Onzekerheid

-

Hoe oud ben je?
Ik ben nog maagd, maar ik denk dat we niet veel advies kunnen geven behalve wat je zelf al weet: dapperder zijn! Misschien hoef je niet te beginnen met hem aan te raken, maar kan je het er een keer over hebben? Wees open, zeg dat je een keer wil beginnen met voorspel, maar nog geen seks wilt. Hij klinkt lief, dus dit begrijpt hij vast!

het eerste wat in me opkomt is dat het gewoon nog te vroeg is. je hem misschien nog niet goed genoeg kent, ofzo. intiem zijn doe je natuurlijk niet zomaar. ik zou in ieder geval even met hem praten, vertellen dat je onzeker bent en dat je het wel wil maar dat het daardoor lastig is voor jou. als hij het niet weet, kan hij er ook geen rekening mee houden. als hij je dan gerust stelt, gaat het vast al een stuk makkelijk. want gewoon DOEN, is wel makkelijk gezegd.

Je moet niks, omdat het moet het kom vanzelf wel goed alles op z’n tijd
het kom vanzelf wel goed meer kan je niet doen.

gelukkig is je vriend niet opdringerig,dus dan heeft misschien wat meer tijd nodig voor jezelf
om daar over heen te komen?

-

Bedankt voor de reacties allemaal :slightly_smiling_face:

Maar ik wil het ook niet omdat het “moet”, ik wil het omdat ik het wil alleen ik durf niet, haha.

Moet er misschien wel even bij vermelden dat ik echt bij álles in het leven bang ben zeg maar. Ben gewoon een enorme schijterd en durf letterlijk niets :") Ik word al bang bij het idee dat ik erover moet praten (en hoe ik erover moet beginnen), puur omdat ik bang ben dat hij iets zegt waardoor ik me nog onzekerder ga voelen, ookal weet ik dat hij dat niet gaat doen… hm.

is het niet gewoon écht nog te vroeg? ik bedoel, je hebt nog maar kort iets en jullie slapen al wel samen… maar hoe goed ken je hem? zou het niet sowieso makkelijker worden als je wacht tot jullie elkaar nog beter kennen ofzo?

Klinkt idd alsof het nog erg vroeg is. Ik vind alle mensen mooi, en denk dat als een jongen verliefd op je is hij je zeker mooi zal vinden! Dus als hij dat niet zegt, dan is ie misschien toch niet zo verliefd op je, of is het voor hem ook te vroeg, of is ie gewoon heel verlegen. Laat hem maar eerst duidelijk maken of hij into you is!

En het ligt een beetje aan hoe jij en hij zijn, maar meestal neemt de jongen toch wel het initiatief en vooral als jij degene bent die nog maagd is. Dus wacht maar, als ie je echt leuk vind komt ie vanzelf wel naar je toe.

Ben jij mij anderhalf jaar geleden? Toen had ik ook een vriend van 21, was zelf 17, ik had geen ervaring, hij wel. Ik wilde wel, ik durfde niet. :’)
Nee maar, ik snapt dat je het eng vindt om erover te praten of zelf zomaar te beginnen. Ik kan je niet zeggen wat het beste is, maar ik heb een keer heel veel lef verzameld en hem gevraagd of hij eigenlijk seks wilde (was meer een vraag om het gesprek aan te knopen, want ik wist het antwoord zelf al wel, net zoals jij). Ik zou het echt goed duidelijk maken dat je het wel wil, maar niet zo goed zelf durft te beginnen.

Beginpost weg
Slotje

Beginpost weg.