Onzuivere huid (talgbultjes)

Ik heb nooit last gehad van puistjes tot een paar jaar geleden. Ik had vroeger niet heel erg gezond en dronk ook niet veel, toch had ik echt een mooie zuivere huid. En in de eerste klassen van de middelbare school droeg ik gewoon foundation. Toen opeens kreeg ik puistjes en ik dacht ‘die gaan wel weer weg’, maar ze bleven komen. Ik heb alles geprobeerd, zover ik weet. Ik heb zelfs de huisarts ingeschakeld maar die gaf me iets dat het alleen maar verergerde. Nu is het doordat ik over gestapt ben op het 3 stappenplan van clinique een stuk minder, maar ik krijg wel allemaal talgbultjes, van die kleine huidkleurige bultjes, en als je daar in knijpt talg uit komt. Mijn huid op mijn voorhoofd is hierdoor bobbelig. Heeft iemand tips ervaring of tips over deze irritante bultjes, puistjes?

hoelang heb je dat van de dokter gebruikt?
het is namelijk zo dat je eerst heel veel pukkeltjes krijgt, dan komt alles zegmaar naar buiten … maar als je er mee door gaat heeft het wel echt effect!

een aantal weken heb ik dat gebruikt, ze zeiden inderdaad dat het de eerste weken erger zou worden, maar daarna ging het voor mijn gevoel niet weg