Onzeker

Ik voel me heel naar atm… Ik ben onzeker over mn uiterlijk en mn vriend weet dat. Nu vertelde hij laatst over n meisje waar die eens mee gewerkt heeft en dat hij haar zo uitzonderlijk mooi vond… en toen vroeg ik dus of hij haar mooier vond dan mij. Hij vond dr dus mooier dan mij inderdaad. Hierdoor voel ik me nog onzekerder, maar hij snapt niet waarom. Hij zegt dat ie niemand anders wil en dat ik perfect ben voor m. Maar ik denk er nu dus steeds aan dat ie ieder ander meisje op straat nu wel 10x mooier kan vinden en dan steeds denkt: was mijn vriendin ook maar zo. Ik voel me echt lelijk :frowning_face: Heeft er iemand tips hoe ik me mooier kan voelen of me in ieder geval minder naar voel?

Uiterlijk is ook niet alles. En als jij ‘minder mooi’ zou zijn dan dat meisje, betekent niet dat je niet mooi genoeg zou zijn voor hem of zo. Hij zegt toch dat je zo goed bent, en dat jij perfect bent voor hem? Er zijn altijd mensen mooier dan jij, dat betekent niet dat jij een gedrocht bent.

Een vriend van een vriend van me zei eens ‘Alleen de mensen die zichzelf mooi vinden, zijn mooi.’
Nu dat is weer zo’n onliner waar evenveel fouten als waarheden in zitten. Sowieso maakt bescheidenheid een mens ook mooi, dus mijn advies is: accepteer je imperfecties, maar accentueer je mooie kanten. Niemand is perfect, maar hoe zelfzekerder je overkomt, hoe mooier andere mensen je zullen vinden.

Die opmerking van je vriendje is echt wel bot… maar hij zegt gelukkig wel de waarheid. Sowieso zal je nooit ‘het mooiste meisje ter wereld zijn’ qua uiterlijk dan. Maar misschien dat jij voor hem wel het mooiste meisje bent ter wereld met de combinatie uiterlijk en innerlijk.
Succes.

Hoe mooi je ook bent, er zal altijd iemand zijn die mooier is. Daar moet je je overheen zetten.
Jij hebt toch wat met je vriendje, zij niet?
Uiterlijk is niet de hele persoon, er is ook nog zoiets als innerlijk, dat is ook belangrijk.

Nou, je vriendje heeft toch wel jou gekozen als zijn vriendinnetje en zo te zien gaat hij het ook niet uit te maken.
Tuurlijk begrijp ik dat je je hier onzeker door wordt, maar het is echt niet nodig.

Ik zou het eerlijk gezegd ook niet echt pikken als mijn vriend zou zeggen dat een ander meisje mooier is dan mij. Come on. Ik zie ook genoeg knappe jongens en dat ga ik toch ook niet allemaal tegen hem zeggen. ;p

Tuurlijk lopen er weleens mensen rond die mooier zijn. Je moet maar zo denken: je vriend heeft jou gekozen en dat is omdat jij perfect voor hem bent :slightly_smiling_face:

Ik zou m’n vriend echt een klap voor z’n hoofd geven als hij dat zou zeggen.

Maar zoals anderen ook al zeggen, jíj bent zijn vriendin, dat andere meisje niet. En ik zou het zeker tegen hem zeggen dat jij je er niet prettig bij voelt als hij zo over andere meisjes praat. Hij zou het zelf vast ook niet leuk vinden als jij dat over een jongen zou zeggen.

Verschil is dat ze het hem gevraagd heeft. En ja, dan kan je wel denken aan een leugentje om bestwil maar lang niet alle jongens hebben die subtiliteit :’)

Thnx iedereen :slightly_smiling_face: rationeel ofzo denk ik ook steeds: mja, hij is toch bij mij en niet bij haar of iemand anders… maar leuk is anders als je al niet veel zelfvertrouwen hebt en je vriendje zegt zoiets

Ja, dat snap ik ^^
Maarja, jongens zijn idd niet altijd even subtiel…

Als je weet dat het je onzeker maakt, vraag er dan ook niet naar (:
Scheelt weer een hoop nare gevoelens.

Vind jij je vriendje de knapste jongen op de hele wereld?

Meis, drop je foto in het topic : Let’s be positive, volgens mij zijn veel meisjes zich hierdoor beter gaan voelen!
Ik snap dat je nu zo iets hebt van nou lekker dan…
Mischien kan je ook een keer met je vriend ofzo voor de spiegel gaan staan en dan aan elkaar vertellen wat je mooi van elkaar vind

dat ga ik straks misschien wel doen als ik thuis ben (ben nu op mn stage) :slightly_smiling_face: thnx

Wat lullig van je vriend zeg.
Ik zie ook veel knappe jongen op straat maar dat ga ik ook niet zeggen.
Ik zou eens goed met hem erover praten dat hij tenminste begrijpt waarom je onzeker bent.

Meisje ik was ook altijd heel onzeker afentoe nog steeds.
ookal zeiden mensen dat ik helemaal niet lelijk was ofzo.

weet je hoe ik hier nu over denk : Het boeit me allemaal helemaal niks meer hoe mensen over mij denken ik ben mezelf ik leef me eigen leven en de rest mag denken wat ze willen.

als je zo denkt zal je merken dat je je al een stuk beter gaat voelen :slightly_smiling_face:
groetjes Xx

Hij is wel eerlijk tegen je maar misschien is haar innerlijk helemaal niet zo
leuk en hij vind bij jou je innerlijk en uiterlijk goed want anders zou die niet bij jou zijn. En zo als hij zei je bent perfect voor hem , er zijn heus wel mooiere meisjes maar jij bent blijkbaar gewoon goed voor hem.

goh, wat een slecht vriendje!
dat zeg je toch niet tegen je vriendin…

iedereen heeft het over haar vriendje maar ze vroeg het zelf je kunt natuurlijk ook zijn eerlijkheid gaan waarderen!