Onzeker

Ik ben op reis en ik heb best veel puistjes/ mee eters. Ik heb al puistjes sinds mijn 12e, maar nu ik 18 ben, voel ik me er zo kut door. Als het overdag is voel ik me elke dag zo lelijk. Ik merk zelf dat het best ver is gegaan omdat ik er de hele dag aan denk. Zou het in dit licht erg opvallen. Ik heb best veel jongens ontmoet met het uitgaan/ in de avond die met me wilden afspreken overdag om wat te eten of iets, maar ik durf elke keer niet overdag af te spreken omdat ik bang ben dat ze me dan lelijk vinden… dus dan verzin ik een smoesje en ontwijk ik ze ook al had ik het anders juist heel leuk gevonden.
Ik weet niet wat ik ermee moet doen en voel me echt heel slecht erover en vraag me af wat anderen vinden. Sorry

Ik heb ook jaren lang geworsteld met acne. Rond m´n 18e begon het langzaam minder te worden, en nu ben ik 20 en is het vrijwel helemaal weg. Het kan best zijn dat het bij jou binnenkort ook uit zichzelf weg beginnen te gaan omdat je de pubertijd nu wel achter je begint te laten.

Wat je ook kan doen is naar de dermatoloog gaan, ik ken meerdere mensen in mijn directe omgeving die dankzij de dermatoloog vrij snel van hun acne zijn afgeholpen. Achteraf heb ik ontzettend spijt dat ik dat zelf niet gedaan heb, had me een hoop jaren aan lelijke huid en littekens kunnen besparen! Daar heb je uiteraard nu op je reis niks aan, maar ik vind het toch wel echt een aanrader om even langs de dermatoloog te gaan als je eenmaal weer thuis bent.