Onzeker

Hoi,

Ik zit al heel lang met een probleempje, nouja probleempje… ik ben al vanaf me 14e echt superonzeker als het om jongens en uiterlijk gaat. bij jongens ben ik echt heel erg verlegen en ik heb ook nog nooit gezoend, ben nu bijna 18. aangezien mijn vriendinnen dat wel hebben gedaan, zit ik hier toch wel mee… als we uitgaan en een jongen gaat achter me dansen wil ik dat ook niet omdat hoe knap die ook is ik gewoon heel erg onzeker en verlegen ben… ik durf ook niet echt afspreken met een jongen of te zoenen… en als ik van die vragen krijg van heb je al gezoend, voel ik me ook echt ongemakkelijk en schaamtelijk… ik wil gewoon graag van deze onzekerheid af, hebben jullie tips?

alvast bedankt.

same here, upje voor jou!

Ten eerste vind ik het persoonlijk niet iets waar je je voor hoeft te schamen dat je nog nooit gezoend hebt.
En ikzelf ben niet echt een onzeker persoon, maar als ik bijvoorbeeld een jonge leer kennen ben ik ook echt verlegen hoor! Maar je moet het gewoon doen, wil hij jou niet? So what… er lopen GENOEG jongens rond :wink:

Echt ik zou gewoon je grenzen een beetje verleggen en er voor gaan. Nee heb je, ja kan je krijgen. GA ERVOOR :grinning:

Ik vind het juist goed dat je zo bent, niet het onzeker zijn, maar het weigeren van jongens zeg maar. Omdat het echt niet nodig is om met jan en alleman te dansen. Jongens hebben liever iemand die een beetje verlegen is (is schattig, zeggen ze dan) dan iemand die de halve discotheek heeft gehad. Wacht tot een jongen die jij ook echt leuk vindt, en waar je een klik mee hebt. Dan gaat zoiets veel makkelijker. En het is echt geen schande om nog niet gezoend te hebben, eerder trots.

Voor je onzekerheid weet ik niets, misschien eens wat praatjes maken met jongens (niet perse vreemden), en dan kijken hoe ze reageren? Zo leer je denk ik wat makkelijker met jongens om te gaan.

Dit is voor mij best wel herkenbaar van een paar jaar geleden.
Wat bij mij hielp, ik oefende met praten gewoon op jongens die ik niet heel leuk of bijzonder vond.
En je moet gewoon bedenken; Jongens zijn ook gewoon wezens en kunnen ook onzeker zijn :stuck_out_tongue_winking_eye: Je moet ze niet helemaal idiealiseren zegmaar. :]
Flap er gewoon een keer wat spontaans uit, je zal zien dat er gewoon leuk op gereageerd word! :slightly_smiling_face:

dankjullie :slightly_smiling_face:

Ik vind het juist goed dat jij een beetje terughoudend bent. Beter dan die sletjes die iedereen nemen zie ze maar kunnen krijgen

Jij bent juist - geloof het of niet - het interessante type voor veel jongens. En misschien voel jij je wel onzeker, net zoveel jongens voelen zich onzeker. Het is niet zo dat alle jongens de eerste move durft te maken omdat ‘hij een jongen is’. Jouw tijd komt wel, echt =) Ik was ook pas 17,5 toen ik voor het eerst uit ging (!). Kort daarna had ik een vriend, nog steeds dezelfde voor 3,5 jaar nu.