Onzeker..

Heey,

ik ben heel erg onzeker over mijzelf…
Ik vind mezelf vaak heel lelijk, dat komt ook omdat ik vroeger gepest ben.
Ik ben altijd heel verlegen omdat ik niet durf op te vallen.
Ik wil graag wat zelfverzekerder worden maar ik weet niet hoe…
Hebben jullie tips?

Alvast bedankt xoxo. :heart:

Ik heb precies hetzelfde
Ik weet dus niet heel goed hoe je het kunt oplossen
Je moet je verlegenheid proberen los te laten en te durven zeggen wat je wilt zeggen
Dat ben ik nu ook aan het proberen

ik ken het, na 4 jaar lang gepest te zijn ben ik zwaar onzeker over mezelf.
het werkt het beste om je zo te kleden als JIJ wilt, niet mee te gaan in de massa, en je zo gedragen en kleden zodat jij je goed voelt. als je je goed voelt, straal je dat ook uit en happy people are beautiful people.

Misschien kun je even in het algemene onzekerheidstopic kijken, daar worden veel (goede) tips gegeven!

Herkenbaar, ik denk dat het nooit helemaal weg zal gaan, maar inderdaad je eigen ding doen, opkomen voor jezelf, als mensen door hebben dat ze over je heen kunnen lopen dan doen ze dat ook! Zelf heb ik iets van 7 jaar geleden een cursus op school gedaan om mezelf meer zekerder te voelen, en die heeft me heel veel goed gedaan! Dus als er eens zo’n cursus op je school is zou ik dat zeker proberen!

Ik ben ook heel onzeker omdat ik 1.80m lang ben… Ik zit er ook heel erg mee…
Maar nu probeer ik mezelf niet meer met anderen te vergelijken, telkens als ik dit wil doen dan stop ik mezelf en denk ik aan iets anders.
Je moet proberen om naar de mooie dingen van jezelf te kijken,
en om minder verlegen te worden… hmm dat is moeilijk maar jezelf zijn is het belangrijkst!
Ik ben vroeger ook heel erg gepest (ook in de brugklas) en daardoor heb ik juist een grote mond gekregen en ben ik allesbehalve verlegen.

Just be yourself, doe leuke dingen met je vriendinnen. En misschien als je een keertje opstap gaat kun je wat losser komen en nieuwe mensen ontmoeten?:slightly_smiling_face:

x

Van groep 3 op de basisschool, tot de 4de klas van mijn middelbare schooltijd ben ik constant enorm gepest, dus met deze problemen loop ik ook altijd rond…

In het algemene topic over onzekerheid staan nuttige tips, maar uiteindelijk begint het allemaal bij jezelf… Ben gewoon jezelf, ga om met mensen die jij aardig vind en laat je niet meeslepen door anderen!

Ben gewoon jezelf, komt helemaal goed met jou.

A: Er is een topic voor http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/meer-zelfvertrouwen-88046.0.html

B: Ik snap niet dat meiden altijd komen met “Ik ben onzeker en ik vind mezelf vaak heel lelijk” Maar wel hun eigen hoofd als profiel foto hebben. Als je jezelf echt lelijk vind en zo onzeker bent doe je dat niet.
Het is net zo iets als meiden waar je de ribben bij kan tellen die roepen “Ik ben zo dik!”

@DennaMichelle Ik schaam me niet voor wie ik ben? En ik vind mezelf lelijk ja, maar dat betekend niet dat ik geen een foto leuk vind! Dit is namelijk een foto met mn lieve kat.

@Poepert
@Italishh
@Storyteller
Dankjulliewellx

Mwah, ik snap dat wel, je kan een foto van jezelf toch best mooi vinden, als je facebook ofzo hebt plaats je toch ook een foto van jezelf als profiel foto, en wees nou eerlijk, als daar leuke reacties op komen groeit je zelfvertrouwen ook een beetje. Ik vind mezelf nou ook niet echt heel mooi, maar ik heb wel gewoon een blog waarop ik foto’s plaats en hier mijn eigen foto. Maarja dat is ook meer omdat ik er gewoon steeds meer schijt aan krijg wat anderen van mij vinden!

je moet doen waar bij je goed bij voelt wees je zelf.
vertrouw meer op jezelf,en vergeet dingen die negatief zijn naar positief.
als je zelfverzekerd en je goed bij alles voelt dan straal je het ook uit.
ik probeer ook meer alles positief dan negatief.
succes :sob::muscle:

Mwah, ik zou niet snel gaan praten voor andere mensen, jij weet niet wat er in hun hoofd omgaat. Voor hetzelfde geld heeft die foto een heel andere betekenis voor haar, omdat ze er met haar kat op staat. Of omdat ze toch wil laten zien wie ze is. Dat betekent nog niet dat je niet onzeker kan zijn over je uiterlijk, dat geldt net zo goed voor mensen die zichzelf dik vinden waar de botten van uitsteken. Maar dat je dat niet goed snapt is eigenlijk alleen maar beter, want dat betekent dat je het waarschijnlijk zelf nooit hebt ervaren, gelukkig:)

TS, ik zou inderdaad het topic doorlezen wat DennaMichelle noemt. Staan veel goede tips in. En daarnaast kan ik je alleen maar aanraden om met mensen om te gaan waar jij je fijn en goed bij voelt. En die jou ook gelukkiger en zelfverzekerder maken:)

Suzanne! Ik wil je noten maar het lukt me niet! Ik denk dat het aan de site ligt! Want normaal kan ik wel noten en nu niet meer.

XX