Oogcontact

Hi, ik zit bij een jongen in de klas en ik merk dat hij regelmatig, als het kan, ( want soms zit ik achter hem en dan lukt het niet zo), naar mij kijkt. Goed, ik kijk dus wel eens terug, maar ik wordt van zo’n blik verlegen en kijk snel weg. Wat hij weleens heeft gedaan is dat als ik achter hem zit hij soms (1,2 keer in les) zich omdraait en mij ook aankijkt. Ik probeer tijdens oogcontact een beetje te lachen e.d, maar hij lacht niet terug. Hij kijkt me wel recht aan en ik verbreek dat dan eerder dan hij doet. Verder zijn we geen vrienden, maar we hebben het vlak voor of na de les, of als ik vlak bij m zit over het huiswerk of over cijfers, of over onze sport etc. Daarbuiten dus niks.
Nu is mijn vraag, wat betekent dit oogcontact? Is dit (on)bewust flirten of juist niet, staart hij mij alleen maar aan? Moet ik hierachter wat zoeken? Misschien moet ik er nog bij zeggen dat we elkaar een keer diep hebben aangekeken en ik een soort schok voelde, ik werd in ieder geval heel warm en keek snel weg, maar had niet t idee dat hij daar last van had. Verder is het praten sinds on oogcontact toegenomen, alleen over huiswerk etc, maar daarvoor praatte we echt nooit. Ik hoop dat jullie mij duidelijkheid kunnen geven!

Wat je je kan afvragen kijkt hij ook zo naar anderen?
Het kan zijn dat er meer achter zijn oogcontact zit, maar het kan ook zijn dat hij gewoon vriendelijk is. Aangezien je hem ziet kijken, kijk jij ook. Dus het kan ook zijn dat hij denkt waarom kijkt zij altijd :p. Ik zou gewoon verder gaan en dan zie je wel wat er uit verder komt.

Of hij kijkt je alleen aan omdat jij hem aankijkt, of hij probeert jouw aandacht te zoeken zeg maar door oogcontact te maken. Heb je hem op whatsapp? En hoe oud zijn jullie?

dit had ik ook.
ik ging een gesprek aan op whatsapp met een jongen.
eerst had ik knallende ruzie met hem maar nu zijn we heel close.
zo close dat hij heeft gezegd dat hij me heel leuk vond.
ik zei dat ik hem ook leuk vond en nu zijn we samen.
als je hem leuk vind, zal ik gewoon een gesprek beginnen op whatsapp.
(beetje flirten waarneer het kan & op de juiste manier. dus wel zorgen dat hij je flirttruc snapt, en erop ingaat dan zegt: wat bedoel je? dan maak je natuurlijk een blunder)
kijk goed hoe hij doet tegen jou.
als hij naar je staart is hij dus niet verlegen.
waarschijnlijk vind hij je leuk.
dat had ik ook.
en, tsja, als ik niet het inatief nam hem te spreken was ik ook nooit zo gelukkig met hem zoals ik nu ben.
want, vind je hem leuk?
je zei dat je het warm kreeg dus volgensmij is er 1tje in loveeeeeeeee :upside_down_face:

Bedankt voor de reacties. We zijn beide 15. Ik heb hem niet op whatsapp, hij heeft sinds kort Facebook aangemaakt en daar heeft hij me geaccepteerd. Ik denk dat ik op dit moment meer kijk om te zien of hij kijkt, maar ik begon met kijken omdat het mij opviel dat hij steeds naar mij keek, als je het snapt haha. Over dat warme, misschien schrok ik er ook gewoon van dat hij zo keek, het was niet bepaald fijn ofzo haha.

Doe anders de volgende keer als dit voorkomt niet meteen weg te kijken, maar iets te doen zoals te zwaaien, plagerig je tong uit te steken of te knipogen. Het kan ook zijn dat hij toevallig naar je steeds kijk en het zelf niet door heeft. Misschien krijg je zo er wel een reactie op.

Zoiets is een goed idee, maar wel een beetje opvallend in een klas. Ook vind ik dat eng, want misschien zie ik het inderdaad allemaal verkeerd en ben ik bang dat het negatief uitpakt

dat kan idd negatief uitpakken.
ik zou dat niet doen.
straks gaat ie er niet op in en maak je een blunder.
ik zou gewoon naar hem glimlachen.
als je dat vaak genoeg doet (zegmaar waarneer hij naar je kijkt)
glimlacht hij op gegeven moment vast terug. :kissing:

Hahaha, ik ken het probleem xD
Er is ook zo’n jongen die ik heel erg leuk vind en ik twijfel er nu aan of hij naar me kijkt of niet, haha.’

Ik denk zelf dat een beetje glimlachen het ‘veiligste’ is, voor als je twijfelt. Dat probeer ik zelf ook, maar als hij naar mij kijkt dan is het net alsof ik vastloop en mijn gezichtsuitdrukking bevriest :\ Dus dan gaat lachen niet meer xD

verwarm je gezichtsuitdrukking

:beer:

Dank voor reacties!

Geen dank, hopelijk heb je er wat aan.
:kissing:

Het is ook niet de bedoeling dat je als de gek moet gaan zwaaien. Meer een beetje subtiel je hand op steken alsof je hem in stilte begroet. Het is niet zo dat heel de klas je continue aan staart en het in 1x door heeft dat je een keer subtiel je hand iets optilt om hem te begroeten. Het kan trouwens niet negatief uitpakken, want als hij er raar over gaat doen is er wat mis met hem. Hij kijk naar je en je begroet hem. Je hoef niet over je oren verliefd te zijn om iemand te begroeten als die naar je staart. Als je niks blijf doen dan pas is het echt negatief.

Nee heb je, ja kan je krijgen!

ik had precies hetzelfde aan het begin van het jaar.
een jongen uit mn klas zat de hele tijd naar me te kijken, zelfs als ik achter hem zat. toen ik dat doorkreeg ging ik terug kijken. toen begon hij een keer een gesprek met me & vroeg mn nummer. toen gingen we naar de bios en nu zijn we al een maandje samen :flushed:

ik denk dat ie wel interesse heeft in je , waarom zou hij anders steeds naar je kijken?

-

Sommige jongens (en meisjes) kijken onbewust telkens naar dezelfde persoon. Wees dus voorbereid op een eventuele afwijzing, maar inderdaad, een nee heb je en een ja kun je krijgen!

Ik zou inderdaad ook gewoon iets geks doen, mijn tong uitsteken ofzo. Maar goed, ik ben gewoon gestoord dus trek je maar niks aan van mij hahahaha. Succes ermee!

Ik vrees dat ik me vergist heb, deze week helemaal geen praatjes en oogcontact meer, en mij is opgevallen dat hij veel met andere meiden praat… :sob::muscle:

ahh wat jammer!