Onzekerheid over relaties door ex...

Ik ben een vreselijke fout begaan door een relatie te nemen met mijn ex. Hij nam nooit het initiatief om naar mij toe te komen, ik moest altijd naar hem komen. Hij was verslaafd aan mijn ‘‘blowjobs’’ zoals hij dat zei en hij wilde dat dan ook regelmatig… ik gaf me er aan toe want ja ik was blind door mijn verliefdheid… na 3 weken (ja echt) kwam ik erachter dat meneer is vreemdgegaan met een meisje een dorp verderop (ik ken haar ook en we hadden al ruzie!) Ik had hem die week daarvoor een Calvin Klein parfum gegeven (een rib uit mn lijf oh zo stom) ik ben er letterlijk 4 maanden kapot door geweest… maar nu heb ik een jongen ontmoet, het is een vriend van een vriend van me en hij is leukkk! Ik ben heel erg verliefd, maar door mijn ex ben ik heel erg onzeker geworden en ben ik bang dat alle jongens waarmee ik wat krijg me weer zullen verlaten… is dit normaal? herkent iemand dit…?

Ik herken dit heel erg. Heb ook een ex gehad waarbij het bij hem alleen maar ging om het hebben van een relatie en niet perse om mij. (Ook mijn enige ex (na de basisschool)).
Maar ben ook nog steeds onzeker elke keer, maar ik zet me eroverheen en zie wel hoe het eindigt :slightly_smiling_face:

Ik herken dit en ik was de eerste paar weken van mijn relatie daardoor ook erg bang om mijn vriend te verliezen, maar ondertussen zijn we al 1 jaar en een maand samen. Dus probeer het los te laten en ga ervoor! :slightly_smiling_face:

Je zult nooit een positieve ervaring hebben als je geen enkele jongen een kans geeft.

Dankjewel meiden voor jullie hulp… ik ga het maar gewoon vergeten en andere jongens een kans geven!

Het zal in het begin idd moeilijk zijn, omdat je net uit een nare relatie komt. Doe het gewoon rustig aan, laat je niet blindmaken door verliefdheid. Leer een jongen eerst goed kennen voordat je een relatie met hem neemt (en vooral geen seks of blowjobs etc. zonder relatie!)

Je kunt hem een kans geven en dit keer wat minder initiatief tonen om te kijken of hij het dan zelf doet. Zie je dat hij je gewoon goed behandelt en je keuzes respecteert dan weet je al genoeg. Je ex is verleden tijd en geloof me er is geen enkel reden om aan jezelf te twijfelen.

Ik herken en begrijp enigszins wat je bedoelt al heb ik het iets minder heftig meegemaakt dan jij. Wat ik zou doen is het uitleggen aan je nieuwe vriend en laten weten dat het niet aan hem ligt, maar ook dat er een verklaring is voor jou gedrag. Die gedachtes blijven je waarschijnlijk toch altikd achtervolgen als het een keer iets minder lekker loopt. Veel geluk samen

In het begin zal het moeilijk zijn, want je bent natuurlijk enorm gekwetst door die andere jongen. Hoe moeilijk het ook is, probeer het opzij te zetten. Dit is een andere jongen en waarschijnlijk ook totaal anders als jou ex. Geef hem een kans, en vertel hem ook dat je door je ex een beetje onzeker bent geworden. Dan kunnen jullie samen stapje voor stapje verder :slightly_smiling_face: