Onzekerheid met vriend

Ugh… ik weet echt gewoon niet wat ik moet doen.

Ik was donderdagavond bij mijn vriend. Hij vertelde mij dat hij niet lekker in zijn vel zit en begon te huilen. En dat dit schijnbaar al de laatste 2 maanden speelt. Ik merkte de laatste tijd wel dat hij soms wat minder vrolijk was of minder spontaan enzo. Hij zei dat het niet aan mij lag, en dat ik topmeid ben.

Hij heeft op het moment 3 functies op zijn werk en het werd hem allemaal eventjes teveel. Hij miste soms even de vrijheid, maar wilde mij absoluut niet kwijt. Hij bleef maar huilen en mij knuffelen. Hij kon mij niet vertellen of hij twijfelde aan onze relatie.
Zijn ex had dit blijkbaar ook en had toen een week lang een break van hem genomen. Zij vond dit een verademing en maakte het uit met hem.
Hij wilde dus ook even rust en mij pas woensdagmiddag weer zien. Maar hij was dus bang dat hij na een korte week ook van die vrijheid zou genieten, want hij wil me helemaal niet kwijt. Ik heb toen ook voorgesteld dat we misschien het appen even moesten gaan minderen. Dat wilde hij eerst niet omdat hij wist dat dat voor mij ook kut zou zijn. Ik verzekerde hem direct dat dat niet uitmaakte en dat hij aan zichzelf moest denken en even rust voor zichzelf moest nemen.

De volgende ochtend (vrijdagochtend) moest hij eerder weg dan ik. Hij vertelde dat hij heel slecht had geslapen. Hij kwam vlak voordat hij wegging nog even bij mij liggen, en begon weer te huilen. Dat hij heel veel van me hield en me helemaal niet kwijt wilde. Maar het allemaal niet wist enzo. Dat hij hoopte dat het goed komt. Hij bleef me heel stevig vasthouden en kusjes geven. Hij wilde helemaal niet naar zijn werk.

Die middag stuurde hij me nog een lief appje dat hij me succes wenste met mijn presentatie en dat hij trots was dat het zo goed was gegaan. Daarna niks meer van hem gehoord.
Zaterdagmiddag heb ik hem geapped hoe zijn vrijdagavond was en zijn dagje. Hij reageerde gewoon normaal. Die avond appte ik hem nog een keer dat ik het toch wel lastig vond dat we weinig contact hadden, hoewel ik hem natuurlijk wel goed begreep dat hij alles even op een rijtje moet zetten. Hij vond het echt heel kut dat ik me kut voelde hierdoor, omdat ik tot woensdag nu in onzekerheid zit. Ik vroeg hem of hij twijfelde aan zijn gevoelens voor mij of dat het door de drukte komt. Hij zei: ik weet het niet. Als ik het wist had ik je direct antwoord gegeven.
Ik heb toen gezegd dat ik hem woensdag wel weer zie en dan ik hem wel weer hoor als hij wil appen. Daarop antwoordde hij met “oke :slightly_smiling_face:

Sindsdien heb ik niks meer van hem gehoord. Ik respecteer nu dat hij even rust wil en ik zie hem woensdag weer. Het doet mij zoveel pijn…ik lig telkens te huilen in mijn bed. Ik voel me leeg en ik ben echt heel bang dat hij het woensdag gaat uitmaken met me, omdat hij de vrijheid misschien toch wel erg mist. Vooral de onzekerheid die ik tot woensdag heb, voelt vreselijk…
We hebben vrijdag een halfjaar en ik weet niet eens of we dat gaan “halen”.

Ik voel me hopeloos, wanhopig en machteloos. Ik kan niks doen, behalve afwachten.

Bedankt voor het lezen, liefs.

Hij kan je nu niet vertellen wat hij voelt en waar hij precies mee zit, maar dat kan hij woensdag wel?
Ik denk het niet.
Hij zit duidelijk met zichzelf in de knoop en de relatie erbij is teveel.
Jullie zijn nog geen half jaar samen, die eerste periode van een relatie is juist de makkelijkste en leuke tijd! Daar zou hij niet over moeten twijfelen, daar zou hij kracht uit moeten halen.

