Ooglidcorrectie

Ik denk al een jaar of 2 na over een ooglidcorrectie. En dan hoef ik die nu nog niet, maar ik denk over een paar jaar wel.

Ik zie nog maar voor 20% met mijn linkeroog, waardoor beide ogen erg snel moe worden. Wanneer ik echt goed wakker ben en me goed voel vallen die plooitjes tot ongeveer een halve tot een cm boven mn wimpers, maar wanneer ik moe ben of alleen mijn ogen moe zijn zit er nog maar een milimeter of 2 tussen mijn wimpers en de plooien.

Dit is in 2 jaar tijd al wat verslechterd, en ik ben pas 18. Ik wil er eigenlijk niet eens aan denken hoe het eruit gaat zien als ik ouder ben T.T Daar komt bij dat ik er ook last van heb als mijn ogen moe zijn dat het zo hangt, dan kan ik extra slecht zien.

Ik vroeg me dus af of er mensen zijn die ervaring (of verhalen van iemand anders) hebben met een ooglidcorrectie op jonge leeftijd. (En dan praat ik over rond de 20 jaar). Als het goed is wordt dit wel vergoed door mijn zorgverzekering, in ieder geval deels.

ik zou het zeker doen als je daardoor weer beter kunt zien.
iig heel veel succes met je keuze en alles wat daar eventueel bij komt.

Als het om een reden als deze gaat, vind ik dat je het gewoon moet doen als je er echt last van krijgt, ongeacht je leeftijd.

Heeft een vriendin van mijn moeder ook gedaan, die is dan wel rond de 40 maar had precies dezelfde klachten als jij beschrijft. Is heel mooi geworden en geen last meer van gehad!

ik ken niemand met ervaring op jonge leeftijd. Ik weet wel dat mijn vader enorm overhangende oogleden heeft. Hiervoor heeft hij speciaal een jaar lang een duurdere verzekering gehad (dat moest) en wilde dan dit jaar de operatie laten uitvoeren. Blijkt dat je het pas krijgt vergoed als er minimaal 50% van je ogen bedekt is. Als ik jou was zou ik dit dus even goed navragen aan je verzekering en huisarts.

Ik denk dat dat verschilt per verzekering idd…
Bij de onze staat dat de huid tot aan je wimpers moet rijken, en dat doet het als ik mijn ogen gewoon ontspan.

Waar ik idd heel bang voor ben zijn littekens of gewoon zo’n nep uiterlijk, littekens heb ik al genoeg op mn gezicht namelijk.

Het is niet zo’n grote ingreep, dus ik denk dat het qua littekens wel mee zal vallen.

Idd, de Romeinen voerde deze operatie 2000 jaar geleden al uit :wink:

Tegenwoordig vallen litekens mee en zijn die ook wel weg te werken. Praat er anders eens over met je dokter, over hoe dat zit met littekens.

Ik vind het wel goed dat je dit doet vanwege medische redenen ook, en niet alleen vanwege ijdelheid. (: