onzeker

Hey,
Vroeger was ik een heel druk blij meisje die schijt had aan iedereen maar nu ben ik super onzeker, mensen noemen me vaak stil want dan zit ik met mensen die ik niet ken en dan hebben ze het over iets waar ik niks van weet enzo dus dan weet ik gewoon niet wat ik moet zeggen, ik vind dat zo lastig en om langs een mensenmassa te lopen vind ik ook best eng… ik weet echt niet hoe dat komt… ik kan op ene van de manier niet meteen mezelf zijn bij iemand dus ik ga altijd liever met z’n 2en iets doen zegmaar… heeft iemand tips en herkent iemand dit ofzo Xx

WoW precies mij gewoon in de klas ben ik samen met mijn vriendin stil en ik vind verjaardagen soms heel kut. in spaanse les was er is een keer een word dat betekende in zich zelf en toen gebruikte de lerares mij als voorbeeld…. vroeger was ik heel spontaan vrolijk en had ik meer dan 1 vriendin op school. ik durf gewoon niet spontaan te zijn. maar met vrienden buiten school wat meer.

I feel you :sob::muscle: [font=Verdana]

Ah ja fijn dat je het zegt! Vind ik fijn om te horen! :blush: moet je deze topic ook maar in de gaten houden, hoop dat er nog mensen gaan reageren met tips enzo Haha X

Ik heb precies hetzelfde, mensen noemen mij ook altijd stil en ik haat het want ik wil niet stil zijn. Dus ik volg dit topic even!

Zo was ik vroeger ook, ben er overheen gegroeid :slightly_smiling_face:

Hoe dan? Heb je tips ofzo😊

Hee… wat naar.

Ik ben zelf ook een beetje introvert, al vind ik het wel heel fijn om mensen om me heen te hebben en samen dingen te doen. Ik ben eigenlijk altijd bang dat mensen me niet leuk genoeg vinden. :flushed:

Wat ik wel als tip wil geven… je zegt dat je vaak moeite hebt met meepraten over dingen, omdat je er weinig van af weet. Maar ook als je dat gewoon zegt, is het hartstikke goed! Stel dat onbekende mensen het ergens over hebben en jij zegt gewoon:

• ‘Goh, wat leuk! Daar heb ik eigenlijk nog nooit zo veel over gehoord. Kun je er wat meer over vertellen?’
  • ‘Wat interessant! Daar heb ik nog nooit over nagedacht. Ben je daar veel me bezig?’ → Als het bijvoorbeeld over iets serieuzers gaat
    Soms gaat het meer om interesse tonen, dan dat jij gelijk je woordje of je mening klaar hebt staan.

Ah super bedankt voor je reactie en tip! Daar heb ik super veel aan bedankt!! X