Onzeker sinds relatie breuk

Hoi meiden!

Zo’n 5 maanden geleden is het uitgegaan met mijn ex na een relatie van ruim 1,5 jaar. Ik ben sindsdien ontzettend onzeker geworden en dit is nóg erger geworden sinds hij nu een maand een nieuwe relatie heeft. Ik vraag me steeds af of ik wel leuk, knap, slim, grappig genoeg ben en waarom hij voor haar kiest en niet voor mij. Ik heb haar 1 keer opgezocht op Facebook en ze ziet er uit als een leuke, slimme meid en ze lijkt in alles beter dan ik. Ik zit ontzettend in de knoop met mezelf en ik weet even niet meer hoe ik hier mee om moet gaan. Ik heb op dit moment zo’n negatief zelfbeeld. Ik heb ook maar 1 vriendin die ik niet zo vaak zie i.v.m. werk en drukte dus ik voel me ontzettend eenzaam.

Ik probeer mezelf af te leiden en ik heb ook al een paar weken geen contact meer gehad met mijn ex. Ik heb hem ook van alle social media verwijderd, alle foto’s en herinneringen van ons verwijderd maar toch blijf ik aan hem denken en ben ik geneigd dingen op te zoeken.

Ik wil heel graag van deze onzekerheid af en weer gelukkig zijn, maar ik lijk mezelf niet op de rails te kunnen krijgen. Hebben jullie tips voor mij?

Hey!

Ik had je berichtje deze ochtend al gelezen, maar ik had toen geen tijd om te antwoorden. Maar ik zie dat er nog niemand heeft geantwoord, dus doe ik het nu toch, omdat ik het redelijk belangrijk vind dat je weet dat je je niet onzeker moet voelen. Ik kan het begrijpen dat je je heel onzeker voelt, het voelt aan alsof je niet goed genoeg bent, na alles wat je gedaan hebt voor hem. Ik heb ook in die situatie gezeten. Maar nu heb ik een nieuwe vriend, en eigenlijk moet je het niet zien als “ik ben niet goed genoeg” maar eerder “ik paste niet bij hem”. Net zoals sommige jongens ook niet bij jou passen, je hebt ongetwijfeld wel mannelijke vrienden waarmee het puur vriendschappelijk is, zijn deze jongens dan ook “niet goed genoeg” voor jou? Nee, ze passen gewoon niet bij jou om een relatie te hebben. En zo is het gegaan, de relatiebreuk heeft niets te maken met jou persoonlijk, maar eerder met jullie relatie. Je vindt vast wel iemand die beter bij jou past dan hem! En dan zal je het allemaal begrijpen! En tja, facebook… iedereen zet daar alleen maar zijn beste kant op. Ik heb ook alleen maar lachende foto’s op mijn facebook staan, maar ik ben ook vaak gewoon down/ongelukkig, maar zo een dingen zet niemand nu eenmaal op facebook :slightly_smiling_face: ik hoop dat het je geholpen heeft!

^ Ik sluit me hierbij aan. En ook: blokkeer hem en alles wat met hem te maken heeft gewoon op sociale media. Als je steeds aan hem herinnerd wordt, is het nog veel moeilijker om er echt overheen te raken :wink:

Helemaal met Justine1997 eens.

Bedankt voor jullie reacties! Ik dacht juist altijd dat mijn ex en ik heel goed bij elkaar paste, daar kregen we ook vaak complimenten over. We hadden super veel gemeen en onze relatie was heel fijn. Zijn nieuwe vriendin is zo’n beetje het tegenovergestelde van mij. Ik kan er gewoon niet tegen dat ze mooier, slimmer en beter lijkt dan ik. Ik gun hem dat geluk helemaal niet (best gemeen, i know).

Ja, maar soms is “heel goed bij elkaar passen” juist niet goed voor sommige relaties, en voor andere relaties is dat juist dan wel weer heel goed… de liefde is heel raar, zeker in zo een situaties. En niemand zegt dat het gaat blijven duren met haar, toch? Kan heel goed zijn dat hij ze na een paar jaar beu is, dat weet je niet. Ik zou je aanraden om je te focussen op jezelf en op wat jij wilt in een relatie, waarschijnlijk vind je ooit wel iemand beter!