onzeker

hee meiden
ik ben n meisje van 13 en zit al n tijdje ergens mee, dat is dat meisjes/jongens van mijn school
en zelfs vriendinnen grapjes maken over mn uiterlijk. bijvoorbeeld dat ik plat of lelijk ben ofzo.
heel veel weten dat ik best onzeker ben over mijn uiterlijk, maar nooit houden
ze daar rekening mee. dat doet me echt pijn.
ik durf ook nooit voor mezelf op te komen als ze iets over mijn uiterlijk zeggen,
iemand misschien tips ofzoiets?
thanks! xxx

Als je vriendinnen zeggen dat je lelijk bent zou ik dat echt geen vriendinnen noemen.

Voor jezelf opkomen is het beste, maar ik weet uit eigen ervaring dat dat HEEL moeilijk is om te doen. Toch zou ik het doen als ik jou was. Zeggen dat je dat niet prettig vindt en of ze dat asjeblieft niet meer willen zeggen omdat het je pijn doet. Gewoon eerlijk zijn.
En wat ook goed is, straal zelfvertrouwen uit. Als je zo’n houding aanneemt krijg je vanzelf meer zelfvertrouwen, al ben je onzeker. Dat heeft mij heel erg geholpen.

t probleem is dan dat ik dan wss niemand meer heb :s

‘‘Par-don? zoiets zeg je toch niet.’’
en dan loop je weg.

Download ander Tinder, geeft je echt zo’n zelfvertrouwen boost haha!

Hey,
Ik ken t probleem ! Ze zeggen tegen mij ook vaak dat ik plat ben … en omdat ik een best hoge stem heb plagen ze me daar heel vaak mee maar soms vind ik t gwn echt niet leuk want dan zegt iemand iets heel hoog en gaat iedereen t op zn allerhoogst nazeggen en dan doen ze mij na … Ik ben ook niet sterk dus vaak pakken ze ook mn arm en draaien die om ofzo omdat ik me niet echt kan verzetten …
Eerst deden mijn vriendinnen dit ook, maar toen heb ik een x tegen ze verteld dat ik het niet meer leuk vond en graag wou dat het stopte … een aantal kwamen er toen echt voor me op als ze het weer deden en een aantal trokken zich er niks van aan van wat ik heb gezegt … Sinds dien weet ik pas wie mijn echte vriendinnen zijn …
Misschien kun je dit ook een x doen ? Ik dacht eerst dat het nooit zou helpen maar het hielp echt en het luchtte ook echt heel erg op !
Hopelijk heb je hier wat aan hihi

ik snap trouwens niet het probleem van ‘plat zijn’’ niet, ik bedoel je wordt het later toch nog wel (of niet, misschien) maar who cares. de ene vent houd van een vrouw met een gigantische kont, de ander juist niet. De een vind het mooi om veel rondingen te hebben, de ander niet. Boeiend meid, je bent prima zoals je bent (en jij kan/kon ieg meedoen met de streepjes-broek trend zonder er debiel uit te zien). En dat ze je lelijk noemen is gewoon flauw, en wss ben je het niet eens (je pf is ieg een prachtige, gezonde meid).

“En wat maakt jou zo mooi dan?”

Laat je niet gek maken,ik snap niet dat grapjes er over maken
wanneer weetje dat ze niet werkelijk het menen en wanneer niet.

kom wat meer voor zelf op laat je niet gek maken door anderen
als je iets niet leuk vind moet wat zeggen kom echt meer voor jezelf op.

Als je vriendinnen zeggen dat je lelijk bent terwijl ze weten dat je het niet leuk vind zijn het echt geen goede vriendinnen. En waarschijnlijk zullen ze het dan ook alleen maar zeggen omdat ze weten dat je onzeker bent. Als jij het bent op je ava ben je trouwens helemaal niet lelijk. Laat aan hen merken dat het je niets uitmaakt wat ze zeggen ook al voel je vanbinnen misschien iets anders. Dan zullen ze waarschijnlijk stoppen. En je vind als je er open voor staat vroeg of laat vast wel leukere vriendinnen die dit dus niet doen!

