Hoi,
Ik ben echt heel onzeker. Ik heb 3 vriendinnen waarvan 1 mijn beste vriendin is. Eigenlijk wil ik het liefst het contact met haar verbreken. Ik ben erachter gekomen dat ze heel veel tegen me gelogen hebt. Die andere 2 zijn hele goede vriendinnen. Ze steunen me en ik kan hun alles vertellen. Ik praat heel normaal met hun. Voor de rest praat ik bijna niet met andere. Ik ben heel stil en durf niet te doen wat ik wil. Die 2 vriendinnen vinden dat ik meer uit me schulp moet kruipen. Nu is het zo dat ik elke toets moet huilen. Ik moet zo mijn rapport aan me ouders geven en dat word zo lastig. Ze weten niet dat ik tijdens toetsen moet huilen dus dat moet ik eerst vertellen. Ik kan echt niet tegen complimentjes. Hoe moet ik dit doen? Ik maak me nu al druk over de proefwerkweek die in juni pas is. Verder heb ik heel veel black-outs. Ik word gek en eigenlijk wil ik het liefst in me bed kruipen en er nooit meer uit!
Pleas help me asjeblieft!
xxx
Als ik jou was zou ik psychische hulp gaan zoeken, je hebt hier zat therapieën voor! Je moet daarvoor eerst een afspraak maken bij de huisarts, en die verwijst je verder. Ik zeg niet dat je psychisch ziek bent hoor, hier hebben heel veel mensen last van, en er is gelukkig ook iets aan te doen. Ik zou het op z’n proberen als ik jou was
Ken je de toetsen wel van te voren? Dan klinkt redelijk alsof je faalangst hebt, cursussen kunnen je hierbij heel goed helpen! Soms bied school ze ook aan.
En rot van die beste vriendin, heb je het er met haar over gehad? Miscchien heeft ze een uitleg waardoor net misschien meevalt. Anders de vriendschap op eej lager pitje zetten. Ik zou alleen het contact helemaal verbreken als je het zeker weet, en die andere twee vriendinnen niet ook met haar bevriend zijn. Want ruzies in vriendinnengroepen leveren alleen maar spanning op.
Ik krijg een afspraak met een neuropschyloog hiervoor.
Ik leer alles heel goed en ken het van binnen naar buiten. Ik snap het ook. Ik heb tijdens lessen bijna ook niets fout. Ik heb faalangst. Ik word geholpen maar krijg betere hulp omdat dit niet genoeg helpt. Die 2 vriendinnen kennen haar niet.
Dan is er op dit moment even niet zoveel meer wat je kunt doen, alleen afwachten tot je die hulp krijgt
Het probleem is die hulp kan nog tot mei duren…
Ik raak echt wanhopig…