Onzekerheid met ex

[i]Hallo, misschien hebben jullie raad die ik kan gebruiken?

Dus na een halfjaar samen zijn met mijn vriend, heeft hij besloten om het uit te maken en dat is nu ondertussen toch al een paar maanden geleden.
Zijn redenen daarvoor waren omdat hij niet echt meer verliefd is, en me niet wil kwetsen.

Na talloze gesprekken en discussies met hem, kon ik maar beter accepteren dat we vrienden waren, want na dat we officieel gebroken hadden, veranderde er niets, we bleven elkaar zien en hij bleef me kussen en we hadden ook nog altijd seks. Daarna was ik natuurlijk weer ontgoocheld omdat hij weer afstandelijk begon te doen, omdat ik dacht dat ik hem terug had, niet dus.

2 weken geleden toen we uitgingen, was de laatste keer dat we echt intiem contact hadden, omdat hij namelijk zei dat hij me nog altijd graag zag en me eigenlijk niet kwijt wilde, hij had het er moeilijk mee om me los te laten maar toch wilde hij niet zon vaste of serieuze relatie. Ook al waren we allebei niet zo verliefd meer op elkaar dan in het begin. De dag erna gaf hij de schuld aan dat hij gedronken had, en gewoon als vrienden weer verder wilde. Dat is deze 2 weken al goed gelukt, alleen eergisteren toen we gewoon als ‘vrienden’ iets gingen gaan eten over de middag, en afscheid nam gaf hij me een zoen om de mond, waarop hij zei dat het per ongeluk was en op de wang bedoeld was.
Nu vandaag stuurt hij weer een sms met de vraag of we volgende week weer iets konden gaan eten…

Ik wil mijn vriend terug maar ik weet niet wat ik moet doen, of hoe ik er moet op reageren, hij geeft me ook nog al veel hoop. Ik ben bang dat als we proberen vrienden te blijven en weer wegggaan samen, hij me weer zal kussen en hoop geven terwijl hij dat eigenlijk niet wil, ook al wil ik hem terug…
de enige reden dat hij me niet terugneemt is denk ik omdat de liefde ver te vinden is. Ook al is er nog altijd veel plezier en passie in onze relatie/vriendschap.
Het positieve is ook dat hij me nog altijd leuk vind en me wil blijven zien.

I just don’t know what to do.[/i]

Het is duidelijk dat hij geen relatie meer met je wilt, maar jullie blijven toch maar om elkaar heen cirkelen door elkaar steeds weer op te zoeken.
Dan moet je een keuze maken, of je kiest ervoor hem voorlopig helemaal niet meer te zien, dus ook even geen zogenaamde vriendschap hebben.
Of je gaat door met wat je doet, maar dan zit je wel met het probleem dat je elke keer weer hoop krijgt en je hem niet kunt vergeten op het gebied van verliefd zijn. Je kunt nu even afstand doen totdat je denkt dat jullie beide een gewone vriendschap aankunnen.

ik zal als ik jou was een tijdje afstand nemen

ik zou hem zeker duidelijk maken dat ik er niet van hou om aan het lijntje gehouden te worden want dat doet hij eigenlijk een beetje. door steeds valste hoop te geven zeg maar.
En ik zou het verder met hem bespreken. serieus vragen wat hij nou wilt enzo