Oog make up voor half aziatische ogen

Hi allemaal,

Ik heb donderdag een feest, maar ik heb geen idee wat voor oog make up ik op moet doen.
Ik heb half aziatische ogen en daarbij zijn mijn wimpers dus ook recht, maar dat wordt opgelost met nepwimpers en wimperkruller (van tweezerman).
Maar ik heb geen idee wat voor oog schaduw of potlood er bij mij zou passen.
Mijn jurk is zwart en ik heb dus hal aziatische ogen.

Kan iemand mij helpen?

Groetjes,
Donna

Youtube!

‘Half Aziatische ogen’ is nu wel niet meteen duidelijk he. Heb je een double eyelid, monolid, hooded eyelids, … ?

Wat zijn half aziatische ogen?

Het ligt eraan hoe je oogleden vouwen, maar waar je sowieso niet mee mis kan gaan is te beginnen met een donkere kleur dicht tegen je wimperlijn en dan een lichter kleur naar de arcadeboog (zwart naar lichtbruin bijv). Dat deed ik vroeger altijd, toen ik meer monolid ogen had (heb ik nu niet meer op een of andere manier, hehe) Dan lijken je ogen niet kleiner en als je oneven ogen hebt (wat vaak is bij aziatisch of hooded ogen), dan valt het met deze look het minste op.

Dank voor alle reacties!

Sorry, ik was mijn soort ooglid vergeten te vermelden, zo hebben jullie er natuurlijk niks aan :flushed:

Ik heb een beetje last van een hooded eyelids, maar niet heel erg.
Het is echt een mix van de (zogenaamde) normale ogen van vele Nederlanders en hooded eyelids van aziaten (ik ben een kwart chinees).
Hopelijk hebben jullie hier wat meer aan :slightly_smiling_face:

Dan blijf ik bij mijn standpunt :stuck_out_tongue:

Kijk op Youtube naar Michelle Phan, Promise Phan, Thatsheart, Bubzbeauty, Hollyannaeree etc. Allemaal Aziatische beautyguru’s.

Ik kom hier even bij vermelden dat er een algemeen make-uptopic is waar je voortaan deze vragen kan stellen, aangezien verder elk nuttig advies wat ik wilde geven al gegeven is :stuck_out_tongue: