Onzekerheid

Hoi allemaal,

Ik zit met een probleem… Ik praat sinds een paar weekjes met een jongen via whatsapp. We hebben nu twee keer afgesproken en het was gezellig. Allebei de keren hebben we gezoend. Na het afspreken vroeg hij direct weer wanneer we elkaar weer zouden zien.

Maar toch ben ik onzeker en word ik gek van mezelf. Hij zegt als we samen zijn heel vaak dat hij me een leuk meisje vind en dat hij vindt dat ik er leuk uitzie, maar via whatsapp praten we eigenlijk vrij weinig. Vriendinnen zeggen dat het helemaal niet raar is dat we zo weinig appen, misschien maak ik mezelf wel te druk? Misschien ligt het aan de leeftijd, hij is namelijk 23 en ik ben 18. (Dit is voor mij geen probleem want verder klikt het gewoon goed naar mijn mening)

Ik vraag me nu gewoon af waaraan ik kan merken dat hij me leuk vind (of niet)? En hoe kan ik ervoor zorgen dat ik me niet zo druk maak?

Alvast bedankt

Het lijkt er wel op dat hij je ziet zitten. Misschien is hij niet zo’n WhatsApp’er?

En ik bedoel: Real life is toch veel leuker?

Volgens mij maak je je druk om niets.
Sommige mensen zijn nu eenmaal niet zo fanatiek met hun gsm en zeg nu zelf een gesprek via sms kan je toch helemaal niet vergelijken met gesprek wanneer jullie samen. Hij bevestigt dat hij je leuk vind door je te zoenen en erna te zeggen dat hij je snel weer wilt zien, meer duidelijk kan hij eigenlijk niet zijn.

Ja klopt, toch weet ik niet waar de onzekerheid vandaan komt…

Ja klopt, toch weet ik niet waar de onzekerheid vandaan komt…

Ik vind het helemaal niet fijn om constant te appen. Via de app kan je namelijk heel snel hele gesprekken voeren, waardoor de kans groot is, dat als je elkaar in het echt ziet, je nog weinig hebt om over te praten. + dat op de app dingen altijd anders opgevat kunnen worden en je elkaars emotie niet ziet enz.

Wat betreft je onzekerheid… dat is nergens voor nodig! De jongen die jij leuk vind, voelt hetzelfde voor jou en hij vind je een mooie en leuke meid. Wat wil je nog meer? Probeer wat meer aan je zelfbeeld te werken… geef jezelf bijvoorbeeld elke dag een complimentje. (:

Ja over de whatsapp heb je zeker weten gelijk! Maar ben dan op de een of andere manier bang dat hij niet echt aan mij denkt dan ofzo omdat hij niks van zich laat horen.
En dankjewel voor je tip hihi

Als je dat zeker wilt weten, moet je het aan hem vragen… maar ik ga er niet van uit hoor haha! Denk dat hij eerder een type is die gewoon liever in het echt afspreekt, ipv via whatsapp enz.

Ik durf het eigenlijk niet te vragen omdat we pas sinds zo kort afspreken, misschien heeft het wat tijd nodig maar ik vind het moeilijk dat ik geen “zekerheid” heb op dit moment

Ja ik snap het wel… dan zou ik het even afwachten, tot jullie wat langer met elkaar gaan. Wie weet dat hij er dan zelf mee komt en anders kan je het altijd dan nog vragen.

Ja dat is een goed idee, dankjewel!

^

No problem, veel geluk samen. (:

Grappig. Jij hebt dezelfde leeftijd als mij en mijn vriend is toevallig ook 23.

Hadden jouw ouders er in het begin moeite mee dat hij 5 jaar ouder is dan jij? Want ik heb trouwens ook geen idee hoe mijn moeder erop gaat reageren als ik het aan haar vertel.

Nee ze hadden er geen moeite mee.
Ze waren juist blij voor me en ze vinden het belangrijk dat ik gelukkig ben.

Je bent volwassen dus waarom zouden ze moeite moeten hebben?
En 5 jaar verschil is niet zo veel toch?

Nee ben het met je eens, maar de laatste keer hiervoor dat ik met een jongen afsprak en ik vertelde dat hij 21 was schrok mn moeder ook een beetje, maar denk dat ze uiteindelijk ook juist blij zal zijn.

Meid k herken me volledig in jou verhaal. Mijn relatie is precies eender. Als we samen zijn voelt hethelemaal goed en perfect en kan niets ons verdrijven en zodra ik weer nachtjes thuis slaap slaat de onzekerheid toe omdat hij heel weinig tot niet appt of heel droog … Geloof me maak je niet druk het zit in je koppie! ik ben er nu voor in therapie omdat bij mij de onzekerheid de baas ging spelen … Maar als je in zon moment zit van onzekerheid denk aan de leuke momenten lees vooral niet wannee rhij voor het laatste online was want je maakt jezelf echt helemaal gek !!

Het zit in je koppie en hij wilt jou graag zien en vind je ontzettend lief en leuk.

Ik weet het is heel makkelijk om te zeggen, bij mij werden er ook bruikelijke tips gegeven dat ik zoiets had van ja leuk maar nu de uitvoering. Maar doe het want je komt er zoveel stereker uit dan dat je nu bent want je maakt jezelf echt enorm gek hiermee en het is allemaal onnodig. Steek de energie in het denken aan leuke momenten van jullie samen.

Ennee nog 1 tip, zeg tegen hem dat jij je zo voelt, mijn vriend houdt er nu rekening mee wat echt een goed gevoel van een voet achter de deur is …

Je mag me altijd pb sturen !!

xxx

Hee meid!
Ik herken mijzelf heel erg in jouw verhaal. Ook mijn vriend whatsappt vrij weinig, eerst was het zelfs af en toe negeren, ook al liet hij wel zo af en toe wat korts van zich horen. Toch had ik het idee dat ie nauwelijks aan me dacht, ook omdat ik hem niet vaak zie. Ik heb hem toen gevraagd of er iets aan de hand was en het bleek dat ik me druk liep te maken om niks. Hij zei dat ie niet zo een whatsapper is, het druk heeft met zijn fulltime werk en wanneer hij kan whatsappen, dan doet hij dat. Hij zei dat hij echt wel meerdere keren op een dag aan me denkt. Verder zei hij dat ie voor zijn gevoel al heel veel moeite voor me doet. Nu merk ik dat ie wat vaker denkt aan mij een berichtje sturen, om me een beetje gerust te stellen en ook omdat hij me wil spreken. Die woorden stellen me heel erg gerust. Het zit dus gewoon in m’n koppie. Ik blijf wel met die onzekerheid zitten, dus daar wil ik aan werken. Als ik zo van jou hoor zit het ook wel goed hoor! Ik denk dat het net zoals bij mij in je hoofd zit, dus als je aan die onzekerheid gaat werken, zal het wel goed komen! Je mag me altijd noten als je wil :wink:

Hoi Tessa en Loon,

Jullie hebben helemaal gelijk, ik kijk ook constant op whatsapp of hij er nog op gekeken heeft maar vaak kijkt hij ook gewoon uren niet maar zodra hij kijkt dan praat hij meestal wel. Ik denk inderdaad dat ik mezelf voor niks gek maak. Ik ben ook gewoon bang dat hij een ander leuker meisje ontmoet met opstap gaan, maar daar wil ik niet eens aandenken eigenlijk… We hebben net afgesproken dat ik donderdag naar hem ga (voor het eerst), dus ben benieuwd… Ik zei: “Ik heb er zin in om je weer te zien” waarop hij stuurde: " :slightly_smiling_face: " Met zulke dingen maakt ik me dus al een beetje gek, want vorige week zei die dan juist “Ik kan niet wachten tot ik je zie” …
Ik durf hem nu nog niet erop aan te spreken dat ik best onzeker ben erover, want we “daten” pas sinds kort… Ik denk dat ik daar even mee wacht of als we samen zijn dan ga ik beetje een tussen door erover beginnen, ben benieuwd…

Bedankt voor jullie lieve berichtjes, het voelt fijn dat er toch meer mensen zijn die mij hiermee begrijpen

Liefs! xxxx