Onzekerheid/wantrouwen

Hallo,

Ik ben hier net nieuw, en heb wat advies nodig. Wil dit niet met vrienden/bekenden bespreken, maar liever met onbekenden die er wat feiterlijker in staan.

Ben nu sinds 5 maanden samen met mijn vriendin. Zij is 21 en ik 26.

Ik maak me sinds enige tijd zorgen over haar onzekerheid en de effecten daarvan op haarzelf, mij en onze relatie. Begrijp dat het nog allemaal erg pril is, maar wil er zeker wat aan doen. (als dat kan) Het is echte een prachtige meid om te zien, maar ze is ook erg lief en gewoon leuk!

Mijn vriendin is erg onzeker over haar zelf. Ik geloof dat dit een stuk van haar persoonlijkheid is en een stuk nog van haar vorige ‘relatie’. Daarbij komt ook het probleem kijken dat ik een tijdje problemen heb in bed met klaar komen en nu soms zelfs stijf blijven. (dit had ik overigens ook al bij mijn laatste vriendin)Dit werkt natuurlijk niet goed samen.

Ik zit hiervoor ook bij en seksuoloog en dit weet zij ook. Echter door dat dit mij (ons) over komt wordt ze natuurlijk nog onzekerder. Persoonlijk ben ik erg positief dat dit allemaal goed kan komen. Zij is echter vaak negatief en wantrouwend en denkt dat mijn prestatieprobleem door haar komt. Als ik haar vertel dat het aan mij ligt (teveel twijfelen aan mijzelf) zegt ze dat ik dat niet kan weten. Ze denkt ook dat ik het ergens anders ga zoeken. Ook is ze altijd erg jaloers en maakt als opmerkingen als ik puur spreek over een bekende andere dame.

Wanneer we het er over hebben is ze erg negatief over haar zelf en kan ze erg cynisch zijn op mijn woorden. Wanneer ik zeg dat ik me zorgen maakt zegt ze dat ik er mee moet kappen, want het ligt allemaal aan haar.

Het klinkt wellicht alsof ik haar afkraak, echter is dit puur een opsomming van dingen die ik zie. Ik maak uiteraard ook fouten, maar weet niet hoe ik met dit probleem om moet gaan. Ik wil er voor haar zijn, want ben echt gek op haar.

Ik wacht niet op de perfecte tip, maar misschien wat hulp in hoe en wat om te gaan met deze onzekerheid.

Ik wilde bijna reageren maar hey, forum voor meisjes. Foei.

Haha, heirvan ben ik mij bewust. Maar eerlijk? Vrouwen kunnen dit veel beter begrijpen dan mannen denk ik :slightly_smiling_face:. Mannen zijn hier soms te simpel in (net als ik)

Bedankt voor de reply. Voordat er een slotje opkomt, waar kan ik eventueel verder beter terrecht?

Je kan op algemene forums terecht waar mannen en vrouwen welkom zijn.

Verder klinkt het alsof je vriendin nodig zelf in therapie moet voor haar zelfbeeld…
En als ze je niet vertrouwt met waarom je naar een seksuologe gaat kan ze een keer meegaan? Is voor haar ook handig om te begrijpen wat er bij jou aan de hand is.

Ik kan niet veel meer zinnigs bedenken dan: blijf altijd tegen haar zeggen hoe geweldig je haar vindt! Elke dag weer. Ik hoop dat dat zal helpen.

Ze heeft een probleem met haar zelfbeeld en dit moet ze natuurlijk veranderen. Ik denk dat je kan doen wat je wilt, maar dat het niets aan haar zelfbeeld kan veranderen. Dit moet ze namelijk zelf doen.