onzekerheid over zwangerschap.

[i]Hee meiden.

Ik heb een dringende vraag.
Ik ben sins 3 maanden terug begonnen met de prikpil, het beviel mijn niet goed dus ben ik er uiteindelijk mee gaan stoppen. Ik heb 3 prikken gehad van de dokter, en ben na die 3 prikken gaan stoppen.
Ik weet dat het even kan duren voordat je ongesteldheid terug komt. Maar ik ben toch erg onzeker. Laast hadden mijn vriend en ik seks. We hebben een beetje gekloot en gedaan, hij ging met zijn geslachtdeel in de mijne (zonder condoom dus) hij is niet klaargekomen ofzo, maar had wel voorvocht. Ik had dus gelezen op internet, dat als een man voorvocht op zijn penis heeft, daar ook zaadcellen in zitten. Daarna hebben we netjes met condoom gevreeën. Sinsdien ben ik 3 maanden niet meer ongesteld geworden. Ik begin dus te twijfelen of het aan de prikpil komt dat mijn menstruatie langzaam op gang komt, of dat het komt doordat er misschien voorvocht in mij is gekomen .
Het lijkt me sterkt dat ik 3 maanden niet meer ongesteld word , na 3 prikken.
Wat moet ik doen? Heeft iemand hier ervaringen mee?
Tips zijn welkom.
Dankjewel voor het lezen.
x[/i]

test doen

iemand anders nog ervaringen met de prikpik?
tips?

Zelf geen ervaring, maar het kan wel erg lang duren hoor voor je na de laatste prik weer ongesteld wordt.

Zou sowieso wel even een test doen, want van voorvocht kun je inderdaad gewoon zwanger raken!

Ja maar dan vind ik het rare, op internet lees ik dat meiden een jaar de prikpil hebben gebruikt , en dan een jaar niet ongesteld meer worden.
Maar ik heb 3 prikken in totaal gehad, dat is dus 3 maanden lang.
Dan vind ik 3 maanden niet ongesteld worden erg lang.
De dokter zei ook dat de eerste prik meestal niet meteen werkt.
Dus ga er maar minder van uit.
Ik zal morgen denk ik maar toch even een test gaan halen voor de zekerheid.

Andere mensen voor de rest nog ervaringen?

http://forum.girlscene.nl/forum/seks-zo/ben-ik-zwanger-147745.0.html

Onze ervaringen zijn eigenlijk niet belangrijk, want die zeggen helemaal niet hoe jouw lichaam met de hormonen om gaat. Het kán zeker, dat je na 3 prikken 3 maanden niet meer ongesteld bent. Maar dat betekent voor jou dus helemaal niks. Een test is de enige manier om er achter te komen.

Je krijgt per 12 weken 1 prik, dus in 3 maanden 3 prikken krijgen klopt dus al niet. je kunt pas testen vanaf 14 dagen na de dag dat je seks hebt gehad.

Ik dacht dat je een x in de 3 maanden geprikt werd? 1 x per maand is wel heel veel? Als je er toch nog wat onzeker over bent kun je het beste een zwangerschapstest kopen bij de Kruidvat. Kan na 2 weken na de daad.

Er zijn ook prikpillen die elke 4 weken gegeven worden. Het zijn dan prikpillen die progestageen en oestrogeen gecombineerd bevatten.

Deze zijn niet in Nederland verkrijgbaar overigens, maar wel in Belgie.