onzekerheid

Ik ben altijd heel hyper en druk maar mijn beste vriendin
is altijd best stil alleen als we met z’n tweeen zijn heeft ze echt lol.
Ik zeg altijd datt ze gewoon zichzelf moet zijn maar ze blijft onzeker,
enig idee wat ze eraan kan doen en of ik kan helpen? :heart:

Ik heb net hetzelfde :confused:

Mijn beste vriendin durft nu pas (na 2jaar) zichzelf te zijn in bijzijn van anderen, het hielp haar wel toen ik haar vertelde dat áls er altijd iemand op ons lette/ons raar vond, ze dan vooral op mij zouden letten omdat ik altijd gek doe. Ze zag ook dat ik me er niet voor schaamde om mezelf te zijn en geleidelijk aan werd ze zelf ook losser. Nu is ze zelfs bijna even erg als ik :grinning_face_with_smiling_eyes:

I created a monster.

@sopron Dat zeg ik heel vaak tegen haar maar toch werkt het niet echt :expressionless:

Het is ook niet van de een op andere dag over. Het duurt lang voordat je helemaal jezelf kan zijn. Als je haar blijft helpen komt het vanzelf goed. :slightly_smiling_face:

Ik was ook altijd onzeker bij mensen die ik niet goed kende. Maar eigenlijk heeft dat helemaal geen nut… Dan leren ze je kennen als een onzeker meisje, terwijl ik dat helemaal niet ben! Nu doe ik dat ook niet meer. Is ook helemaal niet nodig.

Ik zou haar gewoon blijven vertellen dat het niet nodig is om onzeker te zijn.

Misschien leuke dingen doen met meerdere mensen.
Of haar een beetje zekerheid geven met complimentjes.
Leuke make-over of kleding laten lenen :slightly_smiling_face:

Jullie hebben wel gelijk, het gaat niet zomaar over.
Ze blijft m’n vriendin, hoe ze ook is!

same here,
Het kost mij altijd wat tijd bij nieuwe mensen mij op mijn gemak te voelen. Al wordt het nu gelukkig wel wat minder dan ik het vroeger had. Je vriendin moet aan haar zelfbeeld gaan werken. Door een positief zelfbeeld te creëren wordt ze vanzelf wat zelfverzekerder. Dit heeft alleen wel wat tijd nodig!

ze gaat nu praten met iemand
en daardoor hoopt ze meer zelfvertrouwen te krijgen.

Een soort van psycholoog