onzekerheid met sport

Ik zit al heel lang op hockey, ik heb het altijd met plezier gedaan maar het laatste jaar eigenlijk niet meer … mijn team is niet leuk en ik voel me er niet op mijn gemak. Ik heb een paar meisjes waar ik het ontzettend goed mee kan vinden, dus alleen ben ik absoluut niet maar bij de rest voel ik me niet op mijn gemak.

Vooral in het veld gaat het niet meer goed, ik voel me onzeker en presteer daardoor slechter. Iedere keer voor een wedstrijd ben ik zenuwachtig en heb ik er helemaal geen zin in omdat ik bang ben weer te falen. Ik moet dit seizoen afmaken.

Ik heb de techniek want vroeger was ik altijd een van de beste! ik vind het vervelend dat door onzekerheid dit er niet meer uitkomt en dat ik er absoluut geen plezier meer in heb …

hebben jullie dit ook wel eens (gehad)?

Ja ik snap wat je bedoeld, ik heb het ook. Maar ik denk dat je je niet moet laten beïnvloeden door andere meiden uit het team, want jij vind deze sport leuk en zij moeten dat niet verpesten. En na het seizoen komen er heel waarschijnlijk toch weer nieuwe teams!

ik kan wel begrijpen hoe je je voelt… maar zo te lezen weet je wel dat je het kan :slightly_smiling_face: probeer je niet te veel van de rest aan te trekken maar laat gewoon zien wie jij bent en wat je kan. En misschien kunnen jullie een keer iets leuks gaan doen met jullie team zodat iedereen wat dichter bij elkaar komt en elkaar wat beter leert kennen?

Ik zit met een soortgelijk probleem. Ik voetbal, maar dit jaar ga ik er met steeds minder plezier heen (ons oude team is gesplitst etc) en de meiden waar ik mee omga stoppen volgend jaar. Met de andere meiden kan ik het ook goed vinden, maar het is toch anders.

Ik ga volgend jaar nog door, maar als ik het dan niet leuk vind stop ik er mee. Eigenlijk wil ik dat niet, want ik hou van voetbal. Maar goed dan zoek ik wel een andere sport.

Oja moraal van dit verhaal: Als je er dus echt met tegenzin heen gaat, kun je misschien beter stoppen en wat anders zoeken. Hoe jammer je het ook vindt…

ik heb dit nu ook, ben er nooit echt goed in geweest, ging mij altijd meer voor het plezier enzo. Maar nu zit ik in een ander team met andere mensen die echt super goed willen presteren. maar ik ga er na dit seizoen wel vanaf. Probleem van mij is dan ook nog dat ik eigenlijk wel wil blijven sporten alleen heb ik geen idee welke sport.

als ik jou was zou ik er dan gewoon van af gaan.

dat wil ik ook heel graag , dat zou ik ook helemaal niet jammer vinden ik heb ook al wat andere sporten in gedachten. Maar de contributie is betaald en is het niet raar om er gewoon voor een seizoen al af te gaan ? (voor mijn team is het raar dan)