Onzeker

Ik ben nu een halfjaar samen met m’n vriend, en hartstikke verliefd. Daarbij geloof ik ook echt dat hij van mij houdt, maar toch zit iets me dwars.

Vorig jaar zat ik nog met m’n vriend in de klas, aangezien hij was blijven zitten. Altijd was er wel contact tussen ons, maar dat was niet altijd van harte. Zo heeft hij me ook een keer gewoon doodleuk “lelijk” genoemd, maar onder het mom van “het interesseert me niet” heb ik gedaan alsof het me ook echt niks deed.
Het punt is alleen dat ik aardig onzeker ben (m’n vriend noemt het gewoon een minderwaardigheidscomplex) over mijn uiterlijk. Qua BMI ben ik gezond, maar toch mag ik wel wat slanker. Ook met m’n gezicht ben ik gewoon niet tevreden.

Inmiddels heeft hij al vaak gezegd dat dat ‘groepsdruk’ was, en dat hij me wél mooi vindt.
Nu weet ik dat het in een relatie niet om het uiterlijk gaat, maar toch. Af en toe tijdens, voor of na seks ben ik me zo bewust van mijn lichaam, en als hij ook maar met een ander meisje praat die ik knapper vind dan mezelf (wat ik nogal snel vind) vertrouw ik het niet. Terwijl ik hém wel vertrouw, en ik een hekel heb aan mijn eigen jaloezie.

Mijn vraag is dus (behalve dat ik 't gewoon kwijt moest) of iemand anders dit ook had, en of het met de tijd misschien minder wordt? Ik wil er gewoon zo graag van af.

ik heb t ook.

en t enige wat je kunt verwachten van hem, is dat ie je erbij steunt en dat kun je gewoon aangeven.

en verder is het gewoon echt onzekerheid. dat heeft iedereen. vooral meiden en vooral jonge meiden. je moet echt leren van jezelf te houden.

wel makkelijker gezegd dan gedaan…

Dit is misschien dom maar :
Wees gewoon jezelf je bent prachtig om wie je bent.
Dat vind je vriend ook!
Liefs x

Hij is niet voor niets bij jou, meis. Een relatie draait natuurlijk meer om innerlijk dan uiterlijk, maar een relatie waarin je je partner niet aantrekkelijk vind is ondenkbaar. Tuurlijk vind hij jou mooi. Want dat ben je.

Ik weet wat je bedoelt.
Het kan over gaan, maar dat moet je écht willen en aan werken.