Ooglidcorrecte

Ik ben nog aardig jong 19 jaar maar ik erger mij al jaren aan mijn boven oogleden. Als ik oogschaduw op zou doen zie je dat niet eens, trek de hele dag mijn wenkbrauwen omhoog zodat ik niet zo moe en chagarijnig kijk en mijn zicht is verminderd erdoor. Dus ik heb voor mijzelf al de keuze gemaakt dat ik het wil laten doen. Ik verwacht niet dat veel meiden op girlscene deze operatie zijn ondergaan maar ik vroeg me toch af of er meiden zijn die het wel hebben ondergaan en hun ervaring willen delen. :slightly_smiling_face:)

Ik heb het 2x laten doen ivm. met luie oog.
Eerste keer was niet goed gelukt, dus kwam er een 2e keer.
Ben nog steeds niet blij met het resultaat :’)

p.s: De 2e keer was onder plaatselijke verdoving, en dat is echt niet fijn geloof me maar. Hopelijk krijg je dat niet.

Ik ga dit volgen, ben hier ook al jaren in geïnteresseerd. Voorlopig behelp ik mezelf met van die Aziatische eyelid glue…

Ik heb wel een beetje hetzelfde probleem, maar ik ben niet van plan het te doen.
Alvast veel succes!

Ik zou dit ook graag willen maar ik denk door de plaatselijke verdoving dat ik het nooit echt zal doen.

Bedankt voor alle reacties!

@sharoloxx vind je het wel een verbetering of juist dat het veel erger is gemaakt? En zie je het litteken nog goed?

@ Azalea je kunt bij sommige klinieken ervoor kiezen om onder narcose te komen gelukkig.

Ik twijfel hier ook over, puur omdat ik al jaren hoofdpijn heb en dat zou misschien wel eens door mijn hangende oogleden kunnen komen.

Helaas is het érg duur met algehele verdoving en dit is niet iets wat vergoed wordt door je zorgverzekering.

Mijn moeder, oom en tante hebben het laten doen onder plaatselijke verdoving en zijn erg tevreden. Je ziet heel lichtjes een litteken maar dat is alleen als je er echt bovenop gaat zitten. Als je gewoon voor ze staat en met ze praat zegmaar valt er niks te zien.
Ze vonden het overigens ook helemaal niet zo pijnlijk of vervelend als ze verwacht hadden.

Het is ietsjes verbeterd, maar niet echt wat ik had verwacht.
Ik heb alleen een litteken bij mijn linker, maar die is niet echt super zichtbaar of zo. En eigenlijk wil ik het nog een keer laten doen, maar volgens mij werd het nu niet meer vergoed… en de minpuntjes zijn niet zo fijn, bijv. plaatselijke verdoving waardoor ik alles meemaak, de hechtingen en het eruit laten halen van de hechtingen.
Maar narcose is ook niet echt een pretje…

Soepstengel@ Kan dat daar door komen dan? Want ik ben er mee aangeboren, heb het nu nog een klein beetje, maar ik heb zelden hoofdpijn?

Hoi Boomstam,

19 jaar is nog wel erg jong voor een ooglidcorrectie.

Op die leeftijd zou ik echt alleen een ooglidcorrectie laten uitvoeren als het medisch noodzakelijk is.
Bijvoorbeeld bij constante hoofdpijn door overhangende oogleden.

Edit: reclame verwijderd

rt.
Ik was 13, maar ik werd met mijn luie oog gepest.

Edit: reclame verwijderd

Mag ik vragen wat jullie zo erg/eng vinden aan een plaatselijke verdoving?

M’n moeder heeft het laten doen met plaatselijke verdoving en zij vond het echt niets voorstellen en zou het zo nog een keer laten doen!

Je voelt gewoon dat er in je ooglid gesneden word? En je kan ook zien hoe ze je ooglid vastpakken met een tangetje, je voelt het bloed langs je gezicht lopen, de hechtingen voel je er doorheen gaan.
Je voelt alles wat ze doen, alleen het doet geen pijn.

Ik up dit topic even omdat ik benieuwd ben of iemand het van jullie inmiddels heeft gedaan. Ik twijfel zelf nog steeds :’)
ben namelijk bang dat het mislukt of dat je een litteken ziet zitten na afloop.

Hmm, ik heb links zo wat een hangend ooglid. Ik stoor mij er echt verschrikkelijk aan…Maar het merkt niemand op, alleen op foto’s vind ik dat mijn ogen er nooit mooi open op staan, maar de ene kant altijd zo hangend…Ik weet niet hoe ik dat uitleg. Maar om dat operatief te behandelen…

nvm

Ik heb echt precies hetzelfde met dat wenkbrauwen optrekken… ook heb ik al sinds m’n 17e een extra lijntje in de crease van m’n ogen en uuugh… ik wil het nu nog niet doen maar als het door zet zeker over latere leeftijd.

Haha ik ben dus niet de enige met dit probleem! Ik heb het ook! Niet zo extreem dat het me zicht aantast ofzo maar oogschaduw of eyeliner zie je bij mij niet als ik mijn ogen ontspan. Nu trek ik al 2 jaar mijn wenkbrauwen ietjes omhoog en het is een soort van automatisme geworden. Een ooglidcorrectie lijkt me wel wat voordat mijn ogen nog meer gaan hangen ivm ouderdom later. Nu nog niet omdat het er normaal uitziet al trek ik mijn wenkbauwen omhoog.