Hey lieve girlsceners,
Ik zit al een paar weken heel erg ergens mee. Ik heb een ontzettend leuke, knappe en lieve vriend waar ik nu bijna anderhalf jaar een relatie mee heb. Hiervoor heb ik een hele lange relatie gehad die heel vervelend uitging (ik kwam erachter dat hij al jarenlang met verschillende meisjes vreemdging), voor hem ben ik zijn eerste echte vriendin.
Ik ben echt superdol op hem, na anderhalf jaar nog steeds hoteldebotel verliefd. En hoewel het voor mijn gevoel wel echt goed zit tussen ons (we hebben dezelfde humor en interesses, de seks is geweldig, we hebben zelden ruzie) heeft hij gezegd dat hij toch over onze relatie twijfelt. Omdat hij nog nooit een andere relatie heeft gehad en niet weet wat hij met z’n toekomst wil (hier zat hij al langer mee) begint hij nu ook te twijfelen of hij wel door wil met óns. Ik schrok hier echt heel erg van en vroeg waar het vandaan kwam. Na lang aandringen vertelde hij me dat hij tijdens een avondje stappen door een ander meisje is gezoend. Hij heeft haar wel weggeduwd, maar misschien dat hij hierdoor toch bewust is geworden dat er ook nog ‘andere meiden’ op de wereld zijn… Toen ik mijn eerste relatie had was ik ook wel eens nieuwsgierig naar hoe een relatie met een andere jongen zou zijn, dus van de ene kant snap ik het wel. Van de andere kant ben ik wel echt heel erg gekwetst en wil ik hem echt niet kwijt.
Nadat hij dit had verteld heb ik gezegd dat hij goed moet nadenken over wat hij wil, omdat ik geen “back-upplan” of tweede keus voor hem wil zijn. Als hij met me door wil, dan wil ik echt dat hij dat voor de volle honderd procent wil (zoals ik) en niet met interesse in andere meisjes. Door het gedoe met mijn ex heb ik wel geleerd dat ik beter verdien dan iemand die lekker z’n gang gaat en ik vervolgens braaf en ontwetend op hem zit te wachten. Dat doe ik niet meer, dus dat heb ik eerlijk tegen hem gezegd.
Toen is hij daarna naar me teruggekomen, en hij was ontzettend overstuur. Hij was echt aan het huilen en zei dat hij zichzelf haatte dat hij onze relatie op het spel zet, dat hij echt honderd procent voor me wil gaan en dat hij het te leuk met mij heeft en dat niet wil opgeven. Hij zei dat hij echt van me houdt en dat het idee dat het uit zou gaan hem echt heeft laten schrikken en beseffen dat hij meer van mij houdt dan dat hij nieuwsgierig is naar andere meisjes.
Nu klinkt dat heel erg goed en ben ik ergens wel opgelucht, maar van de andere kant heb ik nog steeds last van onzekerheid hierover. Wat als hij weer een ander meisje tegenkomt dat interesse in hem heeft en hij begint weer te twijfelen? Door het hele gebeuren met mijn ex ben ik echt extreem voorzichtig geworden. Ik geloof serieus dat hij niet vreemd zal gaan. Maar ik ben zo dol op deze jongen dat ik bang ben dat ik wéér al mijn tijd en energie en hart in iemand ga stoppen en uiteindelijk weer gebroken en bedrogen achterblijf.
Lang verhaal, sorry maar ik ben heel erg benieuwd of er meerdere meiden zijn met soortgelijke ervaringen. En of jullie misschien tips hebben wat ik het beste kan doen of hoe ik hiermee om kan gaan.
Alvast bedankt! X