Onzichtbare beugel

Hoi dames,

Al lang zit ik te twijfelen over een beugel.
Ik ben wel al 20, dus het lijkt me niks om met zo’n blokjesbeugel rond te lopen.
Nu kwam ik op een site en daar hebben ze het over onzichtbare beugels.
Dit sprak me wel aan. Het is wel best duur, maar ik heb er geld voor over.
http://www.perfectsmile.nl/onzichtbare-beugel/

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Ik hoor het graag!

up

irritant met aan en uit elke keer als je eet…

Gewoon een slotjesbeugel nemen. Ik heb op mijn 21e voor de 2e keer met zo’n ding gelopen. Hierna kreeg ik zo’n doorzichtig bitje en het zit echt voor geen meter. Je gaan ervan slissen en je moet het elke keer uithalen met eten en drinken behalve met water. Ook moet je elke keer weer je tanden poetsen na het eten. Ik weet niet of je werkt of naar school gaat? Alles behalve praktisch lijkt me. Ik heb dat ding nooit gedragen ieder geval :cold_sweat:

Ik heb toen ik op de basisschool zat een activator gehad, dus is ongeveer hetzelfde gedoe ja…

Ja een vriendin van mij heef nu zo’n beugel. Mascha van Beautygloss ook en zij heeft er een uitgebreide video over gemaakt!

Heb even mezelf geciteerd uit een vorig topic, nu zal niet alle informatie van toepassing zijn voor jou aangezien je er wel het geld voor over hebt, toch wilde ik het even met je delen :slightly_smiling_face:

Erg bedankt voor de tip van de linguale beugel!
Ik heb zelf spleetjes tussen mijn tanden dus misschien dat je de beugel nog een beetje zal zien dan, maar dit zal vast stukken goedkoper zijn.

Heeft er iemand misschien een foto van een linguale beugel bij zichzelf? + ervaringen?

Ik heb net wat sites afgezocht en vgm is de linguale beugel juist stukken duurder dan de invisalign beugel?

Mijn vriendin haar moeder had op haar 35ste nog een blokjes.
het zegt dus niks. Alles kan dus tegenwoordig

Waarom wil je eigenlijk perse een beugel die je niet ziet? Je kunt trouwens ook gewoon ‘doorzichtige’ slotjes nemen. Dat had ik ook de laatste keer aan de bovenkant en is een stuk minder opvallend. Onder had ik gewone slotjes omdat ze wel wat duurder zijn.

Waarom wil je zo graag een beugel die je niet ziet?
Heel veel mensen hebben een beugel, hebben er een gehad of moeten er nog een, er is niks raars aan.

Beugels zijn echt bijna mode want iedereen heeft er zowat een.

ik zou het persoonlijk niet doen, omdat het a. duur is, b. langer duurt, c. erg onhandig is met eten enzo. zo erg is het niet als mensen je beugel zien. ik zou het eerder raar vinden als iemand regelmatig naar de ortho moet en ik zie diegene nooit met een beugel. in 6vwo afgelopen schooljaar zaten ook nog een aantal mensen met een beugel en niemand keek daar raar van op.

Ik heb een witte slotjesbeugel met witte draad, zie je erg weinig van en is maar iets van 100 euro duurder dan een gewone slotjesbeugel met zilveren draad…
Ik had er in het begin ook moeite mee om een zichtbare beugel te hebben (ben 25), maar uiteindelijk laat je alleen maar zien dat je het belangrijk vind dat je tanden recht staan en is het eigenlijk juist heel verzorgd. En het belangrijkste: hij gaat er ook weer uit :beer:

Een vriendin van mij heeft t.

Het is gewoon als een slotjes beugel alleen duurder en onzichtbaar.
In de verte zie je er weinig. Aanrader eigenlijk :stuck_out_tongue:

Degenen die iemand kennen die zo’n beugel heeft; kan het boven 18+ en als je al eerder een beugel gehad hebt, voor een deel vergoed worden door de zorgverzekeraar?

Ligt heel erg aan je eigen zorgverzekeraar! De mijne vergoed 1x bijvoorbeeld, daarna is het klaar.

Hoe bedoel je 1x?
Je krijgt toch bij de meeste zorgverzekeraars een bedrag per jaar (dacht ik)?
Of bedoel je een beugel?