Onzeker

Hallo,
Ik heb een probleem en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik ben een heel onzeker meisje en vooral bij jongens. Hierbij bedoel ik mijn ex. Ik had dan vorige week mer hem afgesproken. Om misschien weer te proberen maar vanaf woensdag praatte ik niet meer met hem. Ik verloor langzaam mijn hoop. Ik zag het allemaal niet meer zitten. Gisteravond was hij ook bij het zelfde feestje als ik. Voor mij doen deed die best arrogant. Dus ik praatte later mer hem op de avond. Hij zei dat die het niet zo bedoelde en verontschuldigen zich. Maar toen was ik zo dom dat ik uit zijn mond hoorde; het is beter dat we vrienden worden, sorry. Maar dar zei die niet. Zo onzeker ben ik, dat ik een stem in mijn hoofd hoorde… Dus hij zegt; je moet niet zoveel denken. Hij heeft niet gezegt gister dat het over was. heel onduidelijk is hij… Maar zijn vrienden en zus zeggen; dat die niet te pijlen is en over alles na denkt, hij moet een meisje die niet achter zijn hielen zit. Maar ik ben gewoon geen hard meisje en nu zag die gister weer mijn onzeker gedrag. Ik heb jet verpest, maar mijn vriendin zei ; je moet niet veel denken en afwachten. Maar ik kan dat niet, ik weet niet hoe ik moet stoppen met minder over alles denken. Ze zei; je kan op werk morgen voorstellen om deze vakantie keer af te spreken? Maar kan dat als meisje? Dat voorstellen. Ik haat deze toestand zo erg. Sorry voor dit gelul, ik hoop op reactie die me kan helpen. xxx

Ik kan je verhaal eerlijk gezegd niet zo volgen. Sinds wanneer is hij je ex dan? En je hoopt dus dat jullie weer een stel kunnen worden of zo?

Ik volg het verhaal ook niet zo goed. En waarom is het de eerste keer uit gegaan? Naar mijn idee, wat je nu het beste kunt doen is op je eigen leven focussen zodat je minder met hem bezig bent. Laat zien dat je wereld niet om hem draait. Ga leuke dingen doen met vriendinnen, ga lekker op stap, en plan vooral niet je leven om hem heen, plan alles voor jezelf. Echt leuke dingen gaan doen, dan zit je vanzelf minder met hem in je hoofd. Meestal worden jongens dan wat happiger als jij laat zien dat je zelf zo’n leuk leven hebt en leuke dingen doet en je niet alleen aan hem denkt. Ze hebben het jagers instinct uiteindelijk… Plus, het is ook beter voor jou, jij zult je zelfverzekerder gaan voelen als je een leuke tijd hebt en kunt lachen. En vooral niet vergeten de ontzettend leuke dingen die je doet even op Facebook te plaatsen, ook al lijkt het misschien niet zo, jongens zien dit! En dus absoluut niks negatiefs plaatsen op social media, of teveel plaatsen (laat ze maar nieuwsgierig worden waar je uithangt en met wie) en niks nutteloos plaatsen (zoals; huiswerk maken. patat eten. even langs *naam vriendin/oma*). Zo heb ik jaren geleden wel een keer m’n ex terug gekregen (achteraf heel stom want het had echt uit moeten blijven, kwam ik later achter gelukkig :stuck_out_tongue: ), omdat ik totaal geen aandacht meer aan hem schonk en ik ineens een leuk leven zonder hem had en zelfverzekerd leek op deze manier!

Succes, ik hoop dat het weer wat wordt, maar denk er wel over na of dit echt is wat je wilt en je niet misschien beter af bent zonder hem (ligt eraan waarom het uit is gegaan natuurlijk).

Ik zit een beetje in dezelfde situatie. Ben teveel met een jongen (waar ik mee date) bezig terwijl hij gewoon erg relaxt is en niet zo opdringerig is. Ik ben er ook erg onzeker over en heb besloten dat ik niet meer achter hem aan loop. Ik praat nog met hem, maar niet teveel en heb besloten om eerst aan mijn eigen onzeker in de liefde te gaan werken. Misschien ook een tip voor jou. Ga leuke dingen doen, dring je niet op, laat zien dat je een leven hebt en werk aan je onzekerheid.
Geef het de tijd, dat doe ik nu ook. Praat met elkaar, maar verwacht niet teveel. Dan stel je jezelf alleen maar teleur.

ik had precies hetzelfde! bleef rondhangen bij me ex.
maar er is toch altijd een reden waarom het uit is gegaan? het is zoals een boek opnieuw lezen ookal heb je hem al eens uitgelezen.

Ja ik ook… Ik heb nog een paar keer afgesproken met hem en ben met hem gegaan een paar keer. Maar als ik er nu aan terugdenk, was het beter als ik dat niet had gedaan, want dat duurt eigenlijk alleen maar langer om over hem heen te komen, want er was een reden waarom het uit ging… Ook al is dat moeilijk moeilijk om te beseffen als het net uit is, maar als ik jou was zou ik proberen om hem te vergeten en gewoon naar andere jongens kijken of met vriendinnen uitgaan ofzo, succes!