Hey allemaal,
Ik zit al een tijdje ergens mee en niemand begrijpt het helemaal. Ik zou dit graag willen veranderen of me meer openstellen ervoor maar ik heb zelf echt geen idee hoe ik dit zou moeten doen. Twee jaar geleden heb ik een relatie gehad sindsdien ben ik niet echt opzoek naar iemand. Al mijn vrienden hebben wel al relaties en die snappen niet dat ik er niet aan wil beginnen.
Op het begin dacht ik dat er niemand echt geintresseerd in me was. Maar in die twee jaar heb ik van vrienden of collega’s al vaker gehoord wat er op neer kwam dat iemand mij wel zag zitten of dat iemand me knap vind/vond. Ongeveer een jaar geleden vond ik eindelijk weer iemand een keer leuk maar ik was zelf te bang of er nog niet klaar voor om naar die persoon toe te stappen of iets te zeggen. Ik had door dat hij heel erg naar mij keek en glimlachte maar ik wist gewoon niet wat ik er mee aanmoest. Ook nam hij het voor me op en zei eigenlijk alleen maar lieve dingen over mij. Als ik hier nu over nadenk baal ik echt want wat ik op dat moment niet besefte is dat ik hem eigenlijk toch ook wel leuk vond. Deze jongen zie ik nauwelijks meer en wat ik dacht voor hem te voelen heb ik nog bij geen enkele jongen die ik tegenkom zo gevoeld. Maar nu mijn probleem dus:
Ik durf dus niet op mensen af te stappen omdat ik bang bent dat ik een verkeerde indruk achterlaat of dat ze me niet zouden mogen. Dit gebeurde precies ook bij die leuke jongen, omdat ik bij mezelf dacht dat hij mij niet leuk zou vinden. Eigenlijk ben ik best onzeker eigenlijk. Ik moet dus meer vertrouwen in mezelf gaan krijgen maar om eerlijk te zijn weet ik niet waar ik moet beginnen. Heeft iemand hetzelfde probleem of heeft iemand een idee wat zou helpen. Let me know !