Onzekerheid in relatie

Hee meiden, ik zit met een probleem… Eerst zocht ik elke keer de schuld bij hem maar zie nu wel in dat het de mijne is.
Ik ben nogal onzeker in deze relatie en dat terwijl hij zo ontzettend lief en goed voor me is.
Ik wil dit graag veranderen maar ik weet niet hoe. Als ik bij hem ben heb ik er ook minder last van dan als ik met hem whatsapp bijvoorbeeld. Mijn vorige vriend was heel anders en best wel claimend, misschien dat dat er iets te maken mee heeft. Ookal duurde deze relatie maar twee maanden.

Wat ik doe uit onzekerheid is niet dat ik continu naar bevestiging vraag maar steeds pieker en zoek naar andere dingen die er mis kunnen zijn. Kost mezelf zo veel energie, slechte energie en dat is jammer.
Ik dacht zelf misschien iets vaker mn telefoon weg leggen tot dat het beter gaat en negatieve gedachten omzetten in positieve maar hoe? Mijn gevoel wordt daar eerst niet anders van, of het opschrijven misschien?
Hebben jullie misschien tips?

Gewoon inderdaad je telefoon wegleggen. Ik whatsapp nooit met mijn vriend omdat ik weet hoe gevoelloos hij reageert (of niet reageert). Ik weet dat het mij kwetst (wat hij niet zo bedoeld), dus ik doe het gewoon niet.

Bedankt voor jullie hulp!

Nou ik zelf had precies het zelfde probleem ik heb de perfecte oplossing.
Het er eerlijk met hem erover hebben hem vragen hoe hij hier over denkt en of hij maybe er verandering in kan maken wat je nog meer kunt doen is je telefoon gewoon wegleggen app is maar app het kanniet dat je gaat twijfelen aan je relatie met hem alleen door app enzo maar doe het echt praat met hem en leg die telefoon weg !!

up!

pfff… ik spreek niet tegen hem en hij niet tegen mij! maar we hebben geen ruzie, het is net aan! sinds 2 weken, maar we kennen elkaar gwn zo lang dat het vreemd is dat we nu plots meer dan vrienden zijn :flushed: wat moet ik doen? mijn vorige poging tot praten is wat ge-faild :frowning_face: weet iemand iets?