onzuivere benen door insectenbeten

Hai,
wat het probleem is: Vorig jaar zomervakantie werd ik ongelooflijk gestoken door muggen, vooral op mijn benen. Met mijn komkommerachtige zelfbeheersing (niet dus) kon ik er niet vanaf blijven, en nu heb ik al driekwart jaar allemaal wondjes op mijn benen, en ik word er gek van. Ik naar mijn huisarts, maar die was er niet dus kregen we een andere. Deze zei alleen dit: ‘Had je niet moeten krabben, hé?’ Daar had ik natuurlijk briljant veel aan, maar wat ze ook zei was: ‘Waarschijnlijk is het na een jaar wel over.’ Ze dacht dat het misschien vlooienbeten waren, aangezien het vooral op mijn onderbenen zat. Het probleem is nu echter dat, ook al heb ik alles goed schoongehouden etc, ik weer veel jeuk op mijn benen heb, en steeds nieuwe bultjes krijg, die als ik er even (met datzelfde geweldige zelfbeheersing (ja, ik probeer eraan te werken)) aan krab, beginnen te bloeden. Daarbij gaan de oude bultjes nog steeds niet weg. Heeft iemand misschien een oplossing/wondermiddel? Ik ga nu mijn benen bruinen zodat het misschien een beetje onopvallend wordt waardoor ik wel een jurkje aan kan op vakantie (daar ga ik morgen heen). Hopelijk is dit verhaal een niet te erge chaos, maar ik ben zelf ook een beetje chaotisch op het moment (ook daar wordt aan gewerkt :wink: ).

up

Lijkt het niet toevallig hier op?
foto

Eczeem?

Oh ik had vroeger ook een krab-tic, echt 5 jaar lang mijn benen constant open gehad. Mijn enige tip is 100x per dag smeren met vette creme/bodylotion, want waarschijnlijk heb je gewoon een droge huid en gaan die wondjes daarom jeuken. Homeopathische crème die wondgenezing bevordert vind ik ook een aanrader. Mijn krabtic is vanzelf een keer gestopt btw :’)

Ik heb veel littekens van muggenbulten. Littekens gaan niet meer weg, maar vervagen met de jaren een beetje.

bio oil?
Of de namaak versie van de action, Die werkt goed voor mij,

Het is geen eczeem.
@ sparrow dat zal ik eens proberen dan
@ NoireGlitter dat ook :slightly_smiling_face:

Dat is geen eczeem, dat zijn verhoornde haarzakjes. Kun je niet echt iets tegen doen, insmeren met iets vettigs zoals bodylotion of een of andere olie.
En eens in de zoveel tijd scrubben.
Ik heb het op m’n bovenarmen en soms een beetje op m’n kaaklijn, maar dat zie je gelukkig niet zo goed.

@ psychoROSE
klopt, keratosis pilaris heet het. Zelf heb ik het ook, bij mij is het in de zomer een stuk minder en zie je het ook minder doordat ik bruin wordt. Bij mij helpt goed scrubben en veel bodylotion

http://www.beautygloss.nl…ultjes-keratosis-pilaris/
komt dat overeen met wat jij op je benen hebt?

^ Nee, totaal niet. Het zijn echt insectenbeten, maar toch bedankt voor het zoeken :slightly_smiling_face:

Het eerste plaatje hier komt wel redelijk overeen, en al zou ik dan misschien weten wat het is, ik ben nu vooral benieuwd wat ik eraan kan doen om mijn huid wat te egaliseren. http://bedwant.com/introductie

hmm moeilijk… misschien een goede voedende bodylotion die de huid helpt herstellen?
En daarnaast voldoende zon (en/of zelfbruiner) zodat je het minder ziet?