onzekerheden

op dit moment weet ik niet wat ik moet doen, ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen?

ik heb nou ongeveer 1,5 maand een vriend. al is deze relatie niet de eerste keer. ik heb al een paar keer eerder wat met hem gehad en dat ging zonder succes. hij liet me altijd zitten en was nooit echt aardig. hij feliciteerde me niet eens op mijn eigen verjaardag en toch val ik voor hem?

nu gaat dat allemaal wel beter maar hij maakt me altijd zo onzeker. de ene keer is hij zo lief! en de andere keer geeft die me het gevoel alsof ik helemaal niet belangrijk voor hem ben. (negeren op app, kortaf, gewoon niet aardig kunnen doen) en ik heb telkens het gevoel dat hij het uit gaat maken. dat wil ik niet eens want ik hou echt super veel van die jongen!

wat nu?..

Ik zou niet in een relatie met iemand willen zitten die mij een slecht gevoel bezorgd… Maar misschien kun je erover praten met hem?

Zelfverzekerder worden. Hij heeft niet voor niets een relatie met jou.

@holydemoly

dat ligt zegmaar heel ingewikkeld. ik vind hem al bijna een jaar leuk en hou gewoon te veel van hem om hem te laten gaan. maar door hoe hij in het verleden met me is omgegaan word ik soms gewoon onzeker.

maar veel mensen zeggen tegen me dat ik hem moet dumpen. maar ik ben eigenwijs en wil graag laten zien waarom ik dat juist niet moet doen.

@garapoes

dankjewel! hier heb je gelijk in en voel me er wel beter door :slightly_smiling_face: :couplekiss_man_woman:

Zoals garapoes zegt: Hij begint niet voor niets een relatie met jou, maar dat geeft hem niet het recht om jou een slecht gevoel te geven of onzeker te laten voelen. Ga een gesprek met hem aan, misschien heeft hij wel helemaal niet in de gaten dat hij jou op die manier onzeker maakt en doet hij het onbewust?

ik weet niet of ik daar met hem over kan praten eigenlijk… het is zegmaar niet bepaald het standaard vriendje een al helemaal niet het ideale schoonzoon type xd

Dan nog moet dat in een relatie wel kunnen… Ook al is hij geen ‘standaard’ vriendje of de ideale schoonzoon, hij is wel jou vriendje die jou moet respecteren en naar je moet luisteren ook als jou iets dwars zit.

Als hij dat niet wilt zegt dat genoeg…

Wordt je vrolijk van bij hem zijn? of is het meer vervelend, en wordt je er alleen maar onzekerder van? Whatsapp daar kun je niet veel mee… maar als hij in real-live weer eens zo vervelend of ongeintreseerd doet moet je hem vragen op dat moment waarom hij dat doet. Vertel hem ook dat je het vervelend vind. Probeer het beste van de relatie te maken aangezien je van hem houd. Als je merkt dat je het helemaal niet fijn vind om bij hem te zijn zou ik er een punt achter zetten, ookal is dat moeilijk!

Gelukkig voel ik me juist fijn wanneer ik bij hem ben. En kan ik ook helemaal mijzelf zijn. Maar ik ben altijd te bang dat ik ga zeuren…

Eigenlijk zou je nergens bang voor moeten zijn in een relatie…