onzekerheid

Hee meiden,
Ik ben erg onzeker van mezelf en ik ben het helemaal beu!
Ik wil niet meer het verlegen meisje zijn, ik wil gewoon het zelfverzekerde meisje zijn.
Heeft iemand wat tips die mij zullen helpen zelfverzekerder te worden?
X

Ik heb geen tips, ik ben precies hetzelfde. Ik wil maar al te graag van mijn verlegenheid afkomen :frowning_face:

ik kan je niet helpen want ik heb hetzelfde probleem.
Wat iedereen zegt, maakt me onzeker

PAMPAMPAMPAAAAAAAAAAAAAM

Dear anyone who’s feeling fat, ugly, insecure.
Yes, you are fat, ugly or insecure. Now, go stand before the mirror. Look at yourself. ‘I’m fat. I’m ugly. I’m so damn ugly!’ and you start crying. Becouse you are so fat and ugly and everyone out there is so damn skinny and beautiful and perfect. And they are so confident! I’m not good enough.

No, you fool! You aren’t fat or ugly. You are insecure. Becouse you can’t see the beauty in yourself. You see everyone being perfect and being secure. But that’s impossible. Everyone, yes everyone is insecure about something. And no one is perfect. No one!

You are so beautiful. And if others don’t see it. Screw them! Step up for yourself! Go stand in front of the mirror again. See that belly you don’t like? Say; screw you belly! I’m perfect in my own way!

Still feeling ugly? Ask your friends how they see you! No. That isn’t stupid! They aren’t perfect / so secure as you think. They are also insecure. With all their imperfections.

Dear sweetheart. You are beautiful. Becouse everyone is. In his/her own way!

Ik heb daar ook heel lang last van gehad! Ik ben nu zo’n beetje bezig met ervan af te komen, en op mijn nieuwe school merk ik dat ook. Ik denk niet aan wat mensen over mij denken, ik praat gewoon met ze, en meestal valt het mee! Zijn ze gewoon aardig tegen je! Meestal denk je erger dan het daadwerkelijk is (dat had ik tenminste)

Heb ik gehad, maar ik ben helemaal uit mn schulp gekropen door vriendinnen die me zekerder maakten en familie en sinds dat ik een vriendje heb voel ik me zekerder dan ooit!

+ dit

Tja, dat vriendje klopt helemaal! Ik HAD een vriendje ik dacht dat het helemaal goed kwam met mij, en toen ging het uit en ik ben weer terug bij het begin…

Hmm… Ik ben dus absoluut niet onzeker over m’n uiterlijk. Eerlijk gezegd kan mijn uiterlijk me niet veel schelen. Ik ben gewoon verlegen en onzeker, het heeft niet echt een duidelijke oorzaak. Ik heb altijd in mijn hoofd als ik een groep nieuwe mensen leer kennen: “Kom op, nu ga je niet verlegen doen!” Maar ik ben dan toch altijd verlegen :frowning_face:

Dit maakt me vrolijk.

precies! dat heb ik ook…

^The same inhere. Ik ben eigelijk best wel zelfverzekerd en tevreden over mezelf… totdat ik in een (nieuwe) groep mensen wordt gegooid. Ik wil gewoon zo graag dat mensen me leuk vinden dat ik niets meer durf te zeggen en verlegen word… dat slaat natuurlijk nergens op maar toch is het zo. Nu zit ik in een nieuwe school en ik moet nog vrienden maken enzo en ik zit een beetje in de knoop met mezelf en ik heb geen flauw idee waarom ik dit allemaal zit te zeggen maar ik moet het gewoon ff kwijt. :frowning_face:

Uiteindelijk komt het wel van jezelf!
Ik ben ook jaren lang het onzekere meisje geweest, maar door een lekkere klas en vriendengroep is dat eigenlijk erg snel over gegaan. Ik wist ook nooit hoe ik eruit kwam en uiteindelijk heb ik er zelf voor ‘gevochten’ om zelfverzekerder te zijn. Vrienden of vriendinnen zijn daar misschien wel een belangrijk factor in (als je een spontane vriendin heb of iemand waar je je goed bij voelt creeër je dat vanzelf)

Dat zijn iig mijn ervaringen (:

Ik ken het maar al te goed.

Je er niet teveel druk om maken, als je zelf het idee hebt dat je onzeker bent laat je dat (onbewust) zien aan anderen.

herkenbaar
door te twijfelen aan zelf
je moet kijken naar posetiefkant