Ik snap dat het heel moeilijk voor je is, maar probeer in ieder geval iets terug te zeggen. En blijf ervan in de overtuiging dat zij gewoon ongelijk hebben en vreemd zijn, en dat je gewoon een leuke toffe mooie meid bent!
Wat ook kan helpen, als je niet echt iets boos iets terug kan zeggen, is heel overdreven met de reactie meegaan. Zo overdreven dat het duidelijk is dat je ze dus echt niet serieus neemt.
‘OH MIJN GOD IK BEN ZO LELIJK EN IEDEREEN ZEGT DAT TEGEN ME EN NU WORDT IK ECHT ZWAAAAR DEPRESSIEF’ en dan met een oogrol erbij :stuck_out_tongue:
In ieder geval proberen duidelijk te maken dat je het óf niks kan schelen (ook al is dat wel zo, maar dat is logisch) óf van je af bijten.

Succes!
Ze zijn zelf ook allemaal heel onzeker hoor, je bent daar echt niet de enige in.

Dan is het tijd voor nieuwe vriendinnen!

Laat je niet zo gek maken meissie. Het komt allemaal wel, echt waar! :slightly_smiling_face: Gewoon zeggen wat je denkt en als iemand daar problemen mee heeft, dan is dan jammer. Maar als dat betekent dat jij niemand overhoudt, dan zijn het ook niet je vrienden! :slightly_smiling_face: Sterkte.

ah dankjewel

Als het ergste wat jij bent lelijk is, dan is dat niet het einde van de wereld. Jij kan nog wat aan je uiterlijk doen, die mensen zijn lelijk van binnen en dat zal ook niet veranderen. Nou zeg ik niet dat je lelijk bent (ik weet natuurlijk niet hoe je eruit ziet), vrij weinig mensen zijn echt lelijk vind ik, maar je snapt me wel.

Ik ben niet heel goed in geruststellen, want als ik naar mezelf kijk rond het begin van mijn puberteit, was dat helaas niet mijn hoogtepunt, maar daar ben ik nu wel uitgegroeid en soms kan ik in de spiegel kijken met de gedachte “die mag er wel wezen!”, haha.

Trek je gewoon niks aan van die nare mensen. Doe je ding, draag wat je mooi vind, blijf jezelf, alsjeblieft. Je bent pas 13, je zult zoveel veranderen in je leven. Kom er gewoon achter wie je bent. Geniet van je leven, en mensen die lelijke opmerkingen maken zijn zelf gewoon heel onzeker!

Jij bent écht niet lelijk

ik heb een vriendin, K., en iedere jongen vind haar leuker. wij zijn met een clubje van 3 beste vriendinnen en zij is daar een van. nou vinden zij en mijn andere beste vriendin dezelfde jongen leuk. Maar hij heeft al gezegd dat hij voor K. gaat. mijn andere beste vriendin, L. vind dit echt niet leuk. Maar K. doet ook een beetje bot de laatste tijd en is veel meer met hem bezig omdat ze nu zeker weet dat het van 2 kanten komt. Natuurlijk zijn ik en L. blij voor haar, maar ze toont echt geen medelijden aan L… Ze zegt wel tegen haar dat ze er voor haar zal zijn enzo, maar dat doet ze niet. L. barst soms in tranen bij mij uit om K. Ik wil hiermee aantonen dat je je vriendinnen niet moet laten schieten voor een jongen, want die gaat waarschijnlijk als je jong bent zoals ik toch wel weer weg, en vriendinnen hoor je te behouden. Zo kan ze dus ons verliezen. Het is niet dat ik en L. dit willen en K. ook niet, maar ze heeft gewoon niet door hoe moeilijk L. het heeft als ze al haar leuke verhaaltjes over hun whatsappgesprekken aan haar stuurt…

Ik zie je wel eens en je bent heel mooi, maak je geen zorgen :sob::muscle: