onzeker

Hoi, nee ik ben niet nieuw, maar ik vind het vervelend dat als je mijn naam googled girlscene erbij staat enz…
echt super als je dit lange zeikpuberverhaal wilt lezen :blush:
Maar ik heb een probleem. Het zal vast een beetje puberig klinken maarja hej, ik ben een puber :slightly_smiling_face: Ik ben heel erg onzeker. Eerst zette ik me eroverheen van ‘je bent lelijk, deal with it’ maar mijn uiterlijk begint een beetje een obsessie te worden. Ik ben het meest onzeker over mijn wallen/kringen onder mijn ogen. Het laat me er verschrikkelijk uit zien… vooral onder tl licht. Het liefst wil ik de hele dag in de spiegel kijken maar telkens als ik kijk word ik nog chagrijniger. Ook vind ik het niet leuk om alleen naar de stad te gaan etc omdat er dan vaak jongens op me af komen die me 'complimentjes’geven. Nouja, complimentjes zijn het niet want ze zien zelf ook wel dat ik enorm lelijk ben dus ze doen het waarss om me te pesten ofzo. Ook op school doen ze dit, en auto’s toeteren wel eens. dit maakt me alleen nog onzekerder :frowning_face: Waarom is mijn uiterlijk ineens zo belangrijk? ik ben nogal hopeloos verliefd op een jongen van mijn school.
Ook heb ik het idee dat ik geen toekomst heb. Ik kan dan wel 10-en halen op school maar wie zegt dat ik dat allemaal niet bij het examen vergeten ben? Ook ben ik extreem onhandig en ik durf niet voor een baantje te solliciteren, terwijl ik graag geld wil verdienen en een beetje zelfstandiger.
Misschien stel ik me wel enorm aan, maar ik wil graag jullie commentaar/hulp om me wat beter te voelen ofzo?
xx

ieder meisje is wel onzeker over haar uiterlijk.
Oja en als een jongen je een compliment geeft, dan doen ze dat niet zomaar. zie je het al voor je? allemaal jongens die zeggen tegen een gehandicapte oooh jij bent wel knap zeg! ;O
nou dat heb ik nog nooit gezien… alleen die knappe meisjes krijgen complimentjes en dan worden ze arrogant.
kijk niet alleen naar je wallen, maar gewoon naar je hele gezicht. smeer er foundation op x’)
dan is het al een stuk minder.
volgens mij valt het allemaal wel mee!
niet het hele leven draait om uiterlijk hoor meid.

Denk je nou echt dat je lelijk bent als jongens naar je toekomen(vet zeldzaam), auto’s toeteren en dat mensen hetzelfde op school doen?
Volgens mij ben jij helemaal niet lelijk.
Alleen een meisje met veel te weinig eigenwaarde.
Ga voor de spiegel staan en dwing jezelf 10 mooie dingen van je uiterlijk op te schrijven. Al zijn het maar kleine. Als je je weer onzeker voelt denk je aan die tien dingen, dat je helemaal niet lelijk bent.
Kom op meid! Je kan het wel!

Iedereen is wel eens onzeker hoor, en onder een TL licht is iedereen lelijker. Je bent wie je bent. en iedereen heeft iets moois. niks van andere aantrekken, die mensen zijn zelf no onzekerder. Als je je wallen / kringen weg wil werken kan je er gewoon foundation opdoen of poeder. of mascara opdoen, leuke armbanden dragen ect.

Ik heb al best veel concealers geprobeerd maar ze helpen niet… het zijn echt hele donkere kringen

^ hehe, waar vind zo’n bewegende plaatjes? :’)

haha :’)

ofwasditserieus?XD

@ Chocoal
Misschien eerder naar bed?

@ Kurtie

Don’t know, vond hem in me oude bestanden van vroeger, miss op een avatar site?

Wat ben jij een verschrikkelijk naar mens. GATVERDAMME.

Ehr ik was vorig jaar ook echt extreem onzeker, toen ging ik expres in de zomervakantie elke dag echt 283437273x tegen mezelf zeggen dat ik mooi was, en na een tijdje begon ik het echt te geloven. Ik probeerde zelfverzekerd over te komen door mijn houding te veranderen (lees: normaal liep ik serieus met mijn haren voor mijn face, en een ingezakte houding omdat ik bang was dat ik mensen afstootte met mijn lelijkheid :’]), nouja, ik deed mijn haar expres in een staart XD en keek iedereen aan, ik ben expres de een paar keer de stad ingegaan en mensen aangesproken wat ik absoluut normaal niet durfde. en je moet niet vergeten dat je echt heel vaak word teleurgesteld maar je moet echt doorzetten.

euhm en verder is onzekerheid iets waar je overheen groeit ofzo op een gegeven moment. ik ben het niet meer, soms heb ik wel dagen dat ik denk “tering wat zie ik eruit”, maar verder ben ik pretty satisfied met mezelf. gelukkig maar.

mijn tip: niet bij de pakken neer gaan zitten, maar probeer er wat aan te doen

Nouja het maakt niet uit hoe lang ik ook slaap het ziet er niet veel beter uit. Het is denk ik erfelijk :stuck_out_tongue:

:’)

volgens mij ben jij helemaal niet lelijk, en ik zou het als een compliment zien dat auto’s naar je toeteren. En die jongens menen het heus wel!
en dat je de hele dag in de spiegel wilt kijken… dat heb ik ook :stuck_out_tongue: Dat heeft denk ik ieder meisje wel een beetje.
Bij mij helpt het vaak om nieuwe kleren te kopen als ik weer eens onzeker ben, als je die dan aan hebt voel je je wat zekerder.
xxx

iemand nog meer tips/commentaar…?

1. Dat is geen juiste instelling. Het is beter dat je minder waarde hecht aan schoonheid in het algemeen. Jij bent vast niet lelijk. Kan je niet anders denken zoals: goh, het had wel veel erger kunnen wezen?
  2. Niemand ziet er uit onder TL licht :wink:
  3. Hm, ik heb ook wel een paar keer gehad dat jongens opmerkingen maakte waarvan ik ook serieus twijfelde of ze het nu meenden of of ze nu sarcastisch bezig waren. Maar ik denk dat als er auto’s naar je toeteren, je vast wel een mooi meisje bent.
  4. Je woont in Nederland (België?) Je hebt een toekomst, wees daar maar zeker van. Je mag zeker zijn dat je ten minste altijd een menswaardig bestaan zal leiden en nooit honger zal hebben :wink: (nuja, normaal gezien toch)

Mijn algehele conclusie: je denkt te tegenfeitelijk. Je kan tegenfeitelijk denken op een negatieve manier: dus je alles beter voorstellen waardoor je nog dieper in de put geraakt, of je kan tegenfeitelijk denken op een positieve manier: je alles slechter voorstellen zodat je gelukkiger wordt.

Begin met dat laatste, zou ik zeggen (: Maar dat tegenfeitelijk denken in een negatieve manier is eigenlijk typisch voor de leeftijd, dat had ik vroeger ook. Nu je je er bewust van bent, kan je er misschien wat aan doen.
Succes!

ga gewoon goed slapen :stuck_out_tongue:
en verder… waarschijnlijk ben jij de enige die dat ziet en ziet verder iedereen een heel knap meisje… misschien moet je dat ook maar proberen te zien… kijk in de spiegel en bedenk waarom je zo knap bent

hmm het zal de leeftijd wel zijn maarja. het beinvloed mijn leven nogal :stuck_out_tongue:

De manier waarop jij het ziet is niet per se de waarheid he? Je interpreteert alles op een hele negatieve manier, en daar maak je het jezelf erg moeilijk mee terwijl dat nergens voor nodig is!

Die jongens proberen je te versieren joh! Daar mag je best een beetje trots op zijn, das een supergoed teken, ik word nooit zomaar aangesproken en zo zijn er velen met mij (toch? (A)). Ze gaan heus niet zoveel moeite doen voor een klein grapje, wat ook te lullig voor woorden zou zijn.
Net zoals mensen die toeteren, wanneer toeteren mensen? Als ze denken ‘hé lekker ding, ik wil haar aandacht.’ Er is echt helemaal geen reden om aan te nemen dat het om iets anders gaat, want als jij zo verschrikkelijk lelijk zou zijn, dan willen ze niet eens naar je kijken.
En als je nu 10en haalt, betekent dat dat je de stof goed kent. Als je het eenmaal geleerd hebt blijft het echt wel ergens hangen. Mensen die nu 6jes halen, halen ook hun examens, dus waarom zou jij dan als je nu hogere cijfers haalt, je examens niet halen, als die anderen het ook kunnen halen.

dankjewel voor de reacties enzo :blush:

Haha CR, dat was serieus. Ik bedoel, ik wilde weten wat je moest intypen om dat soort plaatjes te krijgen. Want ik had een keer een hele vette gezien maar die zie vind ik niet meer. x]