Onzeker zonder make-up

Ik ga binnenkort op introductie voor mijn opleiding en daar slaap je natuurlijk en dan haal je natuurlijk je make-up eraf. Alleen ik draag wel ‘veel’ make-up. Dat je dus echt een goed verschil ziet zonder. Ik voel me hierdoor echt heel onzeker en heb bijna de neiging om niet te gaan omdat ik niet wil dat mensen mij zonder make-up zien. Heeft iemand misschien tips?

Hoe lang is je introductie? Desnoods laat je het er een paar nachtjes op. Of haal je alleen je foundation eraf of juist alleen je mascara.

Je hoeft je vast nergens voor te schamen. Gewoon eraf halen, er is vast niemand die er wat van zegt. Als je het erop laat zitten is het alleen maar slecht en je bent vast niet de enige met makeup op.

Je bent daar vast niet de enige.

Ik draag niet super mega veel maar ik heb een hele lichte huid + sproeten, dus zonder mascara en eyeliner zie ik eruit als 12 haha. Plus ik heb geen wenkbrauwen, dus die teken ik normaal altijd bij, anders zijn ze blond (: Dus het is vooral make-up dat mijn gezicht er meer uit laat zien als 20 dan 12 haha.

Bah, meerdere dagen met make-up rondlopen. Dan voel ik me eigen gewoon smerig.

Dan haal je dat van je wenkbrauwen er niet af en laat je een beetje mascara zitten? Sproetjes en een lichte huid is niks mis mee! Vaak juist mooi!

Gewoon niet op laten zitten. Je wimpers kunnen afbreken of er uit vallen.

Heb hetzelfde, uiteindelijk ga ik niet mee (in mijn geval is het een kamp), maar niet alleen vanwege de make-up maar vanwege de activiteiten die ze daar doen. Mijn klas leren kennen doe ik wel op een andere manier, ik moet bijv. als ik naar de toilet wil langs honderden mensen trouwens, dus ik snap wel wat je bedoelt met het niet zonder make-up je ergens willen vertonen. Als mensen bij mij het verschil zien, (net als bij jou), vragen ze zich al heel snel af wáarom ik make-up op doe en dat ik wel heel onzeker moet zijn en daardoor krijgen ze al een bepaalde indruk van mij.

Anyway, dit is niet de hoofdreden waarom ik niet meega, maar ik snap je al met al wel. Ik ben iig zelf van mening, los van dit, dat als je je aan iemand wil voorstellen en een goede indruk wil maken je goed in je vel moet kunnen zitten.

Zonder makeup lijken veel mensen jonger, dan kun je mij ook 12 schatten terwijl ik alleen mascara en eyeliner op heb. Makkelijk gezegd maar laat het gaan, mensen moeten je maar nemen zoals je bent. Misschien ontmoet je wel hele leuke mensen waar bij jij je op je gemak voelt!

Ik herken dit heel goed, ik heb acne in lichte mate en met make-up valt het niet op. In combinatie met lichte wenkbrauwen (en donker haar) en kleine ogen voel ik me zo lelijk zonder make-up, maar, ik ga toch maar gewoon. alsof mensen me ineens niet meer aardig vinden als ze zien dat ik geen mooie volle wenkbrauwen heb en een onzuivere huid? Ik denk het niet.

Iedereen slaapt waarschijnlijk zonder make-up. Ik denk niet dat ze het zullen opmerken. Je hoeft je nergens voor te schamen… :wink:

-

Bedankt voor de reacties! Eigenlijk het gevoel dat ik niet de enige ben, helpt al. Ik zal 's ochtends mijn wekker anders wel zetten en me dan al een beetje opmaken, voor de activiteiten beginnen. Voel ik me toch lekkerder bij.

Ik slaap ook bij al die andere mensen maar ik heb denk ik geen moeite om het er af te halen. Ik neem ook niet zo veel mee. Alleen wenkbrauwpotlood, oogpotlood, mascara, concealer en misschien bb cream. Andere meisjes halen daar hun make-up er waarschijnlijk ook af. En misschien zijn ze te lam na het uitgaan om het op te merken. :stuck_out_tongue: