Onzeker zijn, veel bevestiging van vrienden willen

Ik ben heel onzeker van mijzelf.
Ik denk altijd heel veel na en ik wil altijd bevestiging van mijn vriendinnen.
Als ze een keer geirriteerd zijn raak ik gelijk in paniek.

Toch is het ook zo dat ik niet over mij heen laat lopen en zelf ook wel eens boos ben op hun.

Maar ja ik maak me altijd zorgen over familiebanden of vriendschappen als er een kleine irritatie is. Maar vaak is er niet eens wat aan de hand.

Ik heb namelijk een goede band met hun, af en toe irritaties.

Doordat ik veel bevestiging nodig hebt ben ik bang dat het juist averechts werkt, waar door irritaties vergroten en waardoor ik kan ‘plakken’, maar ik heb geen geduld.

Ik heb namelijk het syndroom van asperger, en ik vind het moeilijk wanneer het sociaal bepaald is dat je ruzie met iemand hebt of niet. Ik weet ook niet wanneer iemand mij plaagt of pest. Dat verschil zie ik niet.
Ik weet niet wanneer ik ruzie heb en wanneer iemand gewoon tijdelijk geirriteerd is. Daarom ben ik altijd bang om ruzie te hebben met familie of vrienden. En wil ik altijd bevestiging uit paniek.

Ik heb ze wel eens proberen uit te leggen wat het syndroom van asperger is maar ze interpeteren het verkeerd. Een vriendin dacht zelfs dat het een soort borderline is.

Kan iemand mij helpen

heb je dit al aan je familie/vrienden verteld dat je zo onzeker bent? ze weten (neem ik aan) allemaal dat je extra bevestiging etc nodig hebt dus maakt je geen zorgen en praat er desnoods over!

Ik heb dat ook een beetje, ik wil altijd bevesting van dingen of ik vraag iets echt super vaak om het zeker te weten, en ik weet zelf dat m’n vriendinnen dat wel irritant vinden, maar ik doe het gewoon toch altijd ik weet niet hoe het komt maarja…

ik weet verder niet echt hoe ik je kan helpen ofzo, sorry…

Goh, als het ergens aan ligt zouden je vriendinnen dat toch moeten begrijpen?

Misschien moet je die gedachte loslaten dat iedereen je leuk moet vinden.

doe je spreekbeurt erover! heeft iemand bij mij in de klas ooit gedaan, en dat heeft echt wel geholpen. én op die manier kan je ook je ouders meteen uitleggen wat het is, want je kan het oefenen tegen hun!

ja kan ook dank je wel

Ik heb zelf geen aspergersyndroom maar ik herken je ‘probleem’ wel een beetje… ik vind het heel belangrijk om te horen dat mijn vriendinnen er voor me zijn en van me houden, zonder bevestiging geloof ik niet in vriendschap. Maar langs de andere kant denk ik Waarom zouden ze anders vriendinnen met me zijn, als ze me toch niet leuk vinden? Dus miss moet je daar eens over nadenken :wink: Of is er miss iets in 't verleden gebeurd waardoor je zo onzeker over je vriendschappen enzo bent geworden? Dat is bij mij wel 't geval, dus ik zou daar eens over nadenken!

Ik heb zelf endometriose (lijkt totaal niet op het aspergersyndroom, maargoed) en ik vind het zelf heel lastig om uit te leggen wat dat nou precies is, en vaak snappen mensen het dan nog niet helemaal. Ik heb nu dus een tekst op mn telefoon staan (en ook op hyves gezet) waar exact word uitgelegt wat het is en wat het met je doet. Misschien slim om ook zoiets voor het aspergesyndroom te zoeken en mensen dat te laten lezen.

Ik heb dat ook, maar dan met mijn vriendje.
We hebben nu al twee jaar een relatie, maar toch ben ik zo onzeker… Hij moet echt vaak een paar keer herhalen dat hij écht van me houdt, want als hij dat niet zegt dan begin ik te denken dat hij niet meer van me houdt… Echt stom, dat besef ik wel, maar toch is het zo. ;$

Je moet niet denken dat je vriendinnen of familie echt BOOS op je zijn/is. Alleen als je weet dat je iets echt goed fout gedaan hebt (iets gemeens gezegt, jongen gezoend die vriendin leuk vond). Het zijn je vrienden en die zijn gewoon af en toe geiriteerd. Dat heb ik ook bij mijn vrienden, maar dat betekend niet dat ik ze niet meer zien wil.

Ik snap niet echt wat je bedoeld met plakken.
Bijvoorbeeld als je een presentatie moet doen, dat je (van tevoren) vaker wilt horen of je stukje wel goed klinkt??

dankjulliewel up