onzeker ...

hee !
ik zit de laatste tijd een beetje met n jongen
maar ik ben zo vet onzeker over mezelf.
ik ben al een aantal keer bij m geweest, en dan is t opzich wel gezellig.
maar ik voel me kut dat alles van hem uit moet komen en ik zelf niks durf.
en hij vind dit natuurlijk ook wel kut.
weten jullie misschien iets waardoor ik (iets) minder onzeker zou kunnen worden?
want als t nog lang zo doorgaat, is t denk k voorbij tussen ons…
kusjeee !

ik weet niet zo goed hoe je van je onzekerheid af kunt komen…
ik was het eerst ook… heeel erg… (maar ook meer verlegen en onzeker) maar toen ben ik op faalangsttraining gegaan en dat heeft zo goed geholpen ! ben nou bijna niet meer verlegen/onzeker
ik weetniet of het bij jou alleen onzeker is of ook verlegen…
maar je zou bijvoorbeeld ook dingen kunnen voorstellen zoals
voorstellen om naar de film te gaan ofzo
of iets samen te gaan doen
zo komt het initiatief van jou…
en natuurlijk niks aan trekken van andere
maar dat is erg moeilijk, daar heb ik ook nog altijd moeite mee
maar veel succes !

Kus

ja ik ben soms ook wel verlegen, maar dat valt opzich nog wel mee.
dat onzekere valt meestal ook wel mee.
maar als ik bij hem ben is t gewoon echt te erg.
echt zo raar.
;s
mja, ik denk dat t al bijna over is, we zijn allebei aan t denken hoe t nu verdermoet…
hoop er maar t beste van…

xx

Misschien moet je bedenken waardoor het zou kunnen komen? Voel je je nog niet helemaal op je gemak bij hem misschien? Daar zouden jullie in ieder geval samen wat aan kunnen doen. Praat er ook met hem over en leg uit dat je het zelf ook vervelend vind. Hij zal er vast en zeker begrip voor hebben en dan kunnen jullie er samen uitkomen!

ook succes ermee enzo!

ik was ook altijd heel verlegen, en toen ben ik op mijn 11e op toneelles gegaan, en daardoor is het hééél veel overgegaan! =)

Ik ben ook altijd verlegen geweest en ik d8 ik ga op toneel daar gaat hem mss van over: WAS NIET ZO BIJ MIJ! Heb nu alleen wel me ‘‘roeping’’ gevonden haha :stuck_out_tongue: Maar over dat toneel week dus niet of dat werkt aangezien het bij cirelle wel holp maar bij mij niet! En je moet hem gewoon duidelijk maken van ja ben verlege en onzeker enzo dan houd hij daar rekening mee (als hijtenminste goede jonge is :wink: ) Succes! xxx

haha ja.
ik heb t m al wel verteld.
maar hij zegt van ja, ik vind t ook moeilijk enoz.
hij is nu al een paar dagen aan t nadenken wat ie nou wil enzo…
hoop dat ik binnekort ff heel geod met m kan praten ofzo.
xx

Meid ,

Ik ben ook heel erg onzeker ,
Maar je moet in jezelf geloven en ik weet 't ik heb een vriendin ( geen vriend dan ) maar t gaat bij mij over een vriendin , en ik ben ook heel erg onzeker of zij mij nog wel wel enzo …

En zij vind dat ook niet fijn dat weet ik van haar zelf!

Maar probeer in jezelf te geloven!
Gewoon proberen !

Gr. Carlijn

Dat faalangst training is toch alleen voor toetsen enzo op school ?

Want ik wil ook echt van mijn verlegenheid af !

faalangst is helemaaal niet voor alleen toetsen hoor :S ik heb ook training gehad en dat is héél uitgebreid :slightly_smiling_face: Ik was eerst ook onzeker bij mijn vriend… noujaa… ik durfde niet… ik weet niet of dat hetzelfde is… maar ik heb het toen gewoon gedaan en toen is alles goed gekomen :slightly_smiling_face:

ik vraag me af als je zo onzeker bent, of je m dan wel genoeg vertrouwd… je op je gemak voelt bij hem…
hoe lang kennen jullie elkaar? want als je na een jaar je nog zo voelt, dan moet je je pas echt zorgen gaan maken :wink: maar als je in het begin van een relatie zit is alles nog nieuw en spannend en blabla… dat moet gwn groeien, geduld is een schone zaak.
probeer hier en daar gewoon dingen uit, eerst kleine dingetjes (spontaan een zoen geven ofzo) en daarna steeds iets meer.

ik had het andersom!:stuck_out_tongue:
ik had een vriendje die heel verlegen was en het moest ook allemaal uit mij komen, maar ik ben zelf ook heel verlegen en onzeker dus het was niet echt iets geworden tussen ons…
Maar ja nu ik dus de andere kant heb meegemaakt (wat jou vriendje nu heeft) vind ik het helemaal niet leuk! Je moet echt meer dingen voorstellen ofzo… praat uit jezelf of knuffel hem uit jezelfd ofzo…
in ieder geval das zijn mijn tips…
X

Ik snap niet precies wat er zo erg is aan verlegen zijn?
waarom moet die nadenken over hoe het verder moet tussen jullie:O
ben ik nou de enige die hier het probleem niet ziet?
juist fijn toch, lekker rustig aan, beetje onwennig, maakt het voor mij alleen maar leuk… :stuck_out_tongue: of ben ik nu raar!

ik ben ook onzeker &dat blijft toch me hele leven

Het enige dat je kan doen is toch een keer spontaan zijn. Even niet denken, doen. En daarna wordt het makkelijker.

Zo moet je niet denken! Ik was vroeger heel onzeker, ik werd alleen al rood als een random iemand iets tegen me zei. Mijn thuissituatie was ook heel vervelend. Maar je moet allereerst positief over jezelf leren denken, en ja, dat duurt misschien even. Je moet in jezelf gaan geloven, en ja, je kunt er wel vanaf komen!

Dus niet zo pessimistisch.