Ik denk dat het goed is dat jij eens aan jezelf gaat denken.
Je wilt hem tegemoet komen en hem zijn rust gunnen etc, maar hij maakt jou volledig in de war en doet je ontzettend veel pijn met zijn twijfels.
Wanneer is het genoeg voor jou? Wanneer ben je er klaar mee?
Die grens moet je echt trekken.
Is dat als hij woensdag niet weet of ie nog van je houdt(ondanks dat ie je niet kwijt wilt, jij bent veiligheid voor hem)… of is dat als hij je niet meer aantrekkelijk vindt? wanneer?

kies voor jezelf. Aan deze onzekerheid heb je helemaal niks en hier ga je in de toekomst alleen maar onzeker door voelen.
Elke keer als hij raar doet, of jullie ruzie hebben, denk je: straks maakt hij het uit…

Denk goed na en kies voor jezelf.

Ja, in mijn ogen is het nu ook gewoon al uit. Ik zie het eigenlijk ook niet goedkomen.
Ik appte zaterdag ook van: Ik zit nu tot woensdag in onzekerheid om dan vervolgens te horen dat je het misschien met mij uitmaakt…
Toen zei hij: Ik weet het…ik vind het ook vreselijk dat dit jou zoveel pijn doet.

Het is ook niet eerlijk wat hij doet, maar misschien wil hij voor zichzelf nadenken, kijken of hij mij mist? Dat klopt idd eigenlijk al niet…
We daten eigenlijk al sinds vorig jaar januari, maar hebben pas sinds augustus een relatie. Dit komt zo uit het niets…want we appte normaal ook elke ochtend (soms middag)en avond. En dat kwam 9/10 wel vanuit zijn initiatief. Dus het gewoon zo raar allemaal…

Ja, ik weet dat dit soort dingen soms echt heel onverwachts komen. Ik had hetzelfde met mijn vriend, na 3 jaar relatie.
Hij wilde 2 weken rust om na te denken. Absoluut respectloos naar mij toe, natuurlijk.
Ik ben 2 weken door een hel gegaan, hopend op een wonder.
Hopend dat hij me zou missen. Dikke onzin natuurlijk, als je écht van iemand houdt, moet het niet eens een factor zijn of je iemand gaat missen.
Iemand waar je van houdt, die mis je al als ze de rug naar je toe draaien of een uurtje niks zeggen op de app…
Bij wijze van.

Het vreemde bij mij was dat hij diezelfde week nog super lieve fotos op fb plaatste van ons en van mij met de liefste teksten eronder, deed hij vaker. En dat eind van de week wilde hij niks meer van me horen omdat ie na wilde denken.
Echter was het bij mij helemaal egoistisch, want er is geen 1 kee ruitgesproken dat ie me niet kwijt wil, of dat hij me geen pijn wil doen.

maar goed, achteraf is t echt veel beter zo, want als je toch weer naar elkaar toe kruipt, dan ga je een paar weken/maanden zo hard je best doen om het leuk te maken voor elkaar… maar uiteindelijk is alles weer ‘normaal’ en krijg je weer hetzelfde probleem waarschijnlijk…

Oh wat een nare situatie zeg… Helaas kan ik je hier niet echt bij helpen, omdat ik zelf niet zoiets heb meegemaakt. Maar ik wil je wel heel veel sterkte en succes wensen, en hopen dat het halfjaar er mag komen! :sob::muscle:

Wel toevallig, vrijdag hebben mijn vriend en ik ook een halfjaar. :slightly_smiling_face:

Wat super erg zeg. Ik zou er kapot van zijn. Probeer toch afleiding te zoeken en woensdag af te wachten. Probeer ook nog geen conclusies te trekken voordat hij je wat heeft verteld. Dus niet nu al denken dat het uit is.
Heel veel sterkte en je kan altijd noten als je iets kwijt wil x

Ik sluit me wel een beetje aan bij JARxOFxHEARTS. Ik denk dat het voor hem verstandig is om alles even in rustiger vaarwater te krijgen en alles op een rijtje te zetten. Als hij aan zichzelf heeft gewerkt en zich een stuk beter voelt, kun je het altijd nog oppakken samen als jullie toch merken dat je weer behoefte hebt aan een restart.

