal verkeerd te denken?

Misschien zit er iets in/achter je oog? Of, ik weet niet of je een bril hebt, maar misschien zijn je ogen achteruit gegaan en heb je daarom zere oogleden. Dat had ik namelijk ook.

Geen bril/lenzen, en kan nog aardig goed op afstand lezen, al zeg ik het zelf.

http://www.oogartsen.nl/o…gklierzwelling_chalazion/
Als je zoekt bij google naar strontje oog dan kom je op heel veel sites uit. O.a. hier staat het uitgelegd. Het beste is trouwens om er niets op te smeren, en geen make-up te gebruiken! Verder wel goed schoonhouden, paar keer per dag met water dat aan de kook geweest is natmaken.

Heb nu water op het vuur staan, haha. Bedankt. :grinning:
Ik heb even op die site gekeken, maar daar is het allemaal zo groot. Bij mij valt het bijna niet op, maar het is gewoon ontzettend vervelend!

Alsjeblieft! Ja ik weet het, de pijn is heel irritant, ik ga er altijd door scheelkijken haha. Maar idd op die site is het allemaal heel erg, bij mij zie je altijd een rood puntje, en er komt ook geen pus uit ofzo.

ow dat heb ik ook gehad!
ik ben ervoor naar de dokter gegaan en het heette volgensmij een chalazion.
Het trekt meesstal vanzelf weg, maar zo niet dan word er een klein sneetje gemaakt in je ooglid zodat het zeg maar leeg kan lopen.
ik wil je niet bang maken ofzo, maar dat was mijn ervaring.
in een vroeg stadion kan het wegtrekken met warme compressen

wat moest jij ertegen doen dan?

Ohh ik heb dat ook best vaak, het beste is denk ik gewoon even geen make-up. Dat is heel moeilijk natuurlijk haha, ik deed ook altijd gewoon mascara op maar dan geen eyeliner :’) En je oog schoonmaken met gekookt (en natuurlijk weer afgekoeld) water helpt ook!
Maar ik ben dan ook niet naar de dokter geweest ermee, misschien weet die er wel wat beter raad mee haha.

nou, ik was eigenlijk te laat met naar de dokter gaan,maar de dokter raadde mij alsnog aan om 2 keer per dag water te koken en af laten koelen en een washandje daarmee nat te maken en daarmee druk uit te oefenen op me oog voor tien minuutjes.
Maar dat heeft eigenlijk alleen zin als je nog in het begin stadion zit, ik liep er al zeker een half jaar mee, dus bij mij moesten ze het zeg maar opensnijden.
dus als ik jou was zal ik maar naar de dokter gaan en er zeker niet te lang mee door blijven lopen.