Onzekerheid over vriendje

Hoii,
ik wil niet echt als een overly attached girlfriend klinken maar ik zit hier wel mee en weet niet echt aan wie ik het kwijt moet dus ik vraag het maar aan jullie…

Ik heb verkering met een jongen, en ik ben echt heel erg verliefd op hem. We hebben een paar x afgesproken en toen hebben we echt heel veel gepraat en gezoent en hand in hand gelopen…Hij zei dat het zo goed voelde met mij en dat ie echt verliefd op me is. Toen ging hij weer naar huis en savonds gingen we wat chatten op facebook, maar toen opeens deed ie heel vaag. Hij deed heel kortaf en vaag en een beetje boos achtig…Mischien heb ik het gewoon verkeerd opgevat, maar hij deed nooit zo als we gingen chatten. Ik heb echt veel meegemaakt qua vriendjes en heb mijn hart echt heel erg gebroken, dus nu ben ik bang dat dat weer gebeurd. Ik ben bang om hem kwijt te raken, want hij kan gaan twijfelen enzo…Niet alleen vanwege die chat maar gewoon over het algemeen…Beetje stom verhaal maar ik zit er wel mee. Want ik wil hem niet kwijtraken, ookal zegt ie zulke dingen…hij kan altijd gaan twijfelen aan me…en ik vind hem echt heel erg leuk!! Wat moet ik nou doen?

Xx

Ik denk dat je beter eerst aan je vertrouwen in mensen kan werken voordat je een relatie begint want als jullie wel wat krijgen en je blijft zo onzeker is het ook geen leuke relatie.

Dit dus. En als je verkering hebt na een ‘paar keer te hebben afgesproken’ kan je volgens mij nog niet echt van verkering spreken maar meer van een date.

Er over praten?

Beetje meer vertrouwen in jezelf schat. Jongens hebben een hekel aan onzekere meisjes.

Hoe oud zijn jullie beiden eigenlijk ?

ik heb een beetje het gevoel dat je hem amper kent. hoelang ken je hem? misschien moet je niet meer zo snel aan een relatie beginnen en gewoon wachten tot je iemand een beetje kent. praat met hem en vraag wat er is.
en je hebt al veel meegemaakt qua vriendjes? ook hierbij denk ik dat dat is omdat je aan relaties begint voor je de ander goed kent en dus is er nog weinig vertrouwen

dat slaat toch ook nergens op :’) net alsof elke jongen zelf wel zo zelfverzekerd is.
natuurlijk stappen mensen (jongens) sneller op je af als je open bent en niet onzeker in een hoekje staat. maar dat betekent niet dat elke jongen afknapt op meisjes die toevallig wel onzeker zijn.

Beetje onzekerheid is ook prima denk ik. Ieder meisje is wel eens onzeker, maar als ik het hier zo lees is dit meisje wel erg onzeker. En dat lijkt me dan een beetje veel van het goeie. Ik weet dat jongens daar wél een hekel aan hebben.

Want jij weet hoe elke jongen in de wereld in elkaar steekt. Cool kun je me dan alvast vertellen welke op mij gaat vallen?

Glamourizer heeft wel een beetje gelijk. Veel jongens vinden het niet fijn als een meisje de hele tijd onzeker is. Het maakt je relatie niet echt leuker wanneer je de hele tijd moet bevestigen dat het goed zit…

Maar goed, ik ben ook wel benieuwd hoe oud jullie zijn en hoe goed jullie elkaar kennen. Je moet niet meteen onzeker zijn als hij een keer anders doet, misschien was hij wel gewoon chagrijnig of moe. Chatten zorgt sowieso vaak voor heel wat miscommunicaties. De volgende keer zou je gewoon kunnen vragen of er iets met hem is.

In elke relatie of start is niet iedereen altijd even humeurig.
Ik ben ook wel eens kortaf tegen mijn vriendje en andersom.
Meestal vragen we dan aan elkaar of er iets is en zo ja, wat het is.
Dan snap ik zijn gedrag.
Dus ik denk dat hij gewoon even kippig was.

het is meer hoe ze het zegt. het is sowieso qua contact maken en met elkaar omgaan moeilijker als iemand heel onzeker is. iemand die heel onzeker is zal waarschijnlijk ook minder snel open en spontaan zijn in zo een relatie en dat zou wel eens negatief kunnen uitpakken ja. maar dat is iets anders dan dat alle jongens een hekel hebben aan onzekere meisjes.

Voelde het welgoed tussen jullie toen jullie samen waren? Via een chat, in dit geval facebook, kunnen dingen heel anders overkomen dan in real life.
Ik lees door de regels heen dat je best gevoelig en kwetsbaar bent. Zou je niet eerst aan jezelf denken? Een wijze raad die ik vroeger heb meegekregen: ‘Je moet niet zo emotioneel afhankelijk van hem zijn’.
Voel jij je pas goed als hij aardig en lief tegen je is? En voel je je minderwaardig als hij rot tegen je is? Laat je niet teveel beinvloeden, zoek eerst zekerheid in jezelf. Je kunt uit hem geen bevestiging halen, die moet je eerst in jezelf vinden. Succes! X