Onzekerheid

Hey meiden.

Ik heb nu een maandje een relatie. Ik ben echt ontzettend happy als ik met hem ben, ik kom ontzettend vaak daar thuis en het is altijd gezellig. Hij is perfect voor me, dezelfde humor, etc. Hij whatsappt me elke ochtend zodra hij wakker is en als we samen zijn is het altijd top! Hij is lief, begripvol en kan niet vaak genoeg zeggen dat hij van me houdt. We zijn eerlijk en open naar elkaar.

Klinkt goed! En dat is het ook zeker… als ik bij hem ben.

Toch… zodra ik weer thuis ben of ergens anders en we zijn weer zonder elkaar… dan zit het me niet lekker. Niet omdat ik ‘‘afhankelijk’’ ben (want dat ben ik zeker niet). Maar sinds we elkaar vaker zien (2/3 keer per week) whatsappt hij veel minder. Wél komt hij veel online, maar hij whatsappt veel minder etc. Hij zei pas ook tegen me ‘‘onze gesprekken zijn wel korter hé?’’. Toen beaamde ik dat en zei dat we daar iets aan moesten doen. Maarja, dat verandert van zijn kant ook niet echt.
Niet dat dat heel erg is, want als we samen zijn is alles goed. Maar er blijft een angst in me zitten dat ik bang ben om verlaten te worden (like… damn). (ik ben vaker bedrogen door anderen en/of in de steek gelaten)

Stel ik me aan? Of hebben jullie een peptalk?

Ik snap je onzekerheid wel. Maar op zich is het niet raar dat de gesprekken minder worden, af en toe is alles wel gezegd. Zolang het goed is als jullie samen zijn zou ik me niet al te veel zorgen maken. Of je kan zelf wat meer proberen het gesprek op gang te houden. In ieder geval geen zorgen over maken!

Waarom hecht je zoveel waarde aan de online gesprekken? Als het toch goed is als jullie elkaar in 't echt spreken, is het toch goed?

Als jullie elkaar vaak zien (je schreef dat je daar “ontzettend vaak” thuis bent) dan heb je toch minder behoefte aan het appen? Misschien is het zo dat jullie elkaar vroeger minder vaak zagen, en daardoor meer online aan het communiceren waren? Misschien heeft hij er gewoon geen nood aan dat jullie elk uur een berichtje naar elkaar sturen? Vroeger was er geen whatsapp en de relaties waren even leuk hoor! Het lijkt me net een goed teken dat jullie het heel erg goed hebben als jullie samen zijn!

Misschien kunnen jullie er eens samen over praten en kijken of het echt helemaal goed zit tussen jullie. En dan kan je je vriend vragen wat hij denkt over het appen. En als hij het appen niet zo nodig heeft, aanvaard dat dan, want je leven is niet virtueel! Met mijn vriend momenteel appen we bijna nooit meer, hoewel we elkaar niet elke dag zien. En dat is ook goed zo. Ik heb een periode heel vaak geappt met een vriend, toen whatsapp pas bestond. En we beseften toen dat we eigenlijk meer een whatsapp relatie hadden dan een relatie in het echt.

Jawel, maar als dingen veranderen dan krijg ik gelijk de angst om hem kwijt te raken, dát zit me zo dwars.

Ik snap wat je bedoeld. Ik heb dat ook met mijn scharrel op dit moment. Toen we weinig afspraken appte we wel de hele dag door. Nu we elkaar 2/3 keer in de week zien is dat af en toe nog wat berichten naar elkaar sturen. Maar veel minder! Eerst vond ik het vervelend en werd ik er ook redelijk onzeker van (zou hij met een ander meisje aan het praten zijn…?) maar het went steeds meer en heb ook niet eens de behoefte om continue praten. Zou maar saai zijn.

En daarbij, als je vriendje met andere meisjes wil praten doet ie dat toch wel. Of die nou wel elke keer tegen praat op whatsapp als die online is of niet. No worries! Hij heeft niet voor niks een relatie met je.

Heel herkenbaar ja, maar echt meid, rustig aan.

Alleen omdat hij niet elke dag meer appt, betekent niet dat hij niet aan je denkt. :wink: Telt ook ergens voor toch?

Je angst is niet ‘aanstellen’, jij voelt het en het is echt voor jou. Maar vraag je af of je gevoel terecht is. Geeft hij jou het idee om onzeker te zijn?

Probeer het een beetje los te laten, je kan niemand vast houden, als ze je gaan verlaten, gebeurd dat toch wel, alleen door zo stevig vast te houden, gebeurd het alleen sneller.
Een relatie is ALTIJD hard werken en dat moet van beide kanten komen. En niet elke dag is hetzelfde, maar betekend niet dat het gelijk minder is. Als jij iets van hem verwacht/wilt, dan zul je dat hardop moeten zeggen (en niet via App, want dit soort dingelijk leiden tot ruzie, dus DOE HET NIET). Je kan hem vertellen dat jij dit gevoel heb en laat hem maar reageren. :slightly_smiling_face: Dat is een relatie he? Niet denken voor elkaar, maar praten met elkaar. :slightly_smiling_face: He might surprise you :wink:

herkenbaar,op msn Skype praat ik minder dan in real life dan heb ik minder te bespreken maar in real life praat ik 100 uit.

Zeg het gewoon tegen je vriend dat je er mee zit,wees gewoon eerlijk naar hem toe.

ik begrijp jou ook,je bent bang om hem te verliezen maar dat is helemaal niet nodig alleen maar omdat je niet zo vertel dat kan toch?daar is toch niks mis mee
geef hem de kans om met hem er over hebben wat jou dwars zit dat zal hij heus wel begrijpen.

Jaa ik snap precies wat je bedoeld! Ik heb sinds kort een vriendje:) ben echt super happy met hem echt wauw maar als die dan wat korter af doet dan denk ik gelijk al van ‘ooohh dadelijk is er iets’ en zo …

Snap de onzekerheid, maar dat is nergens voor nodig!

Ahww ik snap je! Voelt kut ja…

Maar misschien omdat je elkaar al zo vaak ziet heb je misschien minder te vertellen? Ik weet het ook niet, maar ik zou het erover hebben als je er echt mee zit want alles opkroppen is ook niet goed!

Wanneer kwam bij jou dan dat moment dat het je me niet meer uit maakte dat jullie/hij minder stuurde?

Ik denk dat dat vanzelf wel komt. Dat je je ineens beseft dat het niet zoveel meer uit maakt. Er is zit geen tijd aan vast. Op een moment besef je dat, dan gaat de knop om.

I dont knooow, ben gewoon vreselijk bang dat ik hem verlies.
Net zoals vandaag, hij is nog steeds niet op whatsapp geweest, wat dus zou betekenen dat hij nog steeds slaapt. Maar dát kan ik me niet voorstellen, dus ben ik bang dat hij express niet kijkt…