onzeker & stil..

Hoii, zoals de titel al zegt voel ik me vaak onzeker. Ook ben ik van mezelf erg verlegen. En kom ik dus over als ‘stil’. Hoe kan ik iets minder onzeker en verlegen enzo zijn? Ik zit er best wel mee…

Ik was eerst ook best op mezelf en heel erg stil en verlegen. Ik vond het al genant om zomaar met een vreemde te gaan praten of wat te vragen, of weet ik veel, de telefoon op te nemen :flushed:
Maar ik was ook best jong toen ik dat had. Sinds toen ben ik best gegroeid (fysiek maar ook mentaal) in gewoon sociaal zijn met mensen, maakt niet uit wie. Sinds ik nu studeer en dus ja best veel sociaal contact hebt met mensen haha is het een heel stuk minder tot haast weg. Ik doe ook veel met mijn vrienden qua afspreken en mensen ontmoeten en het heeft me echt heel erg geholpen. Je moet gewoon zorgen dat je niet teveel in jezelf gekeerd zit en dat je open staat voor mensen. Mag ik vragen hoe oud je bent?

Heel erg bedankt!! Ik ben 14, over een week 15, en ik zit nu in de vierde (jong voor in de vierde, ik weet het :O)