Onzekerheid

Hoi allemaal,
Ik ben 14 en heel erg onzeker over mijn lijf, mijn gezicht, ben ik te dik?, mijn puisten,…
Ik kan gewoon altijd wel iets vinden om over te klagen. Als ik in de spiegels kijk is Mn dag al verpest…ik voel me echt niet goed zo. Ik lach bijna niet meer. Vaak heb ik geen honger en eet ik niks smiddags… misschien iemand tips om je beter te voelen? Of om er zelf verzekerd uit te zien?
X

Hey, ik snap hoe je je voelt. (Wordt zelf over 2 weken 14 en heb dit ook wel eens) Mijn tip is, draag kleding waar in je je lekker voelt (heeft bij mij veel opgelost haha) En tip 2 is: zeg tegen jezelf dat je mooi bent en dat je er ook mag zijn :slightly_smiling_face: NIEMAND is hetzelfde! En het perfecte lichaam bestaat NIET!

Ik begrijp je onzekerheid, daar heeft iedereen wel last van.
Iedereen is anders, mooi en speciaal van zichzelf. Waarom zou je lelijk zijn? Niemand is lelijk!
Je moet wel echt eten als je honger hebt, dat is juist een teken van je lichaam dat je voedsel nodig hebt!
Om meer zelfvertrouwen te krijgen: doe kleding aan waarbij je je zelfverzekerd voelt en/of luister naar muziek waar je je zelfverzekerd door voelt.
Onthoud dat je mooi bent zoals je bent! :slightly_smiling_face:

Heeft volgens mij ook met de puberteit te maken.Het beste is om je er niet veel bezig me te houden. Hou je bezig met leuke dingen doen, en denk er niet teveel aan. Goodluck.

Misschien kan je een leuke bezigheid zoeken! Ik heb hier ook last van, maar ik ga dan meestal iets doen zodat ik het weer vergeet omdat ik dan druk bezig ben.