Hij kan jou nu geen zekerheid bieden en als ik in die situatie zou staan, zou ik er mee stoppen, hoe moeilijk dat ook is. Jullie zijn nu nog een half jaar samen en nu heb je je nog niet zo aan elkaar gehecht dan als jullie 2 jaar zouden hebben. Je kunt later altijd nog bij elkaar terugkomen als jullie dat willen. Voor nu gaan jullie er beiden aan onderdoor en dat is niet de bedoeling van een relatie.

Ik ben het eens met jar of hearts. Neem je eigen heft in handen, moet jij maar medelijden met hem hebben omdat hij zit te janken? Moet jij alles dan maar accepteren? Waarom zijn het altijd te mannen die in de machtspositie staan. Kom voor jezelf op!

Bedankt voor de reacties!

Ik snap jullie conclusies, maar we hadden eigenlijk nooit echt ruzie. We hadden tot nu toe wel echt een hele fijne relatie eigenlijk. En hij heeft nog nooit echt bij mij gehuild. Dus ik schrok hier ook wel van. Hij was erg overstuur. Dus ik geloof niet dat er sprake is van misbruik nu.

Zijn werk zit hem idd erg hoog, dat had hij al vaker gezegt. Dat hij soms bang is dat hij het niet aankan, omdat hij nu dus een 3e functie erbij heeft gekregen en er wordt erg veel van hem verwacht.
Hij is geen arrogante lul die mij pijn zou willen doen, ookal doet hij dit nu wel (daarom snap ik er ook niks van)

Ik houd jullie op de hoogte en ik hoor het woensdag allemaal wel…

Iemand die ik ken maakt momenteel ongeveer hetzelfde mee, en zij lijdt alleen maar onder deze situatie en het doet me echt pijn om haar zo te zien in alle onzekerheden. Want hij houdt haar als het ware aan het lijntje en ik denk dat dat ook een beetje voor jou geldt. En ik weet dat je dit niet wilt horen maar ik denk dat het het beste is om het uit te maken. Als hij echt van je houdt zou hij begrijpen dat dit niet door de beugel kan. Ik bedoel als jullie samen een pauze hadden ingelasd oké, maar in dit geval is dat niet zo.
Veel succes met je beslissing, ik leef echt met je mee!! xx

Ik weet dat jullie gelijk hebben, maar hij komt nu echt over als een arrogante klootzak… en dat is niet zo. Tenminste niet hoe ik hem ken (nu een jaar).

Hij huilt nooit. Opeens barst hij keihard in huilen uit. Hier moet toch meer achter zitten…?

Ben het totaal niet eens met wat hierboven wordt gezegd.
Hij heeft het overduidelijk erg druk en even rust nodig. Als jij hem steeds op z’n nek gaat zitten, kan hij nog steeds niet nadenken.
Hij heeft het erg druk met zijn werk en wil ook een goede vriend voor jou zijn. Blijkbaar is hem dat even teveel geworden.
Laat hem gewoon even tot rust komen. Hij wil je overduidelijk niet kwijt.
Jij hebt voorgesteld om minder te appen, lullig dat iedereen je adviseert om het uit te maken omdat jullie een paar dagen geen contact hebben… wat deels op jouw initiatief was.

En je kunt hem toch altijd even appen van: Hey, wil even weten of het goed met je gaat?
Gewoon geen lang verhaal, maar dat je laat weten dat jij hem in ieder geval nog niet vergeten bent.

Ik ben het niet eens met bovenstaande reacties. Dus als je vriend het even moeilijk heeft en wat tijd voor zichzelf nodig heeft, dan moet je ‘opkomen voor jezelf meid!!!’ Ja seg, je hebt een relatie met iemand en steunt die persoon ook in slechte tijden. Ik zou echt niet met mezelf kunnen leven als ik dan zeg ‘Oh, het gaat even minder met jou en jij moet nadenken? Doei!’

Ik snap dat dit voor jou heeel moeilijk is, ik zou hier ook moeite mee hebben. Maar ik denk dat je jezelf beter gaat voelen achteraf als je wacht tot woensdag en dan ziet wat hij er van denkt. Zoals ik dit zie, is dit een jongen die gewoon echt kapot gaat van de stress en niet weet hoe hij uit die puinhoop moet geraken. Maar het lijkt me wel dat hij je heel graag ziet.

Dit!! Niet aanvallend bedoeld, maar jouw vriend heeft het nu heel moeilijk door zijn werk en alles is gewoon te veel. Dat staat vrij los van jullie relatie, vergelijk het met als jij in een grote dip zit. Dan wil je ook nog graag een goed vriendinnetje zijn maar alles kan te veel voelen en je wilt even ruimte voor jezelf.
Steun hem dus juist in zn moeilijke tijd nu, hij wil je niet kwijt, dit komt niet door jullie relatie. Geef hem de ruimte die hij vraagt, hij zal je iig echt niet bewust “aan het lijntje houden” zoals hierboven gezegd wordt. Succes!

^Bedankt voor de reacties

Wat jullie beschrijven, dat denk ik dus ook. Of eigenlijk weet ik dat wel zeker. Ik denk echt dat het hem allemaal teveel is geworden, en dat heeft hij de afgelopen 2 maanden opgekropt.
De volgende ochtend vlak voordat hij naar zijn werk moest, moest hij weer ontzettend erg huilen. Hij wilde mij ook echt niet loslaten. Hierop maak ik zelf op uit dat hij echt niet weet wat hij wil. Dat hij echt zwaar in de knoop met zich zelf zit. En mij nu dus niet expres aan het lijntje houdt, terwijl hij allang weet wat hij wil.

Ik heb met mezelf afgesproken dat ik hem niet ga appen. Het was idd mijn idee om even minder contact te hebben en dat hij mij maar moet bellen/appen als hij daar behoefte aan heeft. En dat was gewoon oke :slightly_smiling_face:
Ik wil het vanuit hem laten komen, zodat hij zich er ook gewoon goed bij voelt. Ik wil nu idd niet opdringerig doen. Ik wil gewoon dat hij hier zelf uit komt.

Ik ben nu al 1,5 maanden met mijn lief.
De laatste maanden voel ik mij heel ongelukkig, elke dag denk ik aan hem, ween ik en heb ik een krop in mijn maag. Ik ben al 6 kilo kwijt ondertussen omdat ik nooit deftig kan eten door die krop in mijn maag? Ik wil steeds bij hem zijn, vraag me steeds af wat hij nu aan het doen is en of hij ook aan mij denkt. Ik voel me zo afhankelijk van hem. Als ik bij hem ben voel ik me weer gelukkig maar als ik dan weer alleen ben, voel ik me weer slecht. Ik ween echt iedere avond en pieker veel. Hij leeft zijn leven verder op zijn gemak, is gelukkig , gaat uit met zijn vrienden en ziet me 2 keer in de week. We zitten beiden op kot en hij wilt niet samen een kot hebben, ook heb ik het gevoel dat hij liever uitgaat dan bij mij te zijn.Hij wilt zelf nooit met mij uitgaan , hij zegt dat dat niet wijs is. hij gaat liever uit met zijn vrienden en vriendinnen , maar waarom wil ik dan altijd met hem uitgaan en hij niet met mij ? heeft hij me niet graag bij hem ? ziet hij me niet meer graag ? Hij heeft buiten onze relatie nog een leven maar ik kan dat niet ik heb nooit zin om met vrienden uit te gaan of muziek te luisteren of met men ouders iets te doen omdat ik gwn zo verdrietig ben ik niet bij hem ben en me zo afhankelijk voel.

kunnen jullie mij daar bij helpen aub ?
hebben jullie dat ook soms voor ?

Je steelt nu gewoon het topic van de TS. Wacht gewoon op antwoorden in je eigen topic :’)

TS, en wat als hij je niet belt/appt?
Heb je daarover na gedacht?

^Dan heeft hij blijkbaar die ruimte nodig. Ik zie hem overmorgen weer, en dan gaan we erover praten.

Ik begrijp dat het vanuit de ogen van een buitenstaander lijkt alsof hij me nu zwaar aan het lijntje houdt en chillend door het leven gaat. Maar ik weet eigenlijk wel zeker dat dit niet het geval is. Hij is normaal vrij eerlijk en direct als hij iets vindt of wilt. En niet echt iemand die om dingen heen gaat draaien.