Onzeker!

O god, nou ik ben zeg maar onzeker over alles, zoals;

• omgang,
  • jongens,
  • uiterlijk
  • vrienden,
  • leeftijd.

En het is niet zo dat ik een loner ben die altijd alleen is
& echt niet weet wat ze moet maar ik kan er zo verlegen van raken!
Bijvoorbeeld als ik uitga met vrienden en we komen mensen tegen die ze kennen maar ik niet dan word ik zo stil en op vragen geef ik dan een vreselijk dom antwoord! O god, ik weet gewoon niet meer hoe ik met mensen om moet gaan; soms is het zo awkward. Mijn vriendin, die helemaal niet onzeker is, zegt wel eens’ gewoon jezelf zijn, niet op letten, je kent die mensen niet, dan vinden ze je maar dom maar het maakt me nog niet eens uit wat hun van me vinden maar ik voel me dan gewoon slecht!

Weet iemand hoe ik wat losser kan worden of meer mezelf ga waarderen?
Help, haha!

:slightly_smiling_face:

iedereen is wel eens onzeker.
maarehm, gewoon jezelf blijven en schijt hebben.

Hier heb ik ook last van. Maar ik heb het dan zelfs nog met mensen die ik wél ken.
Op msn praat alles supergemakkelijk, en in real zeg ik zulke domme dingen.

dat heeft iedereen wel.

Wat mij geholpen heeft is een mening over dingen beginnen te ontwikkelen zodat je kan meepraten.
En oefenen.
En uit je puberteit geraken.

dat heeft iedereen wel eens!

Ja daar heeft iedereen wel eens last van, het is normaal! Je hoeft je niet te schamen voor dingen die iedereen doet, toch? Wees gewoon jezelf, dan ben je het leukst en anderen nemen je maar zoals je bent.

Die vind ik wel goed :slightly_smiling_face: Ik weet niet hoe het bij mij is gegaan, maar ik was op m’n 13e ook zo’n kluns. Ben vanzelf zelfverzekerder geworden.

jaaa ik heb het zelfde probleem!!

-omgang,
ik heb steeds het gevoel dat ik de saai ben… terwijl ik van andere mensen hor dat ik dat juist niet ben

• jongens,
    ik heb nog nooit een vriendje gehad… terwijl ik er heel graag eentje wil. ik hou ecdht van flirten maar als het er eenmaal op neer komt dan durf ik het niet zo goed
  • uiterlijk
    mensen zeggen heel vak dat ik mooi ben maar dat ontken ik steeds… ik ben op de basisschool best wel gepest en nu is mijn zekerheid op standje 0
  • vrienden,
    ik vind mijn vrienden te braaf… mijn ouders beschermen me best wel met drinken en als die slechte dingen mar nu wil ik dat juist gaan doen… alleen omdat mn vrieden best braaf zijn kan ik het dus niet met hun doen…
  • leeftijd.
    ik ben 15 en ik wil 18 zijn-.-

echt precies hetzelfde bij mij…