Oogcontact

Hey, ik vroeg mij af wat bij jullie een reden is om mensen niet aan te kijken of te negeren. Aangezien ik dit soms doe als ik iemand leuk vind of intimiderend en ik doe dit eigenlijk niet snel als ik iemand echt irritant vind. Maar ik heb het gevoel dat ik de enige persoon ben die dit doet voor deze reden.

Oh ik vind het sowieso heel onprettig om mensen echt in de ogen te kijken. Maar probeer het toch afwisselend wel-niet te doen tijdens een gesprek, want als ik het helemaal niet doe, ben ik bang dat ik heel onbeleefd/ongeïnteresseerd over kom.

Maar ik denk dat het wel normaal is om iemand niet goed aan te durven kijken als je ze intimiderend vindt, denk dat veel mensen doen. En als je iemand leuk vindt ben je waarschijnlijk een beetje verlegen/onzeker daarover, dus dan vind ik het ook wel normaal. Denk dat je zeker niet de enige bent die dat doet :wink:

Maar ik heb vaak het gevoel dat veel mensen geen oogcontact maken als ze iemand niet leuk vinden. Klopt dit ook of niet?

Uhm, ik denk dat dat ook wel een reden kan zijn ja.
Maar als iemand geen oogcontact met je maakt weet je dus nooit waarom: diegene kan je leuk vinden, of juist niet leuk, of gewoon onzeker zijn.

Ik maak geen oogcontact als ik mij slecht voel, voor de rest heeft de andere persoon er denk ik niet zoveel mee te maken.

Ik vind een jongen ook super leuk maar ik durf geen oogcontact met hem te maken… maar hij heeft een vriendin helaas xd

Ik kijk nooit mensen aan. Maar als je iemand niet wilt aankijken, kun je ook naar de mond of het punt tussen de wenkbrouwen kijken, dan lijkt het alsof je iemand aankijkt maar is het wel rustiger zeg maar. Ik kijk mensen niet aan omdat ik gestoord word van het geknipper en altijd het idee heb dat ze door me heen kijken. Niet fijn.

Haha ik heb hier een blog over gemaakt!
Ik vind oogcontact maken/hebben ook zo moeilijk… De jongen die ik (een beetje) leuk vind die kan ik echt niet langer dan 2 seconden aankijken :flushed:

Ik over het algemeen altijd oogcontact met mensen. Al maak ik geen oogcontact met mensen als ik niet geinteresseerd ben in die persoon. Op deze manier kan ik laten merken dat ik geen interesse heb zonder het met woorden uit te moeten spreken.

Dit ja. Meestal maak ik oogcontact, behalve als ik je niet mag ofzo.

Ik vind oogcontact sowieso heeeeel awkward. Ben altijd bang ik iemand de godganse tijd zit aan te gapen, daarom kijk ik vaak weg

ik kijk altijd mensen aan, weet niet waarom