Onzeker

Oke, ik ben best onzeker over mijn lichaam.
En nee, ik ben niet zo’n meisje die wilt horen ; nee je bent niet dik blablabla
gewoon goede adviezen whatever.
mijn lichaam:

• korte romp vergeleken met me benen (bocht in me rug daarbij 2cm gekrompen 1.65)
  • hele lange benen en dun.
  • een buikje en heupen.
  • geen kont. (of misschien een beetje)
    kijk, ik wil best van me buikje af… maar ik dans al 20 uur per week. (dus waarom zou ik onderhand geen 6pack hebben?) heeft het met eten te maken? whatever.
    en tja, straks val ik juist ergens anders af dan in me buik?
    alvast bedankt! xxxx

Niemand is perfect.
En dit hoort niet bij seks & zo. (:

En van 20 uur per week dansen hoef je niet een six pack te hebben, daar moet je heus wel wat meer voor doen (gewichtheffen en dingen in die richting).

Jawel, want ben onzeker voor mijn vriendje :wink:

Van dansen krijg je toch geen sixpack?
Naarmate je ouder word krijg je als vrouw nou eenmaal wat meer vet rond de buiken en heupen.

Hele lange dunne benen zijn juist mooi! In tegenstelling tot jou, heb ik best wel dikke benen (en ze zijn niet heel erg lang sinds ik klein ben). Bijna ieder normaal meisje heeft wel een buikje, en goedgevormde heupen zijn juist mooi.
En sinds je danst, heb je heus niet zo’n platte kont.

En mensen uit me klas hebben een six pack maar die doen echt niet aan gewichtsheffen.

Je maakt je zorgen om niets, jouw vriendje is toch ook geen Brad Pitt?

We hebben met dans ook veel buikspieroefeningen, conditie training etc.

Dat is waar, maar ik weet niet mijn lichaam klopt gewoon niet…

Betekent het dat jij dat dan ook krijgt?
Van dansen krijg je niet echt een sixpack, daar moet je heus wel wat meer voor doen.

bij mij hebben ze die ‘‘ook’’ ookal zie ik ze nooit :grinning_face_with_smiling_eyes:

Wat is dan jouw schoonheidsideaal? Mijn lichaam klopt trouwens ook niet, en dat is volkomen normaal. Hoe oud ben je? Ik denk nog dat je wat groeit en dat alles naarmate je wat ouder bent wel wat meer in verhouding komt.

Als ik een iets langere romp had gehad en iets meer kont dan was het gewoon goed geweest…
Ik ben 15 jaar.

Je groeit nog wel, over een tijdje ben je wel wat meer bij alles in een goede verhouding.
En sinds je danst, heb je heus niet zo’n platte kont.

Je vriendje vind jou perfect zoals je bent hoor, anders zou hij je niet leuk hebben gevonden. Die kont krijg je als je heel veel chocolade eet, dat buikje kan er niet af. Mischien lijk je iets dikker van de bovenkant maar je bent heel dun zeg je zelf? Buikspieroefeningen helpen tegen je buikje.

Me romp is zeg maar kort en me benen heel lang en dun… dus in verhouding is dat best raar.

Je vriend vindt je vast heel sexy en je “imperfecties” vallen hem hoogstwaarschijnlijk niet eens op :slightly_smiling_face:

Nou je kan je romp niet langer maken of je benen korter, dus accepteer jezelf gewoon. Maakt je veel gelukkiger dan onzeker zijn over dingen die je toch niet kan veranderen. En waarschijnlijk valt het allemaal maar mee en maak je de dingen erger dan ze zijn : )

-