Oog sterkte van 2.50 naar 5.5 ?

[i]Heb vorige week me nieuwe lenzen op gehaald en getest.
Omdat ik vond dat de strekte VEEL TE VEEL is gestegen voor Anderhalf jaar.

Had eerst

L Ong 2.25
R Ong 2.50

Bij m’n afgelopen meeting heeft m’m opticien dus lenzen aan geschreven van maar Liefst.

L 4.50
R 5.5

Ik vond dit toen al zeer onwaarschijnlijk,
Maar hij zij dat dit de juist sterkte voor mij is.

Nou gehaald ik dus m’n lenzen vorige week ophaald.
K’zie er na een week nog steeds 'n beetje wazig door.
Gister opticien gebeld krijg ik het antwoord.
Ja je moet nog wennen aan de nieuwe lenzen,
Als je verder geen hoofdpijn hebt is er niks aan de hand.

Maar het lijkt mij dat dit dus een te hoge sterkte is,
En dat mijn ogen daardoor miss gaan versclechteren

heeft iemand hier ook ervaring mee.
En gaan je ogen er ook van achter uit als je een te hoge sterkte aangeschreven krijgt.[/i]

M’m opticien is pearle

Ik zou een nieuwe oogtest doen

ik zou een nieuwe oogtest doen bij een andere opticien

ik heb weleens gehoord dat ze bij pearle geen gediplomeerde mensen hebben om zon meeting te doen? ik weet niet of dit klopt hoor.
maar ik zou inderdaad naar een andere opticien gaan, dan weet je iig of je sterkte goed is.

[i]Wou dat ziezo van de week effe doen.

Maar weet iemand of je ogen daar ook daadwerkelijk van verslechteren?
En is het ook echt mogelijk dat je sterkte zo verhoogt?[/i]

^Up. :fieuw:

pearle is volgens mij niet zo’n hele goede opticien voor lenzen enzo.
Maar toen ik mijn lenzen voor het eerst had zag ik er ook een paar weken wazig mee en daarna niet meer. Misschien dat het zo ook werkt met andere sterkte?
Maar als het zo flink is gestegen had je dat allang gemerkt toen je nog 2,50 lenzen had want dan zie je toch helemaal niet scherp?

Het kan opzich wel… Dat had ik namelijk ook dat ik ineens 3 in sterkte achteruit was gegaan. Maar dat je nu wazig ziet door je lenzen is wel raar. Misschien moet je eens naar Hans Anders gaan en daar alleen je ogen laten meten… kijken wat ze daar zeggen.

wel een beetje raar ja. ik zou wel ff een andere oogtest laten doen, voor de zekerheid. succes! xx

Het lijkt me sterk dat je zoveel bent gestegen aangezien je dan zelf echt veel waziger ziet, ik denk dat je gewoon een nieuwe oogtest moet laten doen. Zelf vind ik hans anders heel fijn (:

Ja ik zag ook niie meer zo scherp en had vaal soort van achterligende hoofdpijn eind van de dag, {door m’n oude lenzen}

Maar als nog lijkt 't me sterk dat het zo stijgt.

^hm dan zou het wel kunnen denk ik. ik heb zelf -4.5 en zie echt zo niet scherp zonder mn lenzen of bril. maar zonder heb ik geen hoofdpijn ofz. maar sws even een oogtest doen lijkt me :wink: succes meis!

dat had me vriend ook die zat bij pearle en had -1 ofzo en toen ging die naar hans anders en toen had ii opeens na 2 jaar +2:S dus ik zeg dat is wel heel vreemd hij nee dta kan dus wij gingen weer naar een andere pearle.had hij gewoon nog -1:Sniets veranderd zou je maar opnieuw laten testen bij een ander!

HE, dat heb ik ook gehad! Nouja, ik had -2 aan beiden ogen. Dus ik nieuwe lenzen bestellen, ik had een beetje hoofdpijn ervan. En toen gingen die stuk, doe ik andere (nieuwe) in, heel wazig waren ze. Bleek dat ik -4 meekreeg van de Pearle, en daar zijn mijn ogen aan gaan wennen. Héle slechte zaak.

als jij door je lenzen die je eerst had van 2.5 gewoon nog kon zien, terwijl je 5.5 had, dat lijkt me sterk! Zoals al is gezegd: laat je testen bij iemand anders!

met de combinatie pearle en lenzen heb ik sowieso een slechte ervaring.

Ik zou ook even naar een ander gaan. :slightly_smiling_face:

Pearle x]

ik heb -6 en geloof me, als je ineens -5.5 zou hebben zou je met -2.5 echt opvallend weinig zien hoor
en aangezien je nu ook niet geweldig ziet zou ik ergens anders je ogen laten testen

edit: ik weet niet of je + of - hebt maar die verandering van sterkte merk je sowieso wel denk ik

@lacoccinelle Ma hoe lang merkye je Ong dat je ohen zich hadden aan gepast aan de lenzen.
En dat je zonder dus minder ging zien?

Ik kan hier niet over oordelen. ;x
Ik ben bij een hele kleine opticien in het dorp, da’s veel persoonlijker, die kennen je ook goed enz.

Ga naar een andere opticien voor een gratis oogtest? Komt er echt een andere sterkte uit vraag je eigen opticien om een nieuwe test en zeg hem gewoon dat je met deze lenzen niet goed kan zien.