oogonsteking

Hallo,
Vanavond ga ik op vakantie alleen ik heb last van een onstoken oog.
Ik heb hier last van vanaf zaterdag, ik heb nu zalf van de dokter gekregen, maar niet echt het idee dat het werkt. Iemand tips? Zal ik met de zalf stoppen? Of doorgaan? Andere tips ?

En wanneer kan ik weer make up gebruiken? Kan ik nu me oude make up gebruiken tot dat me oog weer goed is? Of nnieuwe make up gebruiken.

Het duurt sowieso altijd even voordat je merkt dat de zalf z’n werk doet, dus ik zou daar gewoon mee doorgaan als ik jou was. Ik weet niet of de dokter heeft gezegd hoe lang je het moet gebruiken, maar daar zou ik me gewoon aan houden.

Ik moest de zal gebruiken totdat de klachten weg zijn.

Nou lijkt me niet verstandig makeup op te doen, en al helemaal niet nieuwe makeup.

Sowieso doorgaan met de zalf, want zó snel gaat dat nu ook weer niet. En uitkijken met make-up. Sowieso niet bevorderlijk als het in je ogen komt maar vooral ook omdat je dan je make-up ‘vies’ maakt. Als je dan de volgende keer weer dat potloodje pakt, kun je jezelf namelijk (weer) besmetten.

k spoel altyd mijn ogen met lauw warm water 3x per dag!! helpt altijd! :camera:

voorlopig geen make-up gebruiken en doorgaan met de zalf. mocht het echt niet overgaan, ga dan terug naar de dokter.

Zalf gebruiken, niet mee stoppen. Verder zou een zonnebril kunnen werken, want veel licht is heel vervelend als je ontstoken ogen he t.

Oude make-up wegdoen, want het kan daardoor zijn gekomen. Als je die gaat gebruiken begin je weer van voor af aan. Sws pas make-up (oogpotlood/mascara) gebruiken als de ontsteking helemaal weg is.

Verder kun je lauw water op een washandje doen en dat op je oog leggen, werkt kalmerend. Vooral niet aan je ogen zitten met vieze handen

Sterkte!

Ik wrijf dan altijd door m’n oog met een lauw nat doekje/tissue. Gewoon echt kletsnat maken en echt in je oog ermee en dan van buiten naar binnen wrijven, omdat de ‘troep’ meestal in je binnenste ooghoek zit. :slightly_smiling